Vraag

depressief, wat moet ik doen

  • 23 March 2023
  • 3 reacties
  • 54 Bekeken

Badge

Ik denk soms dat ik depressief ben maar soms ook niet 

ik moet mezelf nog leren kennen want ik weet niet wie ik ben kan iemand mij helpen soms weet ik niet eens wat ik met mijn leven aan moet en ik doe mezelf soms ook pijn

 

kan iemand mij helpen want ik durf er niet over te praten 

groet noootje


3 reacties

hey,

Je leert jezelf meestal kennen met ups en downs. Sommige mensen kennen zichzelf nog niet goed als ze al volwassen zijn, maar ik ken ook iemand van 9 die zichzelf al heel goed ken. Het verschilt per persoon. En je komt  waarschijnlijk vanzelf wel achter wat je met je leven aanmoet. Misschien word je later een heel geleerd en nuttig persoon. Als je jezelf zeer doet, moet je er echt mee proberen te stoppen, zoek alternatieven.(Makkelijker gezegd dan gedaan). Als je open wondjes erdoor krijg moet je ze echt goed verzorgen!!!

heel veel sterkte!

Reputatie 1
Badge

Hey Noootje

De meeste jongeren leren zichzelf beter kennen. Je ziet dan je goeie kanten, maar ook je slechte kanten. Ik weet dat het nu heel moeilijk is voor jou maar geloof mij, het word beter. Ik zou zo snel mogelijk stoppen met jezelf pijn te doen, want je kan er verslaafd aan worden. Ik zou het best aan iemand vertellen dat je daarmee worstelt, ook al durf je niet.  Zeg het anders tegen een leerkracht, familie… Je zou je veel beter voelen als je alles zegt dan alles voor jezelf houden. Als dat moeilijk voor je is, onthoud dat je me altijd een bericht mag sturen.  Ik dat zelf ook heb meegemaakt dus ik weet hoe dat is. Maar je kan het, ik geloof in je!

Groetjes

 

Reputatie 7
Badge +7

Hallo @Kirikaasje123 ,

 

wat fijn dat je anderen wil steunen! Op het forum vinden we het heel belangrijk dat iedereen anoniem is, daarom is het niet mogelijk om priveberichten naar elkaar te sturen en niet de bedoeling dat mensen contactgegevens uitwisselen. Jullie kunnen natuurlijk wel elkaar steunen door te reageren op elkaars berichten op het openbare forum.

 

Hoi @Noootje ,

super goed dat je er over praat, en mooi dat je al wat goede reacties hebt gehad. Als je wil dan ben je van harte welkom om eens te bellen of chatten met De Kindertelefoon, gratis en anoniem, om samen met de medewerker te bespreken hoe je verder kunt.

 

Groetjes, Marieke / De Kindertelefoon

Reageer