depressie? Wel naar de dokter gaan?

  • 31 July 2020
  • 2 reacties
  • 67 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hoi!

ik weet bijna zeker dat ik waarschijnlijk depressie of iets in die richting heb. Mijn ouders geloven niet echt in mentale gezondheid etc dus tegen hun durf ik het niet te vertellen omdat ik bang ben dat ze me zouden belachelijk maken. Ik wil heeel graag hulp, hoe krijg ik dat? 


2 reacties

Je kunt om te beginnen met mensen praten die je vertrouwt, misschien een goede vriendin, mentor, andere familie, enz.

Misschien lucht het al heel erg op om gewoon even je verhaal te kunnen doen en je hart te luchten bij iemand.

Als je graag professionele hulp wilt, is de huisarts een goede eerste stap. Hij/zij zal er met jou (misschien ook met je ouders) over praten. Als hij/zij het nodig acht, zal je waarschijnlijk doorverwezen worden naar een psycholoog, vertrouwenspersoon, etc. Ben ik zelf niet zo in thuis maar vast zoiets in die richting. 

 

Sterkte ermee,

Groetjess:kissing_heart:

Hee,

In de titel van je topic zeg je het al: Naar de dokter gaan? Ja! Dat lijkt me een goed idee.

Wat stom dat je ouders het weg zouden wuiven. Mentale ziekte is een serieus probleem wat niet vanzelf weggaat. Je stelt je dus echt niet aan. Het is goed dat je je beseft dat je met iemand moet/kan praten!

Zoals hierboven al is gezegd, kun je proberen iemand in je omgeving in vertrouwen te nemen. Zij kunnen misschien ook wel met je ouders praten om ze duidelijk te maken dat dit iets serieus is wat aandacht nodig heeft.

Je zou ook zelfstandig naar de huisarts kunnen gaan. Als je jonger bent dan 16 heb je uiteindelijk wel toestemming nodig van je ouders voor een behandeling en zal je huisarts uiteindelijk ook je ouders informeren. Dat kan ook iets goeds zijn. Je huisarts zou dan aan je ouders kunnen uitleggen dat het belangrijk is dat je met iemand kan praten en je huisarts is een medisch professional…

In de tussentijd kun je natuurlijk ook altijd bellen en chatten met de KT of terecht op het forum!

Gr. Pin

Reageer