Vraag

De waarheid vertellen


  • Anonymous
  • 0 reacties
Hey,

je hoort toch soms dat mensen niet kunnen liegen. voor mij is de waarheid zeggen even lastig als voor hun liegen. het is vrij wel onmogelijk voor mij.


Dit stond in één van de reacties in mijn vorige topic en het heeft me heel erg aan het denken gezet. Ik herken het heel erg bij mezelf en let er al een paar maanden op en probeer het heel erg te voorkomen maar het gebeurt gewoon, het lukt af en toe heel even, maar ik kom vaak daarna weer terug bij alle leugens. Ik wil graag de waarheid spreken en dat mensen me geloven, maar zit al zolang vast in een cyclus van leugens waardoor ik er gewoon niet meer uitkom en ik ik wil ook niet dat ik tegen iedereen moet