Depressief...

  • 8 January 2020
  • 26 reacties
  • 315 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hoi allemaal... ik heb al een tijdje niks meer gepost en dat is omdat ik het heel druk heb.... mijjnvader zijn woede en chagrijnigheid is erger geworden... mijn opa is veel ziek de laatste tijd en ik ben gaan werken... maar ergens in deze tijd is het fout gegaan... ik ben niet gelukkig en ik ben overal klaar mee... ik snij en duw menzen van me weg... ik praat niet meer met mijn moeder als ik dat nodig heb en ik praat al zo min mogelijk met mijn vader en stief moeder... ik ben laatse van de trap gevallen en heb daarbij een diepe snee in mijn hand gekregen en het enigste wat ik kon denken naast dat het zo veel pijn deed was dat ik het verdiende... dat ik waardeloos ben en dat ik pijn moet lijden omdat ik dat ook doe als ik met mensen omga... ik weet inmiddels niet meer wat ik moet doen... ik ben zo pijnlijk goed in doen alsof alles goed gaat dat niemand meer vraagt hoe het met me gaat en of ik me goed voel... ik weet niet wat ik moet doen en ik wilde dit gewoon kwijt... 

 


26 reacties

hey, 

wat vervelend dat je je zo voelt!

Heb je al wel eens hulp gezocht? Ik snap dat dat spannend is en dat je het misschien niet wil, maar het kan je wel enorm helpen. Misschien kan je een keer chatten met de kindertelefoon. zij kunnen je ook goed helpen.

Sterkte,

Jonah

Da's kut

@Jonahhf  ik heb een beste vriend en ik kan met hem praten. Ik zie hem alleen niet vaak en hij is lang niet altijd een goeie luisteraar. Hulp zoeken is heel erg eng want ik wil niet dat iemand erachter komt. Dan komt alles over mijn geaardheid naar boven en ik ben hier ook nog niet klaar voor. Wel bedankt voor het idee en misschien als ik er wel klaar voor ben kan ik hulp gaan zoeken

hey,

 

ik snap dat er over praten moeilijk is. het doet pijn en komt dicht bij je gevoelens. en die onderdruk je eigenlijk. klopt het als ik dit zeg: je hebt het gevoel dat je nooit meer blij kan worden. dat al je blijheid op is. je  zit in een zwart gat en zie nergens meer een licht puntje. hebt het gevoel dat niemand echt iets meer om je geeft. en geeft je zelf straf omdat je denkt dat het door jou zelf komt. klopt dit?

 

 

weet dat ik dit zelf ook heb meegemaakt met mijn zus en met mij zelf.  ik zou als ik jou was wat ik heb gedaan hulp zoeken. ik ben door hulp er uit gekomen en zie het nut weer van het leven. en probeer mensen te helpen. echt lieve schat ik zou hulp in schakelen. praat bijvoorbeeld met de kinderen telefoon of praat met een vertouwde docent of iemand opschool.

 

als je nog vragen hebt mag je ze stellen.

 

groetjes Juul

@juultje23  ik voel me precies zo... ik kan zoals ik al eerder zei niet chet hulp zoeken in verband met mijn geaardheid enzo en op school heb ik nooit iemand kunnen vertrouwen zonder dat ik er problemen mee kreeg met anderen. Dat is helaas nu meer dan ooit het geval... ik snap dat het heeft geholpen en dat dat voor mij ook kan maar ik ben gewoon nog niet klaar om openlijk te verklaren dat ik depressief ben enzo

hey,

 

wat naar voor je dat je niemand hebt om in vertrouwen te nemen. en vervelend dat je niemand hebt op school die je kunt vertrouwen. zou dat te maken kunnen hebben met iets dat vroeger heeft afgespeeld waardoor je nu mensen niet snel meer vertrouwd.

 

 

 

weet dat je tegen mij ook veel kan zeggen als dat je kan helpen. en ik wil je ook echt graag helpen zoeken naar een oplossing.

 

groetjes Juul

Reputatie 3
Badge +2

Hoi @MightyAnoniem ,

 

Wat knap van je dat je een topic hebt geopend. We lezen dat je in een lastige situatie zit. Je kunt De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wilt delen of samen met de Kindertelefoon wilt kijken hoe je je situatie kunt verbeteren.

Groetjes,
Griselle
De Kindertelefoon

@juultje23  ja vroeger werk ik heel erg gepest en mede daardoor heb ik woede problemen. Momenteel heb ik er geen last van maar 2 jaar geleden was het heel erg en toen ik probeerde om mensen op school te vertrouwen probeerde ze mij stuk te maken met mijn geheimen en gevoelens. Zoals je misschien al leest is dit aardig gelukt... nu 2 jaar later sta ik bekend als "die jongen die agressie therapie moet" en "die dikke weirdo"... dit doet mij heel erg veel pijn en mijn mentor probeert het op te lossen en is daar ook een beetje mee bezig maar ik ga niet "weer zitten janken bij de mentor om dat ik teveel vetrollen heb om het zelf op te lossen"...

heyyy,

 

als ik het goed lees. is je vertrouwen van jezelf en in vrienden omlaag gehaald door vrienden. klopt dat?

