Depressief?

  • 23 April 2018
  • 8 reacties
  • 103 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hey,
Ik weet de laatste tijd echt niet wat er met me is..
Ik heb alleen maar gedoe, doe alles fout, het kan letterlijk nooit goed gaan.
Ik weet echt niet hoe ik alles uit moet leggen..

Ik voel me nu al een paar maand echt heel verdrietig, het voelt alsof ik overal pijn heb, lig best vaak te huilen.. Alleen laatst kwam het eruit met iedereen.. Ik weet echt niet wat ik moet en soms voelt het gewoon alsof er letterlijk niemand voor me is of die me begrijpt, en voelt het alsof de enige uitweg snijden is..
Ik durf er alleen met niemand over te praten..

Groetjes Pikapanda

8 reacties

Hi PikaPanda,

Ajb begin NOOIT met snijden. Het sloopt je echt. Om maar niet te spreken van mogelijke infecties.

En heb je hobby's? Je kan daar wat meer tijd aan besteden.

Ik voel me ook beter als ik muziek luister of teken.
Ik gebruik ook van de mindfullness oefeningen. Dat helpt me om me beter te focussen en rustiger te worden in mijn hoofd als ik er helemaal doorheen zit.

En alsjeblieft, probeer er met iemand over te praten. Het lucht echt heel erg op als iemand je begrijpt. Dan voel je je niet zo alleen.
Je kan met je mentor, een psychiater of iemand anders over praten.

Ik hoop dat je er iets aan hebt
~Asy
Bedankt, ik zal ook kijken of tekenen helpt.
Hoi lieve Pikapanda,
Allereerst heftig om te horen. Ik begrijp je 100%. Ik snap zelf waarom je jezelf snijdt, dat doe ik namelijk ook nog steeds ook al zou dat niet moeten. Weinig mensen snappen me als ik zeg dat ik mezelf snijd. Mijn record was iets van een half jaar niet snijden en toen terugval. Ze snappen niet waarom het me niet lukte om te stoppen. maar Bij mij lucht het op, en kan ik er weer even tegen aan... Het rare is dat ik laatste tijd vaker snijdt, maar daar gaat het nu niet ff om. Als je verder wilt praten hoor ik het wel.. met vragen kun je ook altijd stellen hieronder.
- onnodige quote verwijderd door de Kindertelefoon.-

Ik was eerst ook gestopt maar helaas had ik ook een terugval. Ik heb dus precies het zelfde, het lucht gewoon op!
Hii,

Ik begrijp inderdaad niet waarom mensen in gods name beginnen met zichzelf kapot maken om zich beter te voelen.
( eigenlijk is snijden dus hetzelfde als drugs ).

Kan je proberen langzaam af te bouwen met snijden en het snijdem voor iets anders dat wel gezond is?
[/quote]
Ik was eerst ook gestopt maar helaas had ik ook een terugval. Ik heb dus precies het zelfde, het lucht gewoon op![/quote]

Het lucht inderdaad bij de meeste mensen op. Maar dat betekent niet dat het niet ernstig is. Ik vind zelf (ookal doe ik het zelf ook) dat het ernstig is. Niemand snijdt (als het goed is) voor de lol, er zit altijd eeen achterliggende betekenis achter.
Als je nog vragen hebt of je wil er over praten of je wilt er iets over kwijt...? Let me know!

Liefs! Ik zal aan je denken ook al ken ik je niet...
Hii,

Ik begrijp inderdaad niet waarom mensen in gods name beginnen met zichzelf kapot maken om zich beter te voelen.
( eigenlijk is snijden dus hetzelfde als drugs ).

Kan je proberen langzaam af te bouwen met snijden en het snijdem voor iets anders dat wel gezond is?


Het afbouwen van snijden zal op zich nog wel redelijk te doen zijn. Alleen het vol houden en de stimulance om het zo te houden is moeilijker dan je denkt. Je krijgt veel terugval-neidingen. Daarom is afkicken moeilijk van snijden. ALs je er aan begint, is het moeilijk om te stoppen. MAAR! alles is mogelijk!

Ik was eerst ook gestopt maar helaas had ik ook een terugval. Ik heb dus precies het zelfde, het lucht gewoon op![/quote]

Het lucht inderdaad bij de meeste mensen op. Maar dat betekent niet dat het niet ernstig is. Ik vind zelf (ookal doe ik het zelf ook) dat het ernstig is. Niemand snijdt (als het goed is) voor de lol, er zit altijd eeen achterliggende betekenis achter.
Als je nog vragen hebt of je wil er over praten of je wilt er iets over kwijt...? Let me know!

Bedankt xx
Liefs! Ik zal aan je denken ook al ken ik je niet...[/quote]

Reageer