Vraag

depressie

  • 8 November 2020
  • 3 reacties
  • 57 Bekeken

Reputatie 3
Badge +2

Hey, ik heb dus een test gedaan en daaruit bleek dat ik90procent depri ben . Ik geloofde het niet dus ik heb er best veel gedaan maar iedere test zei: je bent depressief 😔 

 

Hoe moet ik ermee omgaan?? 


3 reacties

Hey Hettie,

Wat vervelend dat je je zo voelt en dat uit de test is gekomen dat je depressief bent. Ik neem aan dat je die test op internet hebt gedaan? Er staat dan bij dat deze test een indicatie is, maar het geeft je geen diagnose. Dat is wel een belangrijk verschil! Wil jij echt zeker weten dat je depressief bent, kan je het beste naar de huisarts gaan en het daarmee bespreken. Deze kan jou dan ookdoorverwijzen naar de juiste hulp die bij je past.

Heb je al met iemand besproken hoe je je voelt? Het lijkt me handig als je iemand zoekt die je vertrouwt en daarmee bespreekt hoe jij je voelt. Je kan naar je ouders gaan of je mentor/docent, maakt niet uit. Maar het is niet verstandig om hier alleen mee rond te lopen.

Het beste is als je hulp zoekt.

Sterkte

Simply Me

Reputatie 3
Badge +2

-Onnodige quote verwijderd door De Kindertelefoon-

Ik heb het niemand vertelt , ik vind het moeilijk om te praten over dit soort onderwerpen . Ik verander dan gwn het onderwerp en dan weet alsnog niemand het 

Hey Hettie,

Begrijpelijk dat je het moeilijk vind om over dit soort dingen te praten. Het lijkt me echter wel verstandig om te doen

Kan je misschien je verhaal kwijt bij een vertrouwenspersoon op school? Die vertelt het niet door en dan kan je samen kijken wat je jou zou helpen en wat je kan doen.

Of bespreek dit met je huisarts. Die kan jou ook helpen om dit aan je ouders of iemand anders te vertellen zodat je het niet alleen hoeft te doen.

Groetjes,

Simply Me

Reageer