Vraag

depressie

  • 13 June 2019
  • 3 reacties
  • 119 Bekeken

Reputatie 1
Badge +1
hey!
Ik ben een meisje van 13 en heb veel problemen. Ik denk dat ik zelfs depressie heb. Mijn “beste” vriendin probeerd me jaloers te maken doordat ze met een ander meisje de hele tijd omgaat en zo. Ze doet raar tegen me en zo. Maar goed, ik heb het gevoel alsof mijn ouders mijn zusje voortrekken en mij links laten liggen, het enige wat ze tegen me zeggen is hoi, doei en allemaal opmerkingen over wat ik fout doe! Laatst ging het zo ver dat ik het met ze eens was en mezelf ben gaan snijden, ik heb er nu een litteken van... mijn 1ste vraag is: Hoe kan ik dat verbergen? en mijn 2de vraag is: Iemand tips?

- De foto is verwijderd, is in strijd met de forumregels -

3 reacties

je moet er eerst met iemand over praten die je vertrouwd en snijden is nooit de oplossing je voelt heel ff pijn maar daarna komt alles terug en je krijgt er alleen maar littekens van ( ik heb t vroeger ook gedaan ) en je krijgt er later zoveel spijt van en als je ruzie met je ouders hebt is het belangrijk om dr met hun over te praten en wat je dwars zit misschien kunnen hun dan ook rekening houden met jou gevoel

groetjes anoniem

Hoi!

Je zegt zelf al 'beste’ vriendin. Als dit echt gebeurt, kan je haar beter droppen. Je hebt niets aan zo'n persoon en je voelt je alleen maar verdrietiger.

Probeer over je tweede punt een gesprek te hebben met je ouders. Vinden hun dat ook? Kijk goed naar hoe ze je zusje behandelen. Wie weet behandelen ze haar ook zo?

Snijden is geen oplossing! Zoals Anoniem 1407 al zegt: je voelt heel even een andere emotie, maar dat is maar kort. Met snijden kom je nergens, je verminkt jezelf alleen maar. Verbergen is dus ook geen optie!

Je geeft aan dat je denkt depressie te hebben. Praat hierover met iemand. Zo niet je ouders, dan een mentor, een aardige buurvrouw of gewoon iemand die je vertrouwd.

 

Hopelijk heeft dit iets geholpen :)

Heyy. Wat een vervelend gevoel! Erg onaardig dat je vriendin dit doet. Ik begrijp je gevoel want ik voel me ook wel eens buitengesloten. 

Misschien kan je aan haar vragen waarom ze zo doet? Of heb je dat al gedaan? Je zou er met haar over kunnen praten. Je kan opzoek gaan naar andere vriendinnen. Anders voel je je alleen en daar wordt je alleen maar verdrietiger van. Misschien zijn er wel andere hele leuke vriendinnen! Je zou er ook met anderen over kunnen praten. Misschien kan je het tegen je mentor zeggen. 

Ik zou ook tegen je ouders zeggen wat je voelt. Dat je het gevoel hebt alsof ze je zusje voortrekken en ze alleen maar negatief over je zijn. Vraag je ouders of ze even een moment hebben om erover te praten. Je moet gewoon zeggen waar jij je niet goed bij voelt, daar is niks mis mee. 

Ik hoop dat je wat aan mijn tips hebt en veel succes! Liefs, Naira193 :heart:

Reageer