depressie

  • 27 November 2020
  • 6 reacties
  • 169 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hallo allemaal 

Zo je al ziet aan me titel ben ik depressief heb nu 3 pogingen gedaan en wil graag einde aan leven maken er zijn meerdere de redes ik noem er wel een paar: me ouders worden alleen maar boos op mij, me zus zoekt alleen maa ruzie, op school zeggen ze allemaal ga maar lekker stikken enz, en nog een paar andere ik snap het niet meer 

 

groetjes kaasjepunt123

als ik er nog ben reageer ik nog op de reacties 


6 reacties

Hey KaasjePunt,

Je andere reacties zijn waarschijnlijk verwijderd, omdat ze als heftig/schokkend kunnen worden ervaren door andere forumgebruikers. Mensen schrikken van zo'n reactie als jij geplaatst hebt en gaan zich dan echt zorgen maken, dat kun je ook teruglezen in de forumregels.

Ik geloof zeker dat je leven het waard is om te verbeteren en ook dat dat mogelijk is. Zelfmoord is wel echt heel definitief, je kan niet meer terug. Zelfmoord kun je altijd nog als optie houden, maar er zijn nog zoveel andere opties die je ook kunt proberen. 

Om een paar opties te noemen:

Je kan beginnen door er met iemand over te praten, iemand die je vertrouwt. Waarmee je deelt hoe jij je nou eigenlijk echt voelt en je verhaal kwijt kan. Misschien kan die persoon jou ook helpen met hulp zoeken, want dat is soms best moeilijk en spannend om te doen.

Voor een verwijzing naar hulp kan je naar je huisarts gaan en het daarmee bespreken. De huisarts kan naar je verhaal luisteren en met je meedenken wat je het beste kan doen en welke hulp het beste bij je past, welke mogelijkheden je allemaal hebt. De huisarts kan je ook doorverwijzen naar een psycholoog of naar andere hulpverlening. 

Je kan een beroep doen op de geheimhoudingsplicht van de huisarts. Deze zal het dan niet met iemand anders bespreken, zoals je ouders. Als je 12-15 bent, kan je wel vragen om geheimhoudingsplicht maar beslist de huisarts of hij/zij het wel of niet met iemand bespreekt. Vanaf 16+ heb je recht op je eigen hulpvraag en zal de huisarts het geheimhouden. De huisarts kan je ook helpen als je het moeilijk vind om dit met iemand te bespreken, hij/zij kan het dan voor je vertellen, maar je kan het ook samen met de huisarts doen. Je kan dus samen met je huisarts dit met je ouders bespreken of je vraagt de huisarts of hij/zij het met je ouders bespreekt.

Wat jou kan helpen is de online therapie van 113. Je hebt dan ongeveer 8 sessies met een vaste psycholoog, de therapie is gratis en anoniem. Je kunt het doen via de chat, mail of bellen. Je ouders hoeven hier niet achter te komen, maar jij kan wel werken aan jouw zelfmoordgedachten. Ook kan je in de therapie kijken wat jou zou helpen of wat voor mogelijkheden je hebt (bijvoorbeeld iets van hulp vragen). Het enige wat je nodig hebt is een mailadres om je te registreren en in te kunnen loggen. Ze hebben ook een zelfhulpcursus, die zou je ook kunnen volgen.

Sowieso kun je altijd vrijblevend eens een gesprek voeren met iemand van 113, dat is gratis en anoniem. Ze zijn 24/7 bereikbaar via de chat of bellen. Meer informatie staat op www.113.nl

Tot nu toe heb je het ook altijd al volgehouden, hoe heb je dat gedaan? Was er iets wat je op de been hield, misschien kun je je daar nu ook aan vasthouden? Probeer te zoeken naar je hoop, want die is er altijd nog. 

Sterke en succes gewenst!

Groetjes, Simply Me

Op dit account kan niks meer worden gepost reden is nog onbekend na vierde poging

-Onnodige quote verwijderd-

Is het erg dat ik de forum regels nog niet ken?

Hoe kan ik me leven nog verbeteren? Of is het niet meer waard voor het te verbeteren en verwijder dit is niet nu

Badge

heeyy uhmm ik heb dit ook mijn ouders zijn ook alleen maar boos mijn vrienden waren ook allemaal depresief k had vorig jaar een vriendje die zm wilde plegen als k t uitmaakte en hij was ook niet goed voor me en ik heb hulp gekregen ik was een soort van van me depressie af en ik had ook nog heel veel tegenvallen t beste is als je hulp zoekt je kan t beste naar je huisarts gaan en met je huisarts overleggen wat er veder gaat gebeuren de huisarts mag trouwens niks tegen je ouders zeggen

Badge +4

Klopt half de huisarts mag het tegen je ouders zeggen maar als je boven de 16 bent heb je daar spraak rechten op vlgm

Reageer