Depressie, zelfmoord gedachtes

  • 12 February 2019
  • 1 reactie
  • 65 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hey,

Ik ben een 16 jarige homoseksuele jongen die nu voor de tweede keer een depressie doorgaat.
Tijdens mijn eerste depressie was ik 14/15 jaar oud. Thuis ging het niet lekker, gescheiden ouders, vaak ruzie met mn broertje of ouders, en ook mijn beginnende besef voor het gay zijn speelde een grote rol. Door middel van muziek, Little Mix, en uit de kast komen ben ik meer mezelf geworden.
Maar nu, 1 jaar later. Ik probeer de echte ik nu te vinden en dat kost zo vreselijk veel energie die ik niet heb. De eerdere problemen uit mijn eerste depressie zitten nog zo vers in mij dat ook die nu weer boven komen wanneer ik me down voel. En ik kan je vertellen dat ik me zo'n beetje iedere dag zo voel. Nu los ik dat steeds op door me af te lijden met drank, sigaretten, feestjes of drugs, maar dat kan niet de oplossing zijn om van mijn zelfmoord gedachtes en verleden af te komen.

Is er iemand die hier ook iets van herkend? Of weet iemand misschien een oplossing/verbetering?

Ik hoop dat er iemand is die dit herkend er over wil praten met mij voor het echt te laat is... xoxo

1 reactie

Hoi

Je gaat voor de tweede keer door een depressie. Wat naar dat je hier alweer doorgaat. Zijn de dingen die tijdens je eerste depressie speelden, bijvoorbeeld je thuissituatie, verbeterd?

Heel dapper dat je uit de kast bent gekomen. Heb je daar positieve reactie op gehad?

Je kan altijd terecht bij 113. Daar kan je anoniem je verhaal doen, en krijg je een hoop advies mee. Daarbij lucht het vaak op om je hart bij iemand te luchten.

Je zoekt naar jezelf, maar dat kost je energie die je niet hebt. Het zou kunnen helpen om dat zoeken naar jezelf samen met iemand anders te doen. Is er iemand waarbij je terecht kan? Een goede vriend(in), een familielid, of je mentor op school?

Aangezien je je erg naar lijkt te voelen, lijkt het me aangewezen dat iemand hiervan weet. Heb je iemand in gedachten waarmee je zou willen praten? De leerlingenbegeleiding op school of de huisarts kunnen je hier ook bij helpen.

Groetjes
Kenshin

Reageer