Depressie


  • Anonymous
  • 0 reacties
Lieve allemaal,

Ik voel me nu al best lang somber en ben al een jaar in therapie. Dit werkt niet en heb ookal aangegeven naar een ander te willen.
Los van dit voel ik me ontzettend down, dan weer vrolijk en dan weer ontzettend verdrietig. In mijn hoofd is het continu onrustig waardoor ik slecht kan slapen en me slecht kan concentreren. Ik ben vroeger gepest maar weet niet zeker of dit de reden is, of het door de omstandigheden komt (allebei mijn ouderen hebben een burn out en mijn vader is depressief). Maar ik overweeg om zelfmoord te plegen. Vaak snachts kan ik al mijn emoties niet meer aan en heb ik heel erg de neiging om te gaan snijden of een hand vol pillen te nemen.
Ik kan er echt niet meer tegen... ik schrijf veel en sport maar ik weet echt niet wat ik nog kan doen om me beter te voelen.
Heeft een van jullie misschien tips?
Alvast bedankt,
Liefs

17 reacties

@Brown Eyes misschien een heel andere tip
Ikzelf heeb een quotes_and_motivation instagram account, ik post daar meestal als ik niet lekker jn me vel zit. Misschien is zoiets ook iets voor jou? Je kan dan namelijk die quotes ook altijd terug lezen en door het aantal volgers merk je ook dat je echt niet de enige bent

Ga ik doen! Dankjewel, had ik net nodig...
@Brown Eyes misschien een heel andere tip
Ikzelf heeb een quotes_and_motivation instagram account, ik post daar meestal als ik niet lekker jn me vel zit. Misschien is zoiets ook iets voor jou? Je kan dan namelijk die quotes ook altijd terug lezen en door het aantal volgers merk je ook dat je echt niet de enige bent
@Brown Eyes wat zei je dat nu is weggehaald
Reputatie 3
Badge +4
-reactie aangepast door de Kindertelefoon, in strijd met de forumregels-

Ik ben daarentegen erg blij dat je iemand heb gevonden met dezelfde interesse. Ik zie (volgensmij) veel enthousiasme in je berichten en dat is fijn.
Onthoud dat het je gaat lukken en je goed genoeg bent. Veel succes 🙂
Hha jaa eigenlijk heb ik een enorme familie

Wel fijn van de studie, heb je een gevoel dat het je ook hielp?

Zelf is mijn eerste boek dat ik las van de Bijbel Job geweest en dat gaf me wel enorm veel steun dus ik kan je enorm begrijpen dat het helpt!

Nou ik zzou niet weten hoe ik je moet vinden

Ja het boek Job is idd heel mooi. Het heeft me wel geholpen, en ik vond het fijn dat mijn moeder erbij was, zodat ze ook weet wat er speelt.
-reactie aangepast door de Kindertelefoon, in strijd met de forumregels-
Hha jaa eigenlijk heb ik een enorme familie

Wel fijn van de studie, heb je een gevoel dat het je ook hielp?

Zelf is mijn eerste boek dat ik las van de Bijbel Job geweest en dat gaf me wel enorm veel steun dus ik kan je enorm begrijpen dat het helpt!

Nou ik zzou niet weten hoe ik je moet vinden
HHaha vet leuk dat je het in je school probeert, ik heb helaas dat ik als enige van me familie positief tegen het geloof sta..

Ik denk dat al vertel je het leeftijdsgenoten dat ze het echt wel begrijpen, en er is genoeg lectuur op de site (voor al heb je het nog niet gelezen)

Ikzelf ben 18 en woon in Noord-Holland

Jaa vet leuk dat ik je via dit heb leren kennen jammer dat het moeilijk is elkaar te vinden

Dat lijkt me wel echt moeilijk, als je de enige bent van de familie... maar kijk eens wat voor grote familie je ervoor terug krijgt! En ik ben nu ook je zusje haha.
Ik heb net studie gehad en een hebben het over me gehad, en de zuster die ons studie geeft heeft met ons fijne tips gegeven en mooie bijbelteksten en ervaringen van personen uit de bijbel besproken.
Ik lees veel lectuur ook op de site, ik vind het fijn om de ervaringen van andere jongeren te lezen.

Idd lastig elkaar te vinden, maar je weet maar nooit😉
HHaha vet leuk dat je het in je school probeert, ik heb helaas dat ik als enige van me familie positief tegen het geloof sta..

