depressie

  • 24 June 2019
  • 2 reacties
  • 138 Bekeken

Reputatie 1
Badge
Hey, al ongeveer 2 jaar heb ik last van een soort depressie, aan het begin dacht ik dat het niets was maar het werd steeds erger. Bij mij wisslet het ook heel erg af soms ben ik heel vrolijk en de andere keer somber. Niemand weet hierover en dat wil ik eigenlijk ook zo houden, want dan gaan mensen zorgen over je maken en je aandacht geven en oo dit moment heb ik dat juist niet nodig. In het verleden zocht ik ook tips op voor mijn depressie en het werkte. Ik was langeer blij en keek naar het positieve. Maar na een tijdje werd alles met school me teveel, ik werd somber en verdrietig en dacht aan zelfmoord. Ik walg ervan dat ik dit heb, ik wil gw een normaal leven. En naast mijn depressie zijn er zoveel veel meer dingen mis met mij. En zelfs al ben ik anoniem hier durf ik het niet op te noemen. Ik weet niet wat ik moet. Ik wil zoo graag hier weggaan en iedereen achter me laten en ik wil vrienden die me begrijpen en niet mij achter laten

2 reacties

Hey @RandomMeisje123 ,

het is niet raar of anders dat je dit deelt!
Ik begrijp je heel goed, bij iedereen is het anders alles speelt een rol.
De een kan heel goed met situaties omgaan, en de ander heeft daar iets meer moeite mee en raakt in een "soort" depressie.
Bij een depressie is het beste middel om 1 iemand in vertrouwen te nemen in je omgeving, want geloof me praten helpt serieus.
En ik begrijp dat je geen aandacht wilt en dat mensen om je zorgen maken, maar als je dat duidelijk aangeeft doen ze dat echt niet.
Als je wilt dat vrienden je gaan begrijpen moet je het ze uitleggen op jou manier, dat kan bijvoorbeeld met behulp van een blaadje, dat je daar je gevoel op schrijft en dat dan tegen ze vertelt.
Je vrienden ( omgeving ) zal je dan heus begrijpen.
En anders kun je altijd in therapie gaan, dat kan bij sommige mensen ook helpen.
Diegene is ervoor opgeleid en oordeelt niet, luistert alleen maar.. ?

Ik hoop dat je hiermee wat kunt en zo niet kan je me altijd terug feedbacken!
Liefss JustHelping.
Hey,

Je kunt online vrienden zoeken, als je je eenzaam voelt. Op internet durven mensen eerlijker te zijn en pesten mensen niet.

Je kunt ook een dagboek bijhouden, tekeningen maken of verhalen schrijven, als je je verveelt. Zo ontspan je je. Ook een wandelingetje op een dag kan helpen.

Als je zelfmoord wil plegen, neem dan contact op met 113.

Groetjes,

Een Persoon Zonder Naam

Reageer