Vraag

Depressie en meer

  • 21 January 2018
  • 2 reacties
  • 120 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hallo, ik ben 13 jaar en ik denk dat ik depressief ben. Mijn oma is sindskort onverwacht overleden en ik zit niet lekker in mijn vel. Ik heb ook adhd en zelf denk ik dat ik ook autisme heb. Mijn thuissituatie is ook niet goed. Help wat moet ik doen

2 reacties

Hey,
Vervelend dat je je niet fijn voelt. Ik twijfel eigenlijk wel een beetje of je echh depressief bent. Je hebt wel maar een kort berichtje gestuurd, maar uit je berichtje lijkt het meer alsof je in een dipje zit. Helaas komt dit in de puberteit wat sneller voor dan anders.
Als je echt denkt dat je een depresssie hebt, zou ik eerst naar je huisarts gaan. Deze kan het wat beter beoordelen en je evt. doorsturen naar een psycholoog.
Als je toch bij de huisarts bent, zou ik het ook meteen even hebben over je autisme. Als je dat hebt, is het wel handig om het onderzocht te hebben. Je hebt dan zekerheid en je kunt je er dan misschien ook beter op aanpassen.
Succes
Jonah
- Onnodige quote verwijderd door de Kindertelefoon -
@Jonahh
Ik denk toch echt dat het een depressie is want ik voel me al heel lang zo en mijn moeder wil me niet laten testen op autisme

Reageer