Ik denk dat al vertel je het leeftijdsgenoten dat ze het echt wel begrijpen, en er is genoeg lectuur op de site (voor al heb je het nog niet gelezen)

Ikzelf ben 18 en woon in Noord-Holland

Jaa vet leuk dat ik je via dit heb leren kennen jammer dat het moeilijk is elkaar te vinden
Hey,

Dus eigenlijk kom jee met je hele gezin in de waarheid vet leuk!

Nou ikzelf kwam er via een beste vriendin in, op school had ze het over Mattheus, waarin Jezus zegt wat er in de laatste dagen zou gebeuren.
Uit nieuwsgierigheid ging ik iets door vragen en 1 week llater zat ik bij de zaal. De week daarna had ik mijn eerste studie, nu kom ik bijna wekelijk in de zaal en heb 2 keer per week studie (nu bijna 1 jaar studie gehad)

Ik vind het knap dat je het heb verteld aan je broeder! Ik hoop dat hij je kan helpen, als er nog broeders en zusters van je eigen leeftijd zijn zou je daar ook meer mee kunnen omgaan, dit zal je gedachte even verplaatse naar het positieve.

Daarnaast zou jij je problemen bij Jehovah neer kunnen leggen.

Tja vrijweel iedereen heb jw.org in de bio staan😅
Ik ga dat niet op die manier kunnen vinden...

Hey,

ja klopt! Soms zijn een met z’n allen in de zaal en dan besef je echt hoe tijk je bent, want er zijn genoeg gezinnen die samengesteld leven.

Bijzonder dat je er via je beste vriendin achter bent gekomen! Dat is iets wat ik ook probeer te bereiken, ik zie school as mijn gebiedje haha. Een van m’n beste vriendinnen is ook mee geweest naar het avondmaal en geef ik ook wel eens lectuur mee.

echt goed van je dat je studie hebt! Ik ben echt trots op je! Blijf zo doorgaan, Jehovah leren kennen en omgang met broeders en zusters is ook heel belangrijk, zeker in deze tijd. Het is niet makkelijk, zeker niet in het begin, maar Jehovah zal je helpen!

zelf heb ik veel omgang met broeders en zusters van mijn leeftijd en daar kan ik het heel goed mee vinden, en ook die lijken me wel door te hebben. Misschien dat ik het ze binnenkort vertel, nav de laatste wachttoren komt dat heus wel goed.

Ook leg ik mijn problemen aan Jehovah neer.
En ja, je hebt gelijkt, iedereen is trots en zet t in z’n bio Haha.

Hou oud ben je eigenlijk? En waar kom je vandaan? Ik ben 16 en kom uit Zeeland.

ik ben blij dat ik je hier heb ontmoet.

Een fijne dag toegewenst!!

Amy
Hey,

Dus eigenlijk kom jee met je hele gezin in de waarheid vet leuk!

Nou ikzelf kwam er via een beste vriendin in, op school had ze het over Mattheus, waarin Jezus zegt wat er in de laatste dagen zou gebeuren.
Uit nieuwsgierigheid ging ik iets door vragen en 1 week llater zat ik bij de zaal. De week daarna had ik mijn eerste studie, nu kom ik bijna wekelijk in de zaal en heb 2 keer per week studie (nu bijna 1 jaar studie gehad)

Ik vind het knap dat je het heb verteld aan je broeder! Ik hoop dat hij je kan helpen, als er nog broeders en zusters van je eigen leeftijd zijn zou je daar ook meer mee kunnen omgaan, dit zal je gedachte even verplaatse naar het positieve.

Daarnaast zou jij je problemen bij Jehovah neer kunnen leggen.

Tja vrijweel iedereen heb jw.org in de bio staan😅
Ik ga dat niet op die manier kunnen vinden...

oehh nice, ik heb zoveel vragen haha. ik blijf wel bij het topic, maar sommige vragen kunnen wel een beetje helpen.

ben je in de waarheid opgegroeid? of zijn je ouders nu ook getuigen?

zelf heb ik nog studie en ben dus ook niet gedoopt, ik ben nieteens een verkondiger. ik ben daar nog niet helemaal klaar voor. ik vind het wel enorm leuk om te lezen dat jij gedoopt wilt worden. (om dan even over die "angst" te hebben) ben jij aanwezig geweest bij de laatste kring vergadering?(Wees Sterk) ik vond namelijk dat ze daar enorm goede tips gaven waarom je juist wel gedoopt zou worden en je die angst/twijfel zou kunnen laten gaan!(of we hadden laatst de wachttoren die over de doop ging)

ik ben blij dat je dat lijstje met teksten heb gemaakt, leg jij je problemen ook bij Jehovah neer? ik heb dat gedaan en Hij heeft me echt rust gegeven.

ik snap dat het moeilijk is om aan iemand te vertellen, maar je ouders houden van je en die zullen er echt voor je zijn!
net als de gemeente, de ouderlingen zijn er juist om jou te helpen, misschien geven ze jou zelfs goede tips

Ronald

Ps. ik vind het leuk dat er eindelijk nog een getuigen op het Forum is, jammer dat ik je contactgegevens niet mag vragen... misschien zien we elkaar ooit per ongeluk op het congres(nee dit is geen contactgegevens wisselen KT, hier gaat vrijwel elke getuigen naartoe)
Hey ,

ik dacht dat ik de reactie al had verstuurd maar is iets mislukt denk ik, en anders staat het er 2x op Haha.

