Depressief en denken aan zelfmoord

  • 1 September 2019
  • 3 reacties
  • 148 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hey,
Ik ben 15 en doe havo.
Heb veel vrienden en prima ouders alleen ik voel me eenzaam (depressief).

Ik begin bij het begin.
Toen ik 14,5 was keek ik 13 reasons why en elke keer na een aflevering werd ik sip.

Bij de laatste afleveringen begon ik me heel sip te voelen en dat hield 2 weken aan totdat ik ging googelen wrm ik me zo verdrietig voelde.
Ik kwam toen uit op een depressie en dat werd steeds erger ondertussen ben ik een half jaar tot een jaar depressief.
Ik heb goeie momenten gehad, maar ook hele slechte waarbij ik op me bed zat te janken met een mes.

En telkens als ik in me bed lig word ik verdrietig bij het idee dat ik geen vriendin heb en als ik dood ga er ook geen vriendin is die dan verdrietig is:(.

Ik Ben skinny (190m) en vind zelf niet altijd knap waar ik ook verdrietig over ben.

Heb de laatste tijd veel ruzie met me ouders en voel soms helemaal niks.

Ik denk er soms over na om gwn weg te lopen als ik paar ruggen heb (sparen).

Op dit moment begint school waardoor ik iets te doen heb en veel vrienden weer zie.
Ik ben dan wel gelukkig (op school) en thuis ook gelukkiger maar als het dan zaterdag ochtend is voel ik me weer depressief en kut.
Zondag moet ik mee naar de kerk wat ik helemaal kut vind, vooral omdat ik dan met me ouders ben en de hele tijd (3+ uur) in z'n kut kerk moet gaan zitten.

Ik zet elke dag een masker op en doe alsof ik gelukkig ben (Ook afentoe op school).

Ik rook wiet en heb andere drugs geprobeerd maar ben alleen een beetje verslaafd aan wiet.

Ik heb het niemand vertelt en als ik het aan iemand zou vertellen dan zou ik het aan me broer vertellen maar dat zie ik niet snel gebeuren.
Ik zou niet meer verder willen of mij als vermist opgegeven (verstopt in Frankrijk met veel geld).
Ik wil zo graag op me zelf wonen omdat ik dan me ouders niet meer elke dag zie en ruzie heb.

Ik zou gwn zo graag een vrouw en een kindje willen dus gwn een eigen leven maarja..... dat gebeurd natuurlijk niet 123 of gwn nooit.../:(

Ik denk dat ik met een vriendin minder eenzaam ben, het aan haar kan vertellen maar op mijn leeftijd is het moeilijk om een vriendin te krijgen en die er ook savonds is.

Het klinkt misschien kinderachtig of aandacht vragend maar ik voel me zo en wou alleen me verhaal kwijt.

De tekst is aangepast i.v.m. forumregel 9.

3 reacties

Hoi Sveb
Wat een heftig verhaal! Ik schrok er van. Het id allemaal erg moeilijk voor je en je zit niet lekker in je vel. Heb je iemand die je vertrouwd? Het kan iedereen zijn. Probeer het dan op de msnier die jij het fijnste vind te vertellen aan diegene hoe het met jou gaat. Dit is voor jou niet te doen om alleen te dragen. Weet je waarom jij je na deze afleveringen zo voelde? Kun je voor de zaterdag niet iets leuks bedenken van te voren wat je gaat doen? In mijn ervaring helpt het als je meteen je bed uit gaat en gaat eten en daarna wat leuks gaat doen. De start is even lastig maar dan ben je meteen weer afgeleid. Wij zijn thuis ook gelovig en gaan ook naar de kerk. Ik sta hier anders in dan jou maar voor mij is de zondag ook altijd een moeilijke dag. Je moet veel stilzitten en hebt alle tijd om te denken. Heb je iets wat je graag doet? Kun je dat misschien ook op zondag doen. Ik zag dat je een beetke verslaafd bent aan wiet? Heftig. Jij kunt er niks aan doen want blijkbaar had jij dit nodig, maar dat het zo ver moet komen dat jij dit gaat uitproberen en dit nodig hebt vind ik wel erg. Weet iemand ervan?

Weetje.. ooit word jij gelukkig, misschien wel met een vrouw en een kind. Nu zit je in een vervelende periode maar na ieder dal kun je weer ophoog klimmen!

Je zou graag weg willen lopen. Als jij tot zulke ideeën komt raad ik je echt aan om met oemand te praten. Misschien denk je; ga weg met die bemoeierij en ik wik niet praten en ik zoek het zelf wel uit. Maar ieder mens heeft mensen nodig om uit een dal te komen. Je bent een strijder en je bent dapper, maar je bent nu psychisch te zwak om er zelf iit te komen. Daar kan jij niks aan doen en jij bent niet zwak maar je somberheid sloopt je en maakt je zwak.

Sterkte met alles en je bent altijd welkom!
Liefs!!
Hey hoi,

Wat goed dat je je verhaal verteld!

Ik zou je graag willen helpen om je op te vrolijken dus hier een paar dingen die misschien kunnen helpen!
Zoals ik lees heb je "zin in jouw toekomst" wat als je als afleiding plannen voor in de toekomst maakt. Jouw droomhuis bedenken, jouw droom auto bedenken, dingen die je in de toekomst wilt zien opschrijven, dingen die je wilt kopen opschrijven en ga zo maar door! Pak een schriftje schrijf het daarin op en print plaatjes uit die ermee te maken hebben, als je geen printer hebt pak je een paar oude magazines of foldertjes en knip je daar dingen uit en plak je die lekker op. Is afleidend en heb je wat te doen!

Daarnaast kan je ook een moodbord maken. Gewoon een paar plaatjes bij elkaar die je een mood geeft. (bijlage 1 is een voorbeeld


Een andere manier van afleiding kan muziek zijn. Open youtube, spotify of wat dan ook en ga een playlist maken! En hou het niet bij dezelfde liedjes maar zoek allerlei verschillende dingen op!

Wat mij hielp voor het eenzame gevoel was een random discord server joinen en daarin praten met verschillende mensen.



Nou dit zijn een paar dingen die ik kan vertellen om je te helpen. Ik wil graag meer oplossingen opnoemen, als je er meer wilt zeg het maar! Het is niet nodig om zelfmoord te plegen, weg te lopen of andere dingen zoals dat te doen want dat maakt de situatie alleen maar erger en verspreid je het. Als je echt moeite hebt met zelf eraf te komen kan je hulp zoeken. Hou het niet bij jezelf en zoek hulp bij jouw mentor, een vertrouwingspersoon, de jeugdzorg, jouw ouders, jouw familie, jouw vrienden en ga zo maar door. Je bent nooit alleen en kijk tussen de mensen om je heen. En weet dat het nu vet lastig is met gevoelens enz maar later zal dit allemaal eindigen maar dan moet je er wel in geloven. Veel sterkte!!

Xx Darlingyou
ik weet hoe je je voelt zet ook elke dag een masker maar meschien moet je met iemand gaan praten bijvoorbeeld je ouders of je mentor of vetrouwings persoon want die zoeken dan naar een oplossing met jou en ik weet het is makelijk gezecht dan gedaan

Reageer