Vraag

depressief? of misschien iets anders?

  • 13 November 2020
  • 8 reacties
  • 148 Bekeken

Badge

Hey ik voel me altijd eigenlijk gewoon rot.  Voor al ‘s avonds ben ik mijn tijd aan het doorbrengen huilend voor de spiegel op de grond van mijn kamer. Ik heb nergens zin in en wil ‘s ochtends niet uit mijn bed om naar school te gaan. Als ik dan thuis kom van school ga ik meteen naar mijn kamer en ga ik op mijn bed liggen denken over alles wat fout ging die dag. Een week geleden ben ik een dagboek begonnen want ik dacht als ik mijn gevoelens opschrijf raak ik ze misschien makkelijker kwijt. Het heeft tot nu toe niet persé geholpen maar aan de andere kant ook wel een beetje ik ga er ook wel een tijdje mee door denk ik.  Maar in ieder geval ik voel me gewoon heel vervelend en altijd wel een beetje ziekjes. In het weekeind lig ik soms tot het avondeten in bed. Ik wil weten of ik depri ben of dat het niet zo dramatisch is. Ik wil het mijn ouders heel graag vertellen maar dat kan ik gewoon echt niet. Ik weet niet wat ik moet doen. Ik hoop dat iemand me wil helpen.

sofje 12

 


8 reacties

Badge

Ik heb ook nog 5 verschillende depressie testen gedaan voor kinderen en jongeren ze zeggen allemaal dat ik waarschijnlijk depressief ben ik wil het mijn ouders heel graag vertellen maar ik durf het niet. Mijn ouders zullen me zeker gaan helpen als ik ze het vertel. Ik durf het gewoon niet en ik weet niet waarom.

Reputatie 3
Badge +3

Hi sofje!

wat rot voor je! ik heb een beetje hetzelfde gehad en ik snap je heel goed. ik denk dat je het inderdaad je ouders moet vertellen. als je er misschien nog lang last van blijft hebben, kan het erger worden en dan kom je er ook weer moeilijk uit, of gaat het in de ergste gevallen fout. 

wat betreft je ouders, ik zou gewoon zeggen: (op een avond of wanneer je je inderdaad zo slecht voelt, dan heb je de meeste emoties en kan je het makkelijkst vertellen wat er dan in je omgaat, zonder dat je teveel moeite hoeft te doen) pap/man/allebei, ik voel me de laatste tijd erg slecht, en ik heb vaak het idee dat ik in een depressie zit. thats all. als je dit hebt gezegd zullen je ouders zich waarschijnlijk even stil houden, of je wat vragen gaan stellen, maar dat komt omdat zij het waarschijnlijk ook niet verwachten. 

dan moet je gewoon kijken hoe het gesprek loopt, dat kan ik niet voorspellen. ik hoop dat ik je heb geholpen, succes en iloveyouuu!

byee

Badge

Dank je hiiimjistagirl ik zal proberen het te vertellen maar ik heb het iedee dat ze het niet gaan begrijpen want ik ben altijd heel vrolijk alleen als ik helemaal alleen ben laat ik alles er uit ik vind het nog best eng om zo maar te zeggen dat ik de laatste tijd niet lekker in mijn vel zit maar ik ga het proberen dankjewel voor je steun  

Reputatie 3
Badge +3

Dank je hiiimjistagirl ik zal proberen het te vertellen maar ik heb het iedee dat ze het niet gaan begrijpen want ik ben altijd heel vrolijk alleen als ik helemaal alleen ben laat ik alles er uit ik vind het nog best eng om zo maar te zeggen dat ik de laatste tijd niet lekker in mijn vel zit maar ik ga het proberen dankjewel voor je steun  

alsjeblieft! dat je denkt dat ze je niet snappen zou kunnen, maar ik denk dat ze wel iets aan je zien, ouders hebben dat vaker en sneller door dan je denkt namelijk. en alsnog, als je ze het verteld geloven ze je wss alsnog, want waarom niet?!

succes, houd je me op de hoogte? x

Badge

Dankje ik zal het vertellen dankje voor je steun

Badge

-Onnodige quote verwijderd door Kindertelefoon-

Heb je het al verteld? Zo ja, hoe ging het? Ik zit met vergelijkbare problemem, dus jouw ervaringen kunnen mij misschien ook weer helpen. Succes:clubs:

Badge

 Onnodige quotes verwijderd door de Kindertelefoon

Ik heb het verteld maar mijn moeder heeft het niet als iets te serieus gezien denk ik ze zei alleen van ik vind het heel erg voor je en wat vervelend ik vroeg aan haar hoe gaan we het oplossen en ze zei er is toch geen probleem om op te lossen en nu voel ik me “piep” en ik moet ook eigenlijk slapen maar dat kan ik niet ik weet niet wat ik moet doen

Reputatie 3
Badge +3

 Onnodige quotes verwijderd door de Kindertelefoon

Ik heb het verteld maar mijn moeder heeft het niet als iets te serieus gezien denk ik ze zei alleen van ik vind het heel erg voor je en wat vervelend ik vroeg aan haar hoe gaan we het oplossen en ze zei er is toch geen probleem om op te lossen en nu voel ik me “piep” en ik moet ook eigenlijk slapen maar dat kan ik niet ik weet niet wat ik moet doen

Hi! sorry dat ik het nu pas lees. vertel het misschien ook je vader? of zeg dat je echt denkt dat er iets mis is. als ze dat niet begrijpt moet je uitleggen wat er echt aan de hand is, en dat je jezelf helemaal los laat als je alleen bent, maar anders niet durft. laat maar weten wat je doet, je kunt het ! x

Reageer