Skip to main content

Hii. Ik ben ItsJustMe en ik heb een paar dagen geleden mijn account verwijderd. Ik ben er nu weer omdat dit voor mijn gevoel de enige plek is waar ik me veilig voel en waar ik mijn gevoelens kan vertellen want iedereen is hier zo lief en aardig voor elkaar dus ik ben er weer. Ik hoop dat ik nog welkom ben en sorry dat ik mijn account verwijderde ik denk dat ik nu wel weer blijf. 
Ik wil graag mijn verhaal even kwijt omdat ik zelf niet goed meer weet ik wat ik moet. Ik ben een jongen van 16 en mijn leven is gewoon helemaal hopeloos. Ik heb al best veel meegemaakt in mijn leven en heb meerdere traumas die mij iedere dag in de weg zitten. Ik wil nu nog liever geen details over mijn traumas vertellen. Mijn hoofd zit hierdoor vol met negatieve gedachtes die ook zeggen dat ik zelfmoord moet plegen en ik word er gek van. Ook heb ik heel vaak hoofdpijn/migraine waar ik gek van wordt en op school gaat het ook niet goed. Ik kan me niet concentreren door alle gedachtes, haal slechte cijfers en wordt gepest omdat ik anders ben dan anderen. Ik gedraag me erg meisjesachtig omdat ik gewoon zo ben maar klasgenoten vinden dat raar en schelden me iedere dag uit en pakken spullen van me af enzo. Ik heb wel een paar online vrienden, maar echte goede vrienden waar ik close mee ben heb ik niet echt. Ik voel me gewoon eenzaam, ben nooit blij of vrolijk en ben altijd bang, boos en verdrietig. Ik durf het ook niet echt aan iemand te vertellen want ik wil niemand teleurstellen en mijn ouders hebben het al zo druk met werk die wil ik niet ook nog met mijn problemen storen. Ik wil gewoon rust in mijn hoofd en wil hier eigenlijk niet meer zijn. Wat moet ik doen want ik weet het gewoon niet goed meer. Groetjes van mij <3

Heyy @Jesse08,

Mentaal gaat het wel redelijk, maar merk nog wel dat ik echt heel erg onstabiel ben. Het ene moment als ik bijvoorbeeld samen met familie ben kan ik me echt wel vrolijk voelen en het andere moment als ik weer op mijn kamer ben of als ik hoofdpijn heb voelt alles ineens zinloos aan en dan krijg ik die negatieve gedachtes weer heel erg in mijn hoofd. Merk ook dat dat dromerige gevoel weer wat meer is geworden dus dat is wel rottig en de nachtmerries zijn er ook gewoon nog steeds.

Zie ook wel erg op tegen de nieuwe school vind het best eng en spannend omdat mijn ervaring van het afgelopen jaar ook echt heel negatief was. Hoop echt dat de klas rustig en aardig wordt maar ja dat vind ik best wel spannend allemaal..

Liefs van mij <3

Heyy lieve @ItsJustMe ,

Dat is heel erg herkenbaar…

En snap je angst voor je nieuwe school, dat heb ik nu ook voor mijn nieuwe klas, maar ik hoop en gun je echt dat het een fijne school is. ❤️

Heyy lieve @J15,

Voel je je nu al weer wat beter?

Er is niet veel anders dan de vorige keer eigenlijk gaat het een beetje hetzelfde en het wisselt nogal hoe ik me voel. Ik pieker erg veel over de nieuwe school vooral als ik 's nachts wakker lig en denk daar de afgelopen tijd veel over na vind het erg spannend en eng door de ervaringen van vorige jaar en hoop echt dat het hier beter gaat.

En ik weet niet helemaal meer zeker of ik dit al gevraagd had, maar begin je na het gesprek op school meteen? En de rest van je klas is dan al begonnen toch?

Ik heb geen flauw idee wanneer ik kan beginnen en of dat gelijk na het gesprek met school is.. De rest van de klas is dat wel begonnen denk ik want de vakanties zijn al eerder afgelopen en ik heb pas na 2 weken dat gesprek.

Liefs van mij <3

Hoi lieve @ItsJustMe ,

Ik snap je angst, en hoop echt met je mee dat het dit jaar beter gaat. ❤️ En ik hoop het niet, maar stel het pesten gebeurd weer, moet je dat echt meteen tegen je mentor zeggen. Vgm had je er vorig jaar best lang mee rondgelopen. :(  Maar hoop natuurlijk heel erg dat dat niet gaat gebeuren!!❤️

Dankjewel @J15!💗

En ik zal het proberen aan te geven als het toch niet goed gaat, maar daar ben ik echt heel erg slecht in.. Maar ik hoop idd ook dat dat niet gaat gebeuren en probeer er toch wel wat positief in te blijven dat is denk ik het beste om te doen :)

Liefs van mij <3

Hoi lieve @ItsJustMe ,

Ik hoop dat je het dan iig wel hier laat weten, dan helpen je we je wel. ❤️

Liefs.