 

het vervelende is om weer een beetje goed in je vel te komen is door het vertrouwen trug te vinden in vrienden. 

 

ik. wil je daar wel mee helpen en zeker zoeken naar een oplossing zodat je weer beter in je vel komt te zitten. 

 

en ik lees ook dat je jezelf een beetje dik vind klopt dat?

 

Juul

Ja het klopt dat ik mezelf dik vind. En ik heb inderdaad weinig zelfvertrouwen en in vrienden, èchte vrienden ben ik de hoop kwijt geraakt. Ik een beste vriend maar zoals ik al eerder zei is die niet zo'n prater. Ik zie hem ook bijna nooit. 

Heyy,

 

ik je hebt ook niet een hele fijne thuis situatie. het kan ook dat daar je negatieve gevoelens en emoties vandaan komen. je ouders zijn uitelkaar. je vader is vaak boos. dat is ook lastig.

 

ik heb wel een tip stop met snijden. het is lastig en gaat ook niet vanzelf, maar het lost jammer genoeg niet zoveel op. ja voor je gevoel even . maar niet voor heel lang en vaak heb je daarna spijt waardoor je nog bozer word op je zelf. ik zou ook met de kinderteloof hier over chaten of bellen .maar vooral zoek hulp bij mensen die er ook echt iets aan kunnen veranderen. ik kan je wel een beetje helpen maar echt niet zover als het nodig is. en het is moeilijk want je moet open zijn over je verhaal je,  verleden, heden en toekomst gedachten. en dat doet pijn en je komt bij gevoelens die je liever niet voelt. en misschien ben je niet echt een prater maar een schrijver, of tekenaar, een doener of iets heel anders.

(klopt dit een beetje wat hier boven staat?)

 

maar geloof me als je het lukt om te kunnen stoppen met snijden en jezelf alles te verwijten lost het al veel op. want jij bent niet het probleem maar de ander. wij nemen het ons kwalijk allen problemen die anderen hebben of misstappen die anderen maken (ouders & fam, vrienden). maar daar moet je proberen mee te stoppen want het is echt waar. dat als dat lukt heb je al een stap vooruit gezet. en denk vooral niet te negatief over jezelf want je bent perfect zoals je bent ( en nu denk dat is makkelijker gezecht dan gedaan en nee dat is niet zo en al die dingen gaan door je hoofd) maar het is wel waar. hou van jezelf en laat ej niet gek maken door anderen en miss een stem in je hoofd! 

 

ik heb vertrouwen in jou dat je hier uitkomt echt waar!

 

Juul

@juultje23 beste juul. Ja het klopt dat ik een lastige thuis situatie heb en vooral bij mijn vader. Het komt ook daar vandaan ja. Ik ben wel een tekenaar maar ook een perfectionist dus ik raak nog gefrustreerder dan ik al was als het niet lukt wat vaak het geval is. Dus ik teken niet zo veel. Ik ga mijn best doen om niet meer te snijden ook al is dat heel lastig. Ik ga mijn best doen om weer de positieve kant van het leven te zien en ik laat ook wel weten of dat lukt of niet. Bedankt voor je hulp!

heyyy het is nu 9 dagen later,

sorry voor mijn laate reactie,

super goed dat je het gaat proberen, ik hoor zeker graag hou het is gegaan!

 

Juul

Hallo!

Het gaat nu iets beter met me. Ik had laatst een hele zware dag en toen is het... fout gegaan... ik heb nu een aantal nieuwe sneëen en direct toen ik besefte wat ik deed heb ik de scherpste dingen buiten mijn bereik gelegd en het gaat nu wat beter. Ik moet alleen komende vrijdag voor de training omkleden in de kleedkamer maar als ik pech heb is mijn crush dara dan ook en dan ziet hij mijn sneëen... maar dat komt vast wel goed ofzo

Heyy,

 

super knap dat je het lukte om je scherpe voorwerp weg te kunnen leggen! dat is al een hele stap!

Hoe is het met de training gegaan?

