Vraag

Depressie vragenlijst


Reputatie 2
Badge

Heyyyy 🖤

Als je je depressief voelt voel je je ook vaak eenzaam. Alsof je er alleen voor staat. Je voelt je verloren en alsof je niks en niemand. kan helpen en je niks waard bent. Je voelt je leeg en waardeloos.Maar je bent wel veel waard en je bent niet alleen je bent niet waardeloos.

Ik ben zelf 4 jaar lang al depressief en ik heb meerde zelfmoord pogingen gedaan en mezelf gesneden. In totaal heb ik al 11 jaar lang thuis hulp en hulp in het algemeen. Ook heb ik al meer dan 150 hulpverleners gezien. Ik zit nu op me tweede woongroep. Ik woon al 4 jaar lang niet meer thuis en ben nu 17. Ik denk nog steeds heel vaak dat ik alleen ben en dat ik alles alleen moet doen maar ik ben niet alleen. En ik wil julie helpen en julie laten zien dat julie ook niet alleen zijn vandaar deze vragenlijst. Zodat we elkaar kunnen helpen en zodat je ziet dat je niet alleen bent.

Vragenlijst :

1. Hoelang ben je al depressief?

2. Wat vind je leuk aan jezelf?

3. Wat vind je minder leuk aan jezelf?

4. Beschrijf jezelf in 3 woorden?

5. Voel je je waardeloos?

6. Zijn je ouders gescheiden of bij elkaar?

7. Ben je een jongen of meisje?

8. Hoe oud ben je?

9.waardoor ben je depressief geworden?

10. Heb je een vertrouwenspersoon?

11. Krijg je hulp ervoor?

12. Heb je zelfmoord pogingen gedaan?

13. Snij je jezelf?

14. Kan je makkelijk huilen?

15. Voel je je vaak eenzaam?

16. Heb je goede vrienden?

17. Heb je een relatie?

18. Ben je gepest geweest of wordt je gepest?

19. Hoe is je thuissitautie?

20. Heb je broers of zussen?

21.  Weten je ouders dat je depressief bent?

22.Kan je er met je ouders over praten?

23. Heb je een dagboek?

24. Wat helpt jou als je depressief bent?

25. Doe je aan een sport?

26. Heb je ooit jezelf pijn gedaan?

27. Heb je een stoornis? Zoals autisme of adhd.

28. Voel je je veilig op school?

 

 

 

🖤Tips voor anderen :

 

 

🖤Wil je nog wat zeggen tegen de rest:

 

 

Liefs mij xx


26 reacties

Reputatie 4
Badge +4

1. Hoelang ben je al depressief?     Niet meer sinds vorige zomer , daarvoor best lang

2. Wat vind je leuk aan jezelf?    Nu ben ik ok , vroeger zag ik een echt onzeker seutje wanneer ik in de spiegel keek

3. Wat vind je minder leuk aan jezelf?    Nu al veel beter , maar vroeger enorm onzeker en minderwaardig

4. Beschrijf jezelf in 3 woorden?    Introvert (is wel aan het beteren) en soms nog onzeker

5. Voel je je waardeloos?    Nu niet meer , vroeger heel hard

6. Zijn je ouders gescheiden of bij elkaar?     Bij elkaar

7. Ben je een jongen of meisje?     meisje

8. Hoe oud ben je?      14

9.waardoor ben je depressief geworden?       Geen idee , voelde me gewoon niet goed in mijn vel

10. Heb je een vertrouwenspersoon?    Nu zeg ik alles tegen mijn vriendin/liefje , vroeger was er niemand

11. Krijg je hulp ervoor?     nooit gehad

12. Heb je zelfmoord pogingen gedaan?     nee , wou mezelf wel altijd veranderen en dat heb ik vorige zomer op eigen houtje gedaan en daar ben ik best trots op .

13. Snij je jezelf?     nee , wou me niet verminken , waarschijnlijk ben ik ter vervanging daarvan beginnen roken

14. Kan je makkelijk huilen?     nee

15. Voel je je vaak eenzaam?      nu niet meer , vroeger constant

16. Heb je goede vrienden?      nu wel , vroeger had ik er gewoon geen

17. Heb je een relatie?     ja , en dat heeft veel geholpen om me nu ok  te voelen

18. Ben je gepest geweest of wordt je gepest?      niet echt , vroeger op school werd ik gewoon genegeerd

19. Hoe is je thuissitautie?     gaat wel

20. Heb je broers of zussen?     nee

21.  Weten je ouders dat je depressief bent?     zagen ze vroeger wss wel maar er werd niet over gepraat

22.Kan je er met je ouders over praten?      nee , wel altijd al beter met papa dan met mama

23. Heb je een dagboek?     nee

24. Wat helpt jou als je depressief bent?     sigaretten  (ben ik beginnen doen toen ik nog niet ok was maar doe het nu nog , kan vreemd klinken maar heeft me geholpen om mijn onzekerheid te overwinnen)

25. Doe je aan een sport?      niet echt

26. Heb je ooit jezelf pijn gedaan?     nee , tenzij roken daarbij hoort

27. Heb je een stoornis? Zoals autisme of adhd.     niet dat ik weet

28. Voel je je veilig op school?     nu wel , zelfs nu ze weten dat ik lesbisch ben

 

Reageer