depressie

  • 25 June 2018
  • 5 reacties
  • 80 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
hallo allemaal,

heeft iemand enig iedee hoe ik van een despressie af kan komen? en hoe ik mijn blijer kan gaan voelen?

alvast bedankt,
annaa

5 reacties

Eerst moet je kijken waar de bron van de depressie********** vandaan komt.
Ik zat er zelf ook in van de winter en lente, het gaat nu al beter bij mij.
Dus misschien ligt het aan omdat je weinig vrienden hebt ofz en dan kunnen we verder kijken naar een oplossing.
Hey Annaa,
Hoelang voel je je al depressief?
Kan je er wat meer over vertellen? Misschien lucht dat op en dan kan ik je ook wat beter helpen :)

Iedereen voelt zich wel eens down en depressief, als dit langer aan blijft houden (meer dan 2-3 weken) is het een depressie. Je kan even afwachten en zien of het overgaat, maar meestal gaat een depressie niet zomaar over. Dan is het het beste om zo snel mogelijk hulp te gaan zoeken, voordat je nog depressiever wordt. Dit kan via je huisarts, als je daarmee een afspraak maakt kan die je naar psychiater doorsturen. Ik weet dat dit best een grote stap kan zijn.

Hier nog wat tips om hier doorheen te komen.

Leg de lat niet te hoog en probeer voor jezelf te zorgen. Als je depressief bent is het vaak lastig om uit bed te komen, eten en om te douchen. Probeer je daarom juist daarop te focussen. Jouw gezondheid staat voorop en gaat voor school en verplichtingen. Het is prima om alles een beetje te laten liggen en je hoeft je daar niet schuldig voor te voelen.

Zorg ervoor dat er mensen zijn in jouw omgeving zijn die weten hoe jij je voelt. Vooral op school is dit belangrijk, zodat je leraren rekening kunnen houden met tot wat jij in staat bent en weten waarom je misschien slechtere cijfers haalt dan voorheen. Zelf heb ik het aan mijn mentor verteld, ik denk dat dit voor jouw ook een goede stap is.
Ook is het handig dat je het aan een vriendin vertelt. Zij weten dan ook de reden waarom je je eventueel wat meer terugtrekt en kunnen je steunen en rekening met je houden.

Blijf uit de weg van negatieve mensen. Als je mensen of vriendinnen kent die je slecht laten voelen of gewoon erg pessimistisch over alles zijn ga gewoon niet met ze om. Het doel is hier om er voor te zorgen dat jij je gelukkiger gaat voelen, niet slechter. Ga met mensen om die jouw energie geven, motiveren en/of mensen die goed luisteren en waar je je hart kan luchten.
Ik snap trouwens ook dat het fijn is om af en toe met pessimistische mensen te praten omdat jullie elkaar begrijpen. Als het maar niet zo is dat die mensen je naar beneden brengen.

Weet wanneer hulp echt nodig is. Als je over zelfmoord nadenkt is het zeker tijd om hulp te zoeken. Als je dat niet wil zal ik je aanraden om de site van 113 zelfmoordpreventie eens te bezoeken, hier kun je met mensen chatten en bellen als je suïcidaal bent. Ze hebben ook een app die je gebruiken kunt. Deze hebben mij geholpen en ik hoop dat jij hier ook wat aan kan hebben.
Ook moet je zeker hulp zoeken als je gepest of mishandeld wordt. Je kan hiervoor naar je mentor of met je ouders gaan praten.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt ?
Eerst moet je kijken waar de bron van de depressie********** vandaan komt.
Ik zat er zelf ook in van de winter en lente, het gaat nu al beter bij mij.
Dus misschien ligt het aan omdat je weinig vrienden hebt ofz en dan kunnen we verder kijken naar een oplossing.


ik heb huiselijk geweld meegemaakt ik denk/ weet dat dat de bron is
@ yourlocalghost

iets langer dan een maand, ik ben 2 jaar geleden uit huis weggegaan saamen met mijn moedeer en zusjes en we zijn naar het blijf van mijn lijf huis gegaan. ook heb ik al hulp gehad van een psygoloog maar de overheid wilde die niet meer betalen.. ik ging naar de psygoloog voor trauma verwerking. ik hoop dat het zo wat duidelijker is
(ik heb PTSS)

heel erg bedankt voor de tips!
jullie allemaal heel erg bedankt!:)


onnodige quote verwijderd - De Kindertelefoon

Reageer