Vraag

depressie, vriendin en ik

  • 4 July 2019
  • 2 reacties
  • 85 Bekeken

Reputatie 1
Badge +1
hey ben ik weer! Ik heb 2 vragen:
1: Ik heb ongeveer een maand geleden te horen gekregen dat mijn beste vriendin depressief is, nou heb ik hier ervaring mee dus praten we er veel over en proberen elkaar te helpen, maar ze snijdt zichzelf vaak en ik probeer het te stoppen maar het lukt niet. Ik heb haar ook al geprobeerd te helpen. Haar ouders zijn er ik denk ong 2 weken geleden achtergekomen en zoeken hulp, maar ze zijn nooit thuis en hebben er weinig tijd voor. Ik maak me heel erg veel zorgen om haar en ik heb voor haar een paar psychologen opgezocht, maar ze heeft gezegd dat ze geen hulp wil. Natuurlijk wil ik haar niet dwingen maar ik wil niet dat het zo doorgaat. Heeft iemand ideeen of tips?

en mijn 2de vraag is:
ik ben dus zelf ook depressief, en ik heb het laatst aan mijn moeder verteld (ik denk 4 dagen geleden ofzo). Maar ze doet er niks aan en maakt het alleen maar erger. Ik durf niet met haar te praten dus heeft iemand hiervoor ook ideeen of tips?

2 reacties

Reputatie 1
Badge +1

Hoi,

Kijk, ik wil niet moeilijk doen maar is het bewezen dat je depressief bent of ga je ervan uit dat je depressief bent? Zelf diagnose lijkt me niet echt accuraat, ookal heb je ongeveer (Of dezelfde) kenmerken van depressie, gewoon naar je arts stappen. Die gaat kijken of het iets is wat je hebt als tiener, of dat het daadwerkelijk depressie is.

Wat je vriendin betreft, spreek de ouders aan. Jij slooft je helemaal uit om haar te helpen, ik vind het ook heel raar dat haar ouders gewoon verder gaan met werken. Wees wat meer duidelijk en leg uit dat dit een serieus probleem is, en dat als hun niet mee gaan helpen dat het misschien wel fout gaat.

Ik hoop dat dit je hielp, beterschap aan jou en je vriendin!

-Robin

Nog bedankt, ik heb haar ouders ook gesproken en ze heeft nu een psycholoog, ik wist niet of ik depressief was maar ik dacht bijna elke dag aan zelfmoord en sneed ook bijna elke dag, maar nu heb ik een psycholoog en gaat het beter.

Hoi,

Kijk, ik wil niet moeilijk doen maar is het bewezen dat je depressief bent of ga je ervan uit dat je depressief bent? Zelf diagnose lijkt me niet echt accuraat, ookal heb je ongeveer (Of dezelfde) kenmerken van depressie, gewoon naar je arts stappen. Die gaat kijken of het iets is wat je hebt als tiener, of dat het daadwerkelijk depressie is.

Wat je vriendin betreft, spreek de ouders aan. Jij slooft je helemaal uit om haar te helpen, ik vind het ook heel raar dat haar ouders gewoon verder gaan met werken. Wees wat meer duidelijk en leg uit dat dit een serieus probleem is, en dat als hun niet mee gaan helpen dat het misschien wel fout gaat.

Ik hoop dat dit je hielp, beterschap aan jou en je vriendin!

-Robin

Reageer