Ik ben niet in de waarheid opgegroeid. Mijn moeder las altijd de tijdschriften en er is een zuster die al m’n hele leven langs de deur komt bij ins. Mijn moeder Weerd erg nieuwsgierig en nam bijbelstudie. Toen wilde ik ook wel mee en sinds dien hebben mijn moeder en ik studie. Mijn vader heeft studie van een
broeder.

De kring was idd heel aanmoedigend. Ik maak altijd aantekeningen dus misschien moet ik die nog maar eens teruglezen. De wachttoren was ook heel mooi, hij staat bij mijn favorieten.

Een lijst met mooie of bemoedigende teksten helpt wel, je krijgt er kracht van. Ik vind het zelf heel fijn om te doen, misschien ook wat voor jou? Hoe ben jij in de waarheid gekomen? En hoelang studeer je al als ik vragen mag? Ik studeer nu 2 jaar.

Vanavond hadden we vergadering en heb ik het tegen degene die me studie geeft verteld, binnenkort gaan we samen praten. Ik praat ook wel met mijn moeder maar zij denkt dat het komt door de waarheid. Wat totaal niet zo is want daar haal ik juist kracht vandaan! Ik ben juist dankbaar voor het onderwijs en alle broeders en zusters!

Ja idd jammer van de contact gegevens, miss kun je me op insta vinden Haha. In m’n bio staat de link van jw.org.

Misschien zie ik je wel in Utrecht!

Liefs,
Amy
oehh nice, ik heb zoveel vragen haha. ik blijf wel bij het topic, maar sommige vragen kunnen wel een beetje helpen.

ben je in de waarheid opgegroeid? of zijn je ouders nu ook getuigen?

zelf heb ik nog studie en ben dus ook niet gedoopt, ik ben nieteens een verkondiger. ik ben daar nog niet helemaal klaar voor. ik vind het wel enorm leuk om te lezen dat jij gedoopt wilt worden. (om dan even over die "angst" te hebben) ben jij aanwezig geweest bij de laatste kring vergadering?(Wees Sterk) ik vond namelijk dat ze daar enorm goede tips gaven waarom je juist wel gedoopt zou worden en je die angst/twijfel zou kunnen laten gaan!(of we hadden laatst de wachttoren die over de doop ging)

ik ben blij dat je dat lijstje met teksten heb gemaakt, leg jij je problemen ook bij Jehovah neer? ik heb dat gedaan en Hij heeft me echt rust gegeven.

ik snap dat het moeilijk is om aan iemand te vertellen, maar je ouders houden van je en die zullen er echt voor je zijn!
net als de gemeente, de ouderlingen zijn er juist om jou te helpen, misschien geven ze jou zelfs goede tips

Ronald

Ps. ik vind het leuk dat er eindelijk nog een getuigen op het Forum is, jammer dat ik je contactgegevens niet mag vragen... misschien zien we elkaar ooit per ongeluk op het congres(nee dit is geen contactgegevens wisselen KT, hier gaat vrijwel elke getuigen naartoe)

Hey ,

ik dacht dat ik de reactie al had verstuurd maar is iets mislukt denk ik, en anders staat het er 2x op Haha.

Ik ben niet in de waarheid opgegroeid. Mijn moeder las altijd de tijdschriften en er is een zuster die al m’n hele leven langs de deur komt bij ins. Mijn moeder Weerd erg nieuwsgierig en nam bijbelstudie. Toen wilde ik ook wel mee en sinds dien hebben mijn moeder en ik studie. Mijn vader heeft studie van een
broeder.

De kring was idd heel aanmoedigend. Ik maak altijd aantekeningen dus misschien moet ik die nog maar eens teruglezen. De wachttoren was ook heel mooi, hij staat bij mijn favorieten.

Een lijst met mooie of bemoedigende teksten helpt wel, je krijgt er kracht van. Ik vind het zelf heel fijn om te doen, misschien ook wat voor jou? Hoe ben jij in de waarheid gekomen? En hoelang studeer je al als ik vragen mag? Ik studeer nu 2 jaar.

