Meer hulp Meldknop.nl Bel gratis en anoniem 0800 - 0432 of chat
13-18

Depressief door vakantie naar Shanghai. Help!

• Anonymous
  • 0 reacties
Heeee!
Ik ga deze donderdag op vakantie naar shanghai. Een superleuke stad, maar het probleem is dat ik superdepressief word en ik kan er niks aan doen! Mn ouders gaan daar vooral vrienden bezoeken enzo dus die zijn niet echt bezig met mij en mn zus gaat dit jaar niet mee dus ben ik de enige. Als ik een x ga shoppen ofzo, wil mn moeder alleen maar naar de winkels die niet zo duur zijn, maar daar zijn dan geen leuke dingen dus dat is ook niet echt leuk.
Ik kan de taal niet spreken en ik mag niet alleen over straat. Ik kan niet op mn mobiel, want internet is dan superduur en in mn hotel is er geen wifi, alleen een kabel maar daar heb ik dus niks aan. Ik kan dus niet praten in het echt en op social media en ik weet zeker dat ik, net zoals de vorige jaren daar, helemaal depressief word en de hele dag ga huilen omdat ik terug naar huis wil. Wat moet ik doen? 

21 reacties

Kan je niet vragen of er een vriendin mee mag of zo?
@my Ja had al gevraagd alleen niemand kon of mocht. En het kan nu sws al niet meer. 
Owwww, das k*t...
Misskan je daar vrienden naken? Verder zou ik niks meer weten...
@my Nee kan niet, want ik spreek de taal niet he hahaha. Kan moeilijk daardoor.Godd nouja iig bedankt!
Je kan ook het gezellig hebben zonder prafen. Of je zoekt iemand die engels kan, meestal.kom.je dan wel een heel eind...
@my ja, al is mn engels ook echt slecht maargoed ik ga het daar dan maar mee doen..
Probeer het gewoon het beste van te maken!
Ik wens je een prettige vakantie!
-xxx- m.y
Heeei,

Vervelend voor je! Ik kan het me goed voorstellen dat je er niet heel vrolijk van wordt.
Ik denk dat het slim is als je tegen je ouders verteld dat je er zo mee zit.
Ze zullen dat vast wel begrijpen, en meer rekening met jou houden.
Verder kun je een paar boeken/tijdschriften meenemen om te lezen. Dat is ook niet echt gezellig, maar dan heb je iig wel iets te doen.
Verder weet ik eigenlijk ook niet echt wat je kunt doen, maar het is wel belangrijk om tegen je ouders te zeggen dat je er tegenop ziet.
Dat zal vast opluchten.

Xx Lot
@lot ja maar dat helpt niet echt. Ze houden dr wel rekening mee enzo maar ze kunnen dr verder ook maar weinig aan doen. Alleen omdat dat hotel gewoon geen wifi heeft.. Anders zou het wel opgelost zijn.. Maarja bedankt! 

@my ja dankje! Jij ook!
Ik weet niet of je van lezen houd, maar neem een stapel boeken mee. Teken zelf een stripboek, neem veel tijdschriften mee. Maak grappige invul verhalen. 
Leer een encyclopedie uit je hoofd :) (alleen de onderwerpen die je intereseren.) Begin met yoga , ga mediteren. Hou een superontspannen vakantie. Als het hotel een zwembad heeft, spreek je bijv. met jezelf af "ik ga elke dag 100 baantjes zwemmen. Zo blijf je in conditie.

