Vraag

depressie en niet meer thuis willen wonen

  • 9 February 2020
  • 4 reacties
  • 83 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hallo,

 

Ik ben een meisje van 15 jaar. Ik ben depressie, snij mezelf en heb wat tekens van een eetstoornis.

Laatst zijn mijn ouders erachter gekomen dat ik over geef en mijn moeder werd heel boos. Ze ging schreeuwen, moest huilen en zij veel vervelende dingen. Ze vaker boos op me en volgens haar ben ik niet te vertrouwen. Ik moet dingen uit mezelf tegen ze zeggen maar dat is voor mij heel lastig 

Ik heb er al heel vaak over gedacht om weg te lopen maar heb het nooit gedaan. Ook wil ik graag dood maar nog nooit een zelfmoord pogingen gedaan.

Ik vind het niet meer fijn om thuis te zijn. Ik heb het idee dat overal op woord gelet, ik volgens hun alles fout doe en het hun niks kan schelen wat ik voel en vind. (Ik weet dat ze wel willen dat ik me fijn voel enzo maar zo voelt het nu even niet) 

Ik vroeg me af wat de opties zijn als je niet meer thuis wil wonen en of dat moeilijk zou zijn om te regelen?

 

Groeten, 

Meisje van 15

 


4 reacties

Hey Lieke

 

Wat vervelend dat je het thuis zo moeilijk hebt. Niet gemakkelijk moet het zijn. 

 

Ik stel voor dat je de steun opzoekt van iemand uit je omgeving. Je mentor bijvoorbeeld, de huisarts of een vertrouwenspersoon op school. Deze zouden je kunnen helpen met zowel je depressieve gevoelens als je thuissituatie. Ook zou je voor advies rond je thuissituatie contact op kunnen nemen met Veilig Thuis en de Kindertelefoon. Daar kan je vertrouwelijk informatie inwinnen. Moest je de neiging naar zelfbeschadiging of de dood voelen, kan je ook terecht bij 113.

 

Gr. Kenshin

Hey,

Heel erg bedankt voor je reactie. 

Ook mijn mentor weet dat ik depressief ben en een eetstoornis aan het ontwikkelen ben. Ik loop al bij een psycholoog maak dit werkt voor mij niet echt. Wat ik wel heel fijn vind is dat ik vrienden heb die me altijd heel erg steunen 

Ik heb in het begin een paar keer contact gehad met 113 en weet dat ik dit altijd kan doen als ik echt niks anders meer weet maar ik heb het niet zo op hulp van online chat of psychologen.

Over mijn thuissituatie... Er word geen geweld gebruikt ofzo dus in principe ben ik er gewoon veilig, het voelt alleen niet fijn. Dus ik denk niet dat veilig thuis een optie is. Ik ben namelijk veilig.

Goed dat je mentor op de hoogte is van wat er zoal speelt. Ook handig dat je naar een psycholoog gaat. Zou het kunnen dat het met deze psycholoog eenvoudigweg niet zo klikt? Misschien is het opzoeken van een andere psycholoog nuttig. 

 

Bij Veilig Thuis of de Kindertelefoon kan advies meegegeven worden, ook als je thuissituatie in principe veilig is. Een onprettige thuissituatie is er ook een om aan te werken. 

 

Gr. Kenshin

Badge

Hoi Lieke,

Misschien moet je toch proberen om met je ouders te praten en te vertellen hoe je je voelt. Niet alleen over wat je op het forum hebt verteld, maar ook hoe je tegen hun aankijkt, hoe naar je het vindt dat je moeder zo scheld en schreeuwt en alles wat je vindt denkt en voelt. Maar een ding, pleeg geen zelfmoord het is het niet waard want als je je openstelt om er weer boven op te komen dan zul je zien dat je dan na een tijd weer een heel leuk leven hebt en voel je je sterker dan ooit. Geloof me praten doet wonderen.

 

Hou vol!

Reageer