Vraag

Depressie

  • 13 July 2018
  • 3 reacties
  • 290 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hoi ik heb al een paar jaar door allemaal problemen een zware depressie. Ik zit al bij een psycholoog der voor, maar dat helpt allemaal niks. Ik ben verward, gekwetst, boos, verdrietig en zwaar depressief. Ik heb gister ook pillen geslikt om er een eind aan te maken maar niet genoeg. Ik zit der constant mee en me psycholoog Enzo hebben nooit echt genoeg tijd der voor hooguit een half uur in de week. Ik heb last van verschillende stoornissen doot vervelende dingen die in me leven zijn gebeurt zoals een acute
postraumatische stress stoornis en slaap stoornissen, en nog veel meer. Ik heb een rot thuis situatie en daarvoor al elke mogelijke instantie over de vloer gehad: jeugdzorg veilig thuis en nu zelfs de kinderraad weer. Ik ben ook laatst gedumd door me vriend van meer dan 1 jaar dus dat kwam der ook nog is bij. Ik voel me echt depressief maar weet niet wat ik nog Lan proberen. Want al ga ik mezelf laten inchecken in een ziekenhuis/inrichting dan wordt ik alleen maar nog depressiefer denk ik. Heeft iemand advies?

3 reacties

Hoi,,
Ik vind het goed dat je dit verteld het is natuurlijk ook niet niks.
Dat je al naar een psycholoog gaat is al een grote stap daar mag je trots op zijn!
Ik denk zeker dat je heel sterk bent!
Mijn advies is; vertel het tegen iemand in een x wat je voelt wat je denkt en wat je hebt meegemaakt, je zult vast denken van; ja ze begrijpen me toch niet en ze willen me niet helpen. Daar kom je alleen achter als je het hebt verteld.
Als het jou beter lijkt om opgemomen te worden omdat je jezelf dit niet wil aandoen dan kan je daar voor kiezen, en ze helpen je daar daarvoor zijn ziekenhuizen/inrichtingen. Ik weet zeker dat je dit kan! Wat je allemaal hebt meegemaakt wat ik niet weet maar je er roch door heen hebt gezet daar mag ook wel eens na gekeken en geluisterd worden. Zoals mensen zeggen :” het leven is een geschenk”. Geef niet op je kam het!?
Reputatie 3
Badge +8
Hey,

De frequentie van je therapie opvoeren lijkt mij een goede optie. Het is volgens jezelf ook te weinig dus daar moet wat aan te doen zijn. Vervolgens kun je daar aangeven dat het voor jou gevoel niet werkt en of je nog andere opties hebt (zoals een opname). Ik denk dat een opname nog zo slecht niet is voor je. Zolang jij je ervoor open stelt kan je er onmogelijk slechter uitkomen dan dat je erin gaat. Echter is het helemaal aan jou en hoe je ervoor staat. Bespreek het met je psycholoog en zie wat diegene erover te zeggen heeft.
Hoi

Je hebt een hoop meegemaakt, en bent depressief. De psycholoog waar je momenteel bij zit, lijkt niet te helpen. Je hebt gisteren een zelfmoordpoging gedaan, en die is mislukt.

Ik vind het vervelend dat er niet voldoende tijd aan jou wordt besteed. Je hebt het gevoel dat je meer nodig hebt, en in dat geval lijkt het inschrijven in die inrichting me nuttig. Daar kan je je richten op de behandeling, en staan er hulpverleners voor je klaar. Je hebt het heel zwaar, en een opname waar 24/7 iemand voor je klaarstaat lijkt me handig.

Je thuissituatie is niet ideaal. Dat is niet bevorderlijk voor een goed herstel. Woon je momenteel thuis? Misschien is het een mogelijkheid bij een familielid of vriend(in) te gaan wonen. Een stabiele en fijne thuissituatie is bevorderlijk voor jouw herstel.

Niet fijn dat je relatie van een jaar afgelopen is. Dat kan pijn doen, en dat begrijpt je hulp volgens mij wel.

Er zijn zo veel verschillende mensen, en niet elke hulp werkt voor elke persoon. Het kan even zoeken zijn voordat je de hulp vindt die bij je past. Het zoeken naar de juiste hulp is de moeite waard, want als je eenmaal passende hulp gevonden hebt, kan je je daar heel geholpen mee voelen.

Zijn de pillen uit je lichaam? Misschien is het goed om voor de zekerheid bij de huisdokter langs te gaan, om te checken of de pillen geen schade aan je lichaam hebben aangericht.

Als je nog eens de neiging krijgt om jezelf van het leven te ontnemen, kan je contact opnemen met 113. Zij zijn altijd bereid naar je te luisteren. De KinderTelefoon is er ook voor jou.

Groetjes
x

Reageer