Beantwoord

depressief...😔

  • 7 September 2019
  • 13 reacties
  • 436 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hey..
t gaat nog steeds nii goe.. alles word nog slechter enzo..😓 me ouders maken nog steeds ruzie..het houdt nooit nii op. Ik voel me super depri.. heb nergens meer zin in..ik haat school..ik haat mezelf..ik vind niks meer leuk.. doe wel me best om het nii te laten merken aan anderen enzo..maar lukt nii meer zo goed..me zus merkt nu ook da ik depri doe enzo...wil wel aan iemand zeggen enzo he hoe k me voel enzo..maar durf nii..daarom haat ik mezelf ook,omda k niks durf..😔💔 en iedereen haat me..💔ben alles zo beu😭💔ben dr echt klaar me..💔😭😖
icon

Beste antwoord door Anonymous 7 September 2019, 20:47

Bekijk origineel

13 reacties

Komt goed ik ben hier om je te helpen

bij mij gaat ook alles miserabel maar ik heb gewoon tegen mezelf gezegd om nog 1 jaar te proberen
Wat is je probleem op je ouders na? dan kunnen we er samen een oplossing voor vinden❤️
@ Luciaaa

Dankje dat je me wil helpen❤️
Maar..ik weet nii of dat wel nog gaat lukken..😔 moet me al 2jaar sterk houden..en word elke dag steeds erger en zwaarder om me sterk te houden..💔 me ouders maken al 2jaar ruzie..en dat word elke dag steeds erger...💔 heb al een paar topics geplaatst over me ouders en andere dingen enzo..kan je eff lezen als je wilt...maar weet nii of het wel nog goed komt..maar bedankt dat je me wil proberen helpen ❤️
Hoi

Je voelt je diep depri, hebt een hekel aan school en aan jezelf, merkt dat je ouders erg regelmatig ruzie maken, en daarbij probeer je deze gevoelens voor anderen te verbergen. Hm, wat zwaar allemaal 😕 Goed dat je naar het forum gekomen bent.

Je vertelt wel aan iemand te willen vertellen over je gevoelens, maar vind dit een eng idee. Ondanks dat je zus lijkt te merken dat je er niet gelukkig bijloopt, durf je haar niet te vertellen wat er speelt.

Als praten je lastig lijkt, zou je kunnen schrijven wat er in je omgaat. In een brief of e-mail zou je kunnen vertellen wat je voelt. Die tekst zou je kunnen delen met degene die je graag in vertrouwen zou nemen.

Weten je ouders dat je ongelukkig wordt van hun geruzie? Het lijkt me nuttig om, eventueel weer via een briefje of berichtje, aan te geven dat je niet blij wordt van hoe het er thuis aan toe gaat.

Aangezien je je al een langere tijd niet goed voelt, lijkt het me nuttig om deze gevoelens met een professioneel iemand te bespreken. Zo kan je bijvoorbeeld terecht bij de huisarts of een schoolpsycholoog. Zou je dat een kans willen geven?

Ten slotte zou ik je graag op het hart drukken dat het vrij normaal is om praten over dit soort dingen spannend te vinden. Het is niet nodig om respect voor jezelf te verliezen, wanneer je praten over je gevoelens eng vindt.

Groetjes
Kenshin
Hey Kenshin,
durf het echt nii aan me ouders te zeggen ofzo..maar schrijf wel al me gevoelens op in een boekje..maar helpt niet meer...en ik weet dat het beter is dat ik het aan iemand professioneels zeg..daarom heb ik me aangemeld voor online therapie. Het is anoniem,gratis en dus me ouders hoeven het niet te weten..ik hoop dat het gaat helpen...
Goed dat je je gevoelens neerschrijft in een boekje. Ook als je het gevoel hebt dat het niet lijkt te helpen, lijkt het me verstandig om die gewoonte aan te houden. Voor jezelf kan het nuttig zijn om later terug te blikken op wat je in het verleden neergeschreven hebt.

Je hebt een positieve stap gezet door je aan te melden voor de online therapie. Weet je wanneer de eerste sessie plaats zal vinden?

Gr. Kenshin
ja Ik blijf ook schrijven in me boekje ook al helpt het nii zo..maar blijf het doen. En nee weet nog nii wanneer me eerste sessie is. Ze moeten me nog contacteren.. kan 5 dagen duren...dusja weet nii precies wanneer..
Fijn dat je binnenkort gecontacteerd zal worden in verband met de therapie. Ik hoop dat je je met behulp van de therapie snel beter zal voelen.

Gr. Kenshin
Ik hoop het ook..😩
want zie nu echt totaal niks meer zitten..
Aangezien je het zo moeilijk hebt, zou ik je er graag aan herinneren dat je steeds terecht kan bij de crisistijd (113). Daar kan je anoniem chatten en bellen.

Kan je bij je zus terecht? Ik vermoed dat ze zich kan voorstellen dat je het moeilijk hebt met de ruzie thuis. Eventueel kan je met haar praten over wat er zoal speelt, maar moest je dat niet zien zitten, is het al even heilzaam om samen gezellig wat tijd door te brengen. Doen jullie nu en dan wat samen?

Gr. Kenshin
Nou ja de laatste tijd gaat het ook nii meer zo goed tussen me zus en mij...😓 ze haat me..ik kan niks meer goeds zeggen tegen haar..en anders begint ze te roepen/schreeuwen tegen me enzo..😩 moet gwn altijd doen wat ze wil..dingen voor haar halen enzo..en als ik dat nii wil doen ontstaat er zeg maar een Wereldoorlog 3...dus ik moet wel doen wat ze zegt enzo...daarom ga ik ook nu nii meer zo graag naar haar om iets te zeggen ofzo...ze haat me en wenst dat ik eerder dood ben dan dat ik er zou zijn...dusja..heb nii echt iemand..
Wat jammer dat het tussen je zus en jou niet zo goed meer gaat. Niet fijn dat haar gedrag je zulke nare gevoelens bezorgt. Ik vermoed dat je zus de nare uitspraken die ze doet niet eens meent; ze geeft vast erg veel om je. Jammer genoeg uit ze haar gevoelens bij momenten op een negatieve manier naar jou toe.

Zou er op school een docent zijn waar je je goed bij voelt?

Gr. Kenshin
Hey

het spijt mij dat je je zo voelt. Ik weet niet je hele verhaal dus het is moeilijk om je nu te helpen maar 1 ding kan ik je wel zeggen. Niet iedereen haat je, ook al ken ik je niet ik wil dat je weet dat ik er altijd voor je zal zijn. Misschien lijkt het niet zo maar er zijn echt mensen die van jou houden. Alsjeblieft doe jezelf geen pijn op welke manier dan ook.

zorg goed voor jezelf! I love you Xx
@ SadGirlX

hey sadGirl_X
bedankt voor je berichtje voelde me net super kut maar voel me een stuk beter door je berichtje!x dankje!!

zorg ook goed voor jezelf! I love you too xx

Reageer