Vraag

Demigirl ?

  • 2 January 2017
  • 5 reacties
  • 2390 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hi my frens :)

Oke dus ik weet niet zo goed in welk topic k dit moet plaatsen dus doe ik het maar hier.


Ik ben me al heel lang af aan het vragen hoe ik mezelf nou moet noemen, jaja ik weet dat ik geen label aan mezelf hoef te hangen maar ik raak enorm gestresd van dingen die onduidelijk zijn, ik krojg dan gewoon storing in mijn hoofd.

Nou kwam ik dus op Demigirl, maar nergens kan ik een goede uitleg vinden wat het nou is. Partially your birth gender soiets kom ik op uit.

Ik zal ook nog effe uitleggen hoe ik me voel, ik voel me gewoon een meid en ben ook gewoon een meisje die trots is op haar borsten en die ook niet kwijt wil maar toch voel ik me niet 100% een meid. Ja, ik ben een enorme tomboy en voel me ook hartstikke goed in jongenskleding (die ik voornamelijk draag) en mm korte haar.


Wat is de betekenis van Demigirl nou eigelijk ?

Welk 'label' zou jij me geven n.a.v. dit bericht ?


Alvast hartstikke bedankt voor t lezen hiervan !


Stay alive

5 reacties

Oja en bij t tomboy gedeelte hoort ook nog dat ik me op sommige momenten ook gewoon 90% mannelijk voel.


Soms voel ik me beide.

Gevoelens zijn zo gek ahaha
Hi Kleinmeisjee,

Ik ben zelf ook een meid die jongenskleding draagt, jongenshobby's (de hobby's die jongens meestal hebben) heeft en korte haren heeft. Ik heb een hekel aan de standaard vrouwen dingen als make-up, shoppen en roze. Ofwel, lekkere tomboy.

Ik heb verschillende keren nagedacht of ik niet liever een jongen zou zijn. Toch kwam ik er iedere keer op uit dat ik tevreden ben met mijn geslacht. Jongen zijn zou soms gewoon handiger zijn. (Ik speel bijvoorbeeld in een team met alleen maar jongens.)

Ik word tevens ook wel eens aangesproken als jongen. Maar goed.

Ik weet niet of je je hierin herkent? Ik denk dat je dan gewoon een tomboy bent. Je hebt ook iets van fluitgender, dat is dat je je altijd een mix voelt van jongen en meisje, maar wel soms de ene dag meer jongen of meer meisje.

Zoals je al zei hoef je je niet te labelen. Ik snap ook dat je dat wilt. Maar goed.

Gr. Pin
Demigirl is als je je wel een meisje noemt maar je niet altijd helemaal voelt. Dit heb ik ook..

Veel mensen verwarren het met een ‘tomboy’ (dit is als je een meisje bent met jongensgedrag, kleding etc.), maar dit is het niet. Tomboys voelen zich namelijk gewoon 100 procent vrouw maar dan met mannen hobby’s enzo terwijl demigirls eigenlijk tomboys zijn die zich ook deels echt een jongen voelen!

Ik hoop dat je er alsnog wat aan hebt ook al is het al een jaar geleden zie ik nu..

Ik zie de term demigirl als een onderdeel van de paraplu term non-binair. Als je demigirl bent is het MEESTAL zo dat je je gedeeltelijk vrouwelijk voelt en gedeeltelijk agender. Anderen omschrijven het als ergens tussen vrouw en agender in. Je geboortegeslacht maakt in principe niks uit, je kunt als vrouw, man of intersex geboren zijn.

Tomboy is voelt voor mij niet echt als een gender maar eerder hoe je je gedraagt en kleedt. Gender is eerder iets hoe je je voelt, niet hoe je overkomt op mensen en tomboy geeft eerder aan hoe anderen jou zien.

Reputatie 4
Badge +3

Ik voel me ook zo en heb mijn haar kortgeknipt en heb zelfs soms het gevoel dat ik een jongen wil zijn. Maar op het andere moment ben ik juist weer blij met mijn borsten enz. Ik zit zelf te twijfelen over demigirl of genderfluid.

Ik weet het zelf ook allemaal niet maar je bent niet de enige die zich zo voelt.

Reageer