Vanavond hadden we vergadering en heb ik het tegen degene die me studie geeft verteld, binnenkort gaan we samen praten. Ik praat ook wel met mijn moeder maar zij denkt dat het komt door de waarheid. Wat totaal niet zo is want daar haal ik juist kracht vandaan! Ik ben juist dankbaar voor het onderwijs en alle broeders en zusters!

Ja idd jammer van de contact gegevens, miss kun je me op insta vinden Haha. In m’n bio staat de link van jw.org

Liefs,
Amy
oehh nice, ik heb zoveel vragen haha. ik blijf wel bij het topic, maar sommige vragen kunnen wel een beetje helpen.

ben je in de waarheid opgegroeid? of zijn je ouders nu ook getuigen?

zelf heb ik nog studie en ben dus ook niet gedoopt, ik ben nieteens een verkondiger. ik ben daar nog niet helemaal klaar voor. ik vind het wel enorm leuk om te lezen dat jij gedoopt wilt worden. (om dan even over die "angst" te hebben) ben jij aanwezig geweest bij de laatste kring vergadering?(Wees Sterk) ik vond namelijk dat ze daar enorm goede tips gaven waarom je juist wel gedoopt zou worden en je die angst/twijfel zou kunnen laten gaan!(of we hadden laatst de wachttoren die over de doop ging)

ik ben blij dat je dat lijstje met teksten heb gemaakt, leg jij je problemen ook bij Jehovah neer? ik heb dat gedaan en Hij heeft me echt rust gegeven.

ik snap dat het moeilijk is om aan iemand te vertellen, maar je ouders houden van je en die zullen er echt voor je zijn!
net als de gemeente, de ouderlingen zijn er juist om jou te helpen, misschien geven ze jou zelfs goede tips

Ronald

Ps. ik vind het leuk dat er eindelijk nog een getuigen op het Forum is, jammer dat ik je contactgegevens niet mag vragen... misschien zien we elkaar ooit per ongeluk op het congres(nee dit is geen contactgegevens wisselen KT, hier gaat vrijwel elke getuigen naartoe)
HeyyHey

Ik zag in een reactie van jou dat je bijbelstudie heb gehad. Nou hoop ik zo erg dat je hiermee door bent gegaan want ik heb eigenlijk hetzelfde, een depressie en ben bijbelstudie gaan doen.

Nu weet je dit misschien al maar mij geeft het altijd rust om te denken aan t paradijs dat eraan komt, maar ook om bijbelteksten te lezen waarin staat dat Jehovah om ons geeft.

Weet iemand in de gemeente bij jou dat je depressief bent?

Ik hoop tenminste dat jij bent doorgegaan met je bijbelstudie

Hey,

Ja ik ben zeker doorgegaan, ik ben nu ongedoopt verkondiger en wil naar de doop toewerken. Maar ik ben zo onstabiel qua emoties dat ik denk dat ik er nog niet klaar voor ben. Ik heb een lijst gemaakt met bijbelteksten die me troost geven en dat helpt idd.
Ik durf het niet aan iemand te vertellen. M’n ouders weten wel dat ik wel eens niet zo lekker in m’n vel zit maar meer laat ik niet merken. Ik durf het niet aan broeders of zusters te vertellen, want ik schaam me er echt heel erg voor.

Bedankt voor je reactie
HeyyHey

Ik zag in een reactie van jou dat je bijbelstudie heb gehad. Nou hoop ik zo erg dat je hiermee door bent gegaan want ik heb eigenlijk hetzelfde, een depressie en ben bijbelstudie gaan doen.

Nu weet je dit misschien al maar mij geeft het altijd rust om te denken aan t paradijs dat eraan komt, maar ook om bijbelteksten te lezen waarin staat dat Jehovah om ons geeft.

Weet iemand in de gemeente bij jou dat je depressief bent?

Ik hoop tenminste dat jij bent doorgegaan met je bijbelstudie
@ Myrt123


Lief, dankjewel. Ik ga het zeker proberen😘
Hey,
ik ken het gevoel ik ben zelf ook depressief en snij mezelf. Mij helpt het om als je je weer verdrietig voelt, zitten op de grond ogen dicht en adem even rustig. Zet misschien wat muziek op. Als je de neiging krijgt om jezelf pijn te doen helpt het om je emotie eruit te krijgen: schrijven, schreeuwen, muziek, lezen, iets kijken, van random voorwerpen bedenken waarvoor je ze kan gebruiken. Denk vooral niet dat je alleen bent dat maakt je alleen maar verdrietiger.
sterkte❤️

Reageer