_Depressief_

  • 8 September 2019
  • 3 reacties
  • 181 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Ik wil dood. Dat is het enige waar ik aan kan deken. Ik snijd mezelf nu al jaren, maar dat helpt ook niet meer.
Thuis gaat het slecht. Op school gaat het slecht. Ik ben er klaar mee. Ik wil er niet met mijn ouders over praten. Want die zijn er heel kut in. Met wie wel? Vrienden? doe ik al! Maar dat helpt niet. Docenten? Die zijn verplicht om het aan je ouders te vertellen. Andere volwassenen zijn ook snitchy...

3 reacties

Hoii,

Ik begrijp je probleem, ga een x voor jezelf na denken wat gaat er slecht thuis en op school.
en als je da goed weet ga dan met wat er thuis slecht gaat naar je ouders ook al wil je dat niet! En met de problemen van school naar je mentor !! Hun zijn toch de beste mensen die je kunnen helpen met dit probleem.
en als je echt echt niet naar je ouders wil voor thuis problemen neem een familielid in vertouwen.

xxx

succes!!
Hey!

Wat jammer dat jij je zo naar voelt! Het gevoel dat alles je maar blijft tegenzitten kan heel erg overweldigend zijn en het is dus begrijpelijk dat jij er wel even klaar mee bent. Toch is het juist heel belangrijk om te hier proberen een oplossing voor te vinden.

Denk je dat er manieren zijn om het op school en thuis wat makkelijker voor jou te maken? Ik weet niet waar je daar precies mee zit dus kan je niet echt tips geven daaromtrent, maar ik denk dat je zeker wel oplossingen kunt vinden die je al een klein beetje vooruithelpen.

je snijdt jezelf nu ook al een paar jaar, en naast dat snijden op zich alles alleen maar erger maakt, heb je het gevoel dat je ook geen voordelen meer ervaart die je eerst wel dacht te hebben met jezelf te snijden. Is dat een beetje correct?
Ik denk dat het heel belangrijk is om te proberen hiermee te stoppen. Dat is heel moeilijk, en zit als het ware een beetje 'ingebakken' nadat je dit al die jaren al doet, maar het is ook zo dat je je alleen nog maar nog slechter gaat voelen als je jezelf vaak pijn doet.
Je zou eens kunnen proberen om dit topic met tips tegen automutilatie eens door te lezen.

Ik maak me ook wat zorgen om het feit dat je zegt dood te willen zijn. Veel mensen die suïcidaal zijn willen echter niet dood, maar hebben het gevoel niet meer op deze manier verder te willen leven omdat toch alles fout lijkt te lopen. Het is heel belangrijk hier een oplossing voor te zoeken, en dat is nu eenmaal iets wat heel moeilijk is om alleen te doen.

Je wilt het niet tegen je leerkrachten zeggen omdat zij dit dan aan je ouders willen melden en van je ouders ben je bang dat ze er slecht mee om zullen gaan.
Die zorgen snap ik wel, maar dat wil niet zeggen dat je er met niemand over kunt praten.
Er zijn ook mensen zoals de huisarts en de schoolpsycholoog/leerlingenbegeleider die niet zomaar alles mogen doorvertellen aan jouw ouders. Zij hebben namelijk beroepsgeheim. Als zij vermoeden dat jij bepaalde specifieke plannen hebt om zelfmoord te plegen dan moeten zij inderdaad ingrijpen. Dat lijkt heel snitchy voor jou, mar is puur om jou tegen jezelf te kunnen beschermen.
Dingen als jezelf snijden en dergelijke kun je dus wel gewoon met hen bespreken en zij zullen jou zo goed mogelijk proberen te helpen en eventueel doorverwijzen naar een psycholoog.

Ik snap dat het niet zo vanzelfsprekend is om zomaar op zo iemand toe te stappen en hulp te vragen (als dat voor jou wel vlot gaat is dat helemaal super hé).
Daarom zou ik je zeker aanraden om toch iets van eerste stap te nemen als je het nog niet 'in real life' wilt doen, door bv. met De kindertelefoon te chatten of te bellen (0800-0432).
Ook bij de zelfmoordlijn kun je goed chatten of bellen.

Ik hoop echt dat het je lukt om hulp te zoeken. Je kunt écht heel veel bereiken! 🍀

Groetjes
Lot
Niet doen!

Reageer