Vraag

Depressie

  • 21 February 2018
  • 2 reacties
  • 125 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hallo,

Ik voel me nu bijna 2 maanden slecht. Ik heb het gevoel dat ik niks kan en dat alles in mijn leven fout gaat. Ik heb steeds meer de neiging om mezelf iets aan te doen bijvoorbeeld snijden. Ik denk zelf dat ik een depressie heb. Ik weet niet bij wie ik het eerst moet vertellen. Een vriend weet het al. Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Alvast bedankt.

2 reacties

Hoi,
Ik begrijp dat je het wel al aan mensen wil vertellen? Dat is al heel goed! Hoe sneller je hulp zoekt, hoe makkelijker je er weer uit komt.
Aan wie je het eerst moet vertellen, is aan jou. Je kunt het eerst aan je ouders of andere familie vertellen. Als je dat nog niet durft, kun je ook met een vertrouwenspersoon op school gaan praten. Een derde optie is de huisarts. Het is aan je zelf aan wie je het eerst wil vertellen. Misschien dat die vriend je hierbij kan helpen.
Jonah
Hoi CR_78,

Zet alsjeblieft het idee van jezelf snijden uit je hoofd!
Het is het echt niet waard, geloof me. Ik heb er ervaring mee...
Er zijn zoveel problemen die er komen als je jezelf gaat snijden: Het prikt onder de douche; Je raakt er verslaafd aan; Mensen gaan het zien; Je houdt er littekens aan over enz.

Ik stuur deze reactie nu al best wel laat, dus hoe gaat het op dit moment met je? Heb je het nog gedaan? Heb je al met andere mensen hierover gepraat?

~ meisje zonder stem

Reageer