 

x juul

Hij kwam te laat dus hij zag niks. Daar ben ik blij om. Eigenlijk ook weer niet want dan hadden we erover kunnen praten. Ik durf het niet zelf te zeggen en ik heb er best wel moeite mee. Bij hem in de buurt voel ik wel comfortabel. Dus een paar trainingen geleden had ik ene enorme dip en toen hebben we gepraat en ik ging bijna hyperventileren wat dus super leuk is dacht mijn lichaam. Ik moest dus nog meer janken en toen gaf hij mij een knuffel en ik wist niet wat ik moest doen dus knuffelde ik maar gewoon terug.  Dit was echt super fijn en ik ga wat vaker afspreken met hem en zorgend at we close worden. Ik voel me een beetje kut want laatst had ik weer een kut gevoel en met mijn slimme hoofd dacht ik dat het slim was om depressieve muziek te luisteren. Dit heeft me aangezet tot het schrijven van DE brief en ik heb dat ding meteen weggegooit en de prullenbak dus ook maar geleegd want tja als je toch bezig bent dan kan je het maar beter goed doen ook toch?

Verder hoorde ik vandaag een gesprek van ene paar klasgenoten en ze zeiden zo van: ja hij(mijn echte naam word hiermee bedoeld) is echt zo'n apart geval! En dan zegt de andere nog: ja en hij is moker dik ouwe!! Dit deed me veel pijn maar huilen kon ik niet tot mijn grote frustratie.  Verder ben ik echt net niet ben geschept door een auto onderweg van het werk naar huis dus een leuke dag had ik! Het gata nu wel goed hoor

hey, 

 

die brieven schrijven is echt goed! je leegt je hoofd en je kan ze bewaren dat doe ik altijd, geen iedee waarom maar ja weggooien kan ook natuurlijk als je dat fijner vind,

 

fijn dat het op de traing goed is gegaan toch?

 

wat naar dat je dat gesprek heb moeten horen, probeer je er zo min mogelijk van aan te trekken. ik snap dat dat lastig kan zijn, maar je hoofd is al zo vol met anderen dingen.

 

heb je nog vragen waar je geen antwoord op kan vinden. stel ze ik wil graag mee denken

 

x juul

Ik ben op een soort van date gegaan... we hadden afgesproken om naar de nieuwe bad boys film te gaan maar we zijn nog te jong dus gingen we bij hem thuis een film kijken op zijn kamer. Ik krijg sinds die soort van date het idee dat hij moe van mij word en hij wil na de trainging niet nog even blijven praten zoals altijd. Wij praten dan over hoe ik me voel en over hoe hij zich voelt. Ik heb dit eigenlijk wel nodig dus ik voelde me naar toen hij zei dat hij rechtstreeks naar huis ging... ik weet niet wat ik hiermee moet doen en ik heb het echt nodig om met iemand te praten die mij begrijpt en die ik ook kan vertrouwen. Zonder hem heb ik niemand meer... alweer... en hoe was iedereens valentijn? Ik hoop goed. Mijn valentijn was de tas met de 4 repen chocolade die ik bij me had😂

hey vervelend dat hij nu anders met je omgaat. ik zou als ik jou was het gewoon aan hem vragen,

bijvoorbeeld

  • is er iets veranderd tussen ons na die date 
  • of zie je mij nu anders

dat zou ik doen !

 

suc6

 

x juul

Dankje ik zal het proberen tactisch te brengen. Het was geen echte date ofzo het was eigenlijk gewoon een filmavond maar voor mij voelde het echt als een date... ik weet dat het stom is enzo maar toch... 

hey,

 

het is niet stom, iedereen ervaart het gewoon anders. daar ik echt niks mis mee!

 

suc6 met het tactisch brengen je kan het!

 

x juul

Ik hoop dat het lukt!

Wat vervelend! Bij wie voel je je veilig? Misschien kun je er met diegene over praten. Je kan ook aan leuke dingen denken of dingen doen die je leuk vind. Ik vind het bijvoorbeeld erg leuk om ukelele te spelen, dus als ik verdrietig ben doe ik dat om even aan iets anders te denken. 

Ik hoop dat je hier wat aan hebt, succes nog!:heart::four_leaf_clover:

@Naira193 

Ik voel me het veiligst bij mijn crush... dit is wel een probleem want ik kan hem niet zomaar vertellen dat ik hem leuk vind of uberhaupt dat ik op jongens val... ik vind het leuk om muziek te luisteren en dit doe ik dan ook dagelijks. Ik teken ook en ik ga op school naar de mediatheek van school om te lezen in de pauzes.

 

Verder doe ik niet zoveel. Ik werk maar ik ben de laatste tijd heel moe en ik eet minder dus dit is iets lastiger... ik heb mezelf beloofd niet meer te snijden maar iets anders bedacht. Iedere snee die ik wil zetten ruil ik in voor een vlinder. Dus ik teken een vlinder en geef die vlinder een naam. Zo heb ik vandaag al hailey en daan getekend. Zo heten de vlinders nu.

@MightyAnoniem  Dat is een goede oplossing! Misschien kan je ook vervelende gedachtes opschrijven en het papiertje dan verscheuren. Klinkt heel gek, maar misschien vergeet je het dan….

Verder heb ik denk ik geen tips meer. Veel succes!:heart:

Reageer