Ik hoop dat je het dan iig wel hier laat weten, dan helpen je we je wel. ❤️

Ik doe mijn best dan.. Nogmaals dankjewel lieve @J15!💖

Wat ik ook wel rottig vind is dat in mijn omgeving de scholen volgende week al beginnen en dat betekend dus ook dat mijn broertje, zus en vriendin ook weer naar school moeten. Daar zie ik erg tegenop want dan ben ik weer de hele dag alleen thuis de hele week en ben bang dat ik dan weer terugval in die negatieve sfeer als ik alleen ben want mijn ouders moeten ook gewoon werken.. 

We gaan zaterdagmiddag nog wel met mijn ouders, broertje en zus samen naar een zwemparadijs om de vakantie af te sluiten en mijn vriendin mag dan ook mee dus daar heb ik wel zin in en daar focus ik me nu op, maar ja zie dus wel erg op tegen volgende week en tegen het alleen zijn..

Liefs, ItsJustMe <3

Wat naar lieve @ItsJustMe ...😕 Weet niet echt wat ik moet zeggen, jammer dat je ook geen contactgegevens mag uitdelen... maar kun je niet iets doen voor tijdverdrijf bv een oefening, wandelen/ fietsen , klusjes, kamer opruimen, schrijven/ tekenen/schilderen ? Om op die manier minder met nare/ negatieve dingen bezig te zijn.  Hoop dat je hier miss iets aan hebt, maar waarschijnlijk net niks... 😞 sorry dan 

Liefs van mij ❤️🍀

Hoi lieve @ItsJustMe ,

Ja, dat snap ik heel erg… Als je hier contactgegevens zou mogen uitdelen zou ik zeggen, je mag wel met mij appen… Appen hielp mij op dat soort momenten wel heel erg.

Maar ja daar heb je niks aan. 😞 Is er iets wat je zou kunnen doen om afleiding te hebben? Miss kan je bv ook bij familie langsgaan als die dichtbij wonen? Ik ging vaak mijn oma helpen toen ze nog leefde, had ik wat te doen en kon ik ook ff lekker kletsen. 🙂 

Liefs.

Heyy lieve @Wolkje,

Op zich gaat het wel. Zie wel erg op tegen de nieuwe school en dat vind ik erg spannend omdat ik ook niet weet hoe goed ik het ga volhouden dus dat is wel lastig.

Ben nu ook weer de hele dag alleen thuis wat ik ook wel moeilijk vind want iedereen moet weer naar school en mijn ouders werken overdag, maar probeer mezelf wel wat af te leiden en dat gaat wel redelijk tot nu toe.

Dankjewel voor het vragen!❤️

Liefs van mij <3

Hey @ItsJustMe 

Ik kan me voorstellen dat je opziet tegen de nieuwe school. Hoop dat het allemaal goed komt (vast wel).

Hoe lang moet je nog voordat je weer begint?

Fijn dat het afleiding vinden goed gaat.

Alvast heel veel succes

hi hoe was je 1e schooldag☺️☺️

Heyy,

De eerste schooldag ging wel redelijk en de klas is best oke.. Er zitten 6 meiden en 2 jongens + ikzelf in de klas en vooral de jongens waren wel druk en daar heb ik denk ik niks mee, maar er zijn denk ik geen pesters ofzo dus het komt denk ik wel goed en de klas is gewoon neutraal en verder vrij rustig. Was wel iets eerder thuis omdat ik moe werd en hoofdpijn kreeg dus ben eerder weggegaan.

De docenten die ik tot nu toe heb gehad zijn ook wel aardig vooral die van geschiedenis is heel lief en ze was erg meelevend en steunend in mijn eerste les bij haar en ze hielp me bij de opdrachten dat was erg fijn. Het gaat eigenlijk wel hetzelfde als op de andere school, maar alles is een stuk kleiner en rustiger en docenten hebben veel meer aandacht voor de leerlingen dus dat is prettig.

Ben wel tevreden met hoe het ging vandaag, maar ben wel erg moe😅

Liefs van mij <3

@ItsJustMe Fijn dat de eerste schooldag goed ging. Hoop dat het zo doorzet.

fijn en had je gekletst met iemand waren de meisjes aardig .

Hey ! Fijn dat het allemaal mee valt en dat je een heel aardige lerares hebt! Nu lekker bijkomen en uitrusten 😘 Wel een goed begin dus! Top hoor! 😍

Liefs, Tover xxxx

Hai,

heb je het gesprek al gehad?

hoop dat het goed ging, liefs van mij🤗.

Hii @ItsJustMe  ik ben er niet vaak maar ik wil je toch ook ff supporten. Go for it boy! Gun je echt dat alles goed zal gaan! Je bent echt lief. 

Doby xxx

Hii lieve ​@ItsJustMe ,

Wat fijn dat school wel prima gaat, hoop dat het zo blijft en je uiteindelijk ook vrienden maakt ! En dat het een opluchting is kan ik me wel voorstellen, ben echt blij voor je!❤️

Veel liefs 🤗

Heyy,

@Cantaloupe Ik zit in de pauze wel bij een groepje van wat jongens en meiden en dan praten we ook wel een beetje wat wel leuk is, maar ik zie ze gewoon nog niet als vrienden. Misschien komt dat nog wel als ik ze beter leer kennen, maar vind het voor nu ook niet heel erg ofzo heb iig wel een fijne klas en dat is voor mij het belangrijkste🙂

Heb niet weer een gesprek gehad bij de psycholoog eind november weer dan zeg ik hier weer hoe dat ging :)

@Boterbloempjee Dankjewel💖

Liefs van mij <3

Heyy lieve ​@Boterbloempjee :)

Lief dat je het vraagt💗 Het gaat eigenlijk een beetje hetzelfde dus niet goed niet slecht.  School valt me de afgelopen dagen best zwaar en heb best wel veel last van mijn hoofd en voel me nog steeds vaak heel leeg ofzo, maar de steun van mijn familie helpt me goed en heb binnenkort ook weer een gesprek bij de psycholoog om samen te kijken naar een plan van aanpak.

Heb de psycholoog nog steeds niet echt verteld over wat er nou precies is qua de herbelevingen enzo, maar ze weet al wel wat dingen en we hebben het al wel over EMDR gehad wat me eigenlijk niks lijkt, maar misschien ook wel ofzo.. Daar denk ik dus ook wel best veel over na en heb ook al veel opgezocht over EMDR wat allemaal best heftig is als ik de verhalen lees, maar we zien het allemaal wel probeer iig wel goede moed te houden. Volgende keer gaat mijn moeder ook weer mee naar de psycholoog voor het plan.

In vergelijking met toen ik hier kwam gaat het trouwens wel echt beter en heb echt al stappen naar de goede richting gemaakt. Vind dat wel fijn als ik mijn oude reacties terug lees dat ik dan wel zie dat het langzaam wel de betere kant op gaat :)

Liefs van mij <3

Heyy lieve ​@Cantaloupe!

Het gesprek ging goed en was fijn om ook samen met mijn moeder erbij te praten. Ik ben op een wachtlijst gezet voor EMDR maar omdat het druk is is dat een wachtlijst van enkele maanden en de EMDR is wel met iemand anders en niet met mijn eigen psycholoog die ik nu heb. Dat is wel vervelend, maar het is niet anders en dat wachten ben ik ondertussen ook wel gewend en de gesprekken met de psycholoog die ik nu heb gaan wel door iedere maand gelukkig🙂

Sorry trouwens dat ik zo inactief ben afgelopen tijd ik probeer me nogal te focussen op school en heb daardoor niet zoveel energie en motivatie meer voor het forum😥 Probeer weer wat meer hier te zijn komende tijd! :)

Dankjewel voor het vragen en voor de steun😘

Liefs, ItsJustMe <3

Hey lieve ​@ItsJustMe ! Wat goed dat je dat gaat doen! Ik hoop dat het snel kan 😘 en je hoeft je nooit te excuseren hoor als je een tijdje niet actief bent! Iedereen heeft dat wel en we begrijpen dat helemaal!  

Dikke kus en liefs, Tover xxx

Hey ​@ItsJustMe  Kan me voorstellen dat die wachtlijsten vervelend zijn. Fijn dat je iig wel gewoon bij de psycholoog terecht kunt.

En je hoeft echt geen sorry te zeggen omdat je niet zo actief bent hoor.

Hey lieve ​@ItsJustMe ,

wat fijn dat je gaat kijken of 5 dagen gaat lukken! 🩷en fijn dat je genoeg ruimte krijgt om je hart te luchten, dat is erg fijn. Vind het super knap hoe ver je al bent gekomen ❤️ ben echt trots op je! En weet zeker dat het goed gaat komen met je, ik geloof in je! 

Liefs en knuffel 🫂 

Reageer