Vraag

Depressief

  • 4 October 2018
  • 2 reacties
  • 88 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hallo,
ik heb sinds kort in het openbaar vervoer al een paar keer een paniekaanval gehad, ik heb dan problemen met slikken, dan raak ik in paniek en dan krijg ik geen lucht. Ik heb heelveel stress en ben weer begonnen met snijden, dom he.. ik weet niet hoe en wat ik moet doen ik praat erover met iedereen maar niemand wil naar mij luisteren. Ik heb mij weer gesneden.. dat wou ik niet maar mijn woede en angst namen over.. heeft iemand tips voor mij?

2 reacties

Hoi

Je hebt sinds kort paniekaanvallen in het openbaar vervoer. Dat klinkt inderdaad niet fijn. Jammer dat je weer begonnen bent met snijden. Ik vind het wel erg goed dat je erover praat. De stap zetten om met iemand te praten, kost veel moed. Het is heel dapper dat je die stap hebt durven zetten.

Wat vervelend dat niemand écht lijkt te luisteren. Zie je het zitten om nogmaals naar iemand toe te stappen, en duidelijk en kordaat te zeggen wat er aan de hand is? Je topic hier is duidelijk en kordaat, en het zou me verbazen dat je vertrouwenspersoon zou negeren wat jij vertelt. Ik weet niet met wie je al gesproken hebt, maar zat daar ook een mentor of huisarts bij? Die kunnen vaak helpen.

Groetjes
Kenshin
Hey,

wat vervelend dat je weer snijdt. Als je je weer wil snijden zet dan een timer op 5 minuten en doe dan in die 5 minuten alleen maar super leuke dingen bijvoorbeeld: zoek leuke quotes op denk aan leuke herinneren of bel met iemand en lucht je hart dan kijk je na de 5 minuten of je nog steeds wil snijden of dat je al beter voelt.

Ik zou met een vertrouwenspersoon of met iemand van de kindertelefoon praten want ze zijn er juist voor om een luisterend oor te bieden bij mensen die het zwaar hebben. Je kan misschien ook met een psycholoog gaan praten. mijn psycholoog heeft mij heel goed geholpen. Je kan ook met je vader/moeder praten en dan als ze ze het heel druk hebben dan zet je in hun agenda's een uur vrij zodat ze niet kunnen roepen dat ze geen tijd hebben. Of praat er met iemand over met wie je heel close bent een nicht/neef of vriend(in)

Vroeger had ik ook paniekaanvallen (niet in de trein maar op school) mijn psycholoog heeft me daar heel erg mee geholpen. Je kan ook paniekaanvallen krijgen als je heel gestrest bent of dat je veel aan je hoofd hebt probeer dan als je het gevoel krijgt dat je een paniekaanval krijgt alles op een rijtje te zetten

Ik vind het echt super knap dat je erover praat en dat je eerlijk bent zo krop je het tenminste niet op.

stay strong, schuldig.

Reageer