Suc6 en probeer er het beste van te maken.
Heeee!
Ik ga deze donderdag op vakantie naar shanghai. Een superleuke stad, maar het probleem is dat ik superdepressief word en ik kan er niks aan doen! Mn ouders gaan daar vooral vrienden bezoeken enzo dus die zijn niet echt bezig met mij en mn zus gaat dit jaar niet mee dus ben ik de enige. Als ik een x ga shoppen ofzo, wil mn moeder alleen maar naar de winkels die niet zo duur zijn, maar daar zijn dan geen leuke dingen dus dat is ook niet echt leuk.
Ik kan de taal niet spreken en ik mag niet alleen over straat. Ik kan niet op mn mobiel, want internet is dan superduur en in mn hotel is er geen wifi, alleen een kabel maar daar heb ik dus niks aan. Ik kan dus niet praten in het echt en op social media en ik weet zeker dat ik, net zoals de vorige jaren daar, helemaal depressief word en de hele dag ga huilen omdat ik terug naar huis wil. Wat moet ik doen?
shanghai is een toffe stad ben er nog nooit geweest maar schijnt een super leuke stad te zijn en vrij westers vergeleken met andere steden in china dus als je engels kan kun je denk ik daar vrij goed reden ook om dat daar heel veel westerse berdrijven zitten dus en er vrij veel mensen voor die bedrijven werken zijn ze denk ik vrij goed in engels en ik weet hoe je voelt ik heb zelf aan gedacht tijdens me vakantie in londen om van een brug af te springen maar dat ik niet doen de eerste keer dat ik in londen was met me 13de verjaardag en ik miste thuis enorm voelde me kut wou naar huis gelukkig vloog ik die avond ook weer naar huis ik heb toen ook het beste kado gehad die je kon bedenken mocht toen we geland waren een kijkje nemen in de copict en ff achter de stuurknuppel zitten dus alles is toen wel goed gekomen en ik weet niet hoe lang je daar bent maar ik heb ook in het hotel geen internet maar daar hebben me broer en ik een oplozing voor bedacht in mac donalds heb je wifi en bij burgerking ook 😉 dus opgeloost als je daar overdags heen gaat kun je gwn appen en fben hyven en weet ik allemaal
@Lianne2000 jaa ik heb al tijdschriften meegenomen maar nu ben ik dus over het maximale gewicht van mn koffer. Maargoed. Jaa er is een fitnessruimte en zwembad alleen dan moet je altijd langs zo'n desk met een enge man en moet je altijd je kamernummer en handtekening opschrijven telkens als je erheen gaat en die man kijkt me altijd supereng aan en ik vermijd die man meestal, dus vermijd ik die ruimtes ook.. Ik wil gewoon mn mobiel met internet 😞. Maarja dat gaat dus niet..
Download apps op je mobiel. Zoveel als je kan. En spelen maar!
@iemand1998 Ja precies! Ik had de twee laatste jaren dat ik erheen ging ook echt gewoon zelfmoordbedenkingen. Maarja, Het is indd een leuke stad! Alleen het niet leuke ervan is dat ik niet alleen de stad in mag gaan door de taal. Wat leuk dat je dat mocht doen! Ik wou dat ik dat kon doen, maarja gebeurt toch niet haha. Ja klopt! Dat had ik ook door dat ze in die ketens wifi hebben, maar het probleem is dat ik op dieet ben. Dus ik ga daar sws niet heen.. Ja sorry ik heb altijd wel een probleem met dat wifi haha. Maarja er is wel een kfc en macdonalds schuintegenover het hotel. Als ik daar gewoon 1 cola koop... Ik was het wel vergeten dus bedankt voor de tip daar!
@coolcat ja heb ik gedaan! Alleen ik ken niet veel apps die werken zonder internet. Weet jij er een paar? 
het is echt super vervelend ik zou me ook doodvervelen omdat ik daar toch niemand ken. ik wens je egt heel veel succes!!! xxjes
@iemand1998 Ja precies! Ik had de twee laatste jaren dat ik erheen ging ook echt gewoon zelfmoordbedenkingen. Maarja, Het is indd een leuke stad! Alleen het niet leuke ervan is dat ik niet alleen de stad in mag gaan door de taal. Wat leuk dat je dat mocht doen! Ik wou dat ik dat kon doen, maarja gebeurt toch niet haha. Ja klopt! Dat had ik ook door dat ze in die ketens wifi hebben, maar het probleem is dat ik op dieet ben. Dus ik ga daar sws niet heen.. Ja sorry ik heb altijd wel een probleem met dat wifi haha. Maarja er is wel een kfc en macdonalds schuintegenover het hotel. Als ik daar gewoon 1 cola koop... Ik was het wel vergeten dus bedankt voor de tip daar!
ja ik ben ook een paar keer in :LA geweest mocht vaak met me broer de stad in was leuk
@bimmetje ja ik vertrek savonds om 1945 met vliegtuig. Heb dr echt geen zin in en zie dr ook echt tegenop. Dankjewel!
@iemand1998 jaa maar mn zus gaat dit x dus niet mee he. En ik magniet alleen de stad in dus dat is sws geen optie voor mij..
oke ik waarschijdelijk volgend jaar naar me nichtjes in brisbrane daar heb ik wel zin en moeder ook me ma wil heel graag naar australie
@iemand1998 maar dat is alle twee leuk! Veel plezier dan alvast 🙂.

Ik ben niet meer depressief, Deze vakantie is goed begonnen! Omdat ik gratis wifi ergens heb ontvangen van iemand die open wifi heeft hahaha, Dus ik kan gewoon op mn laptop en mobiel zonder dat het ook maar iets kost! En bedankt voor jullie tips allemaal! Of als jullie nog meer hebben? Voor het geval dat ik misschien weer terugval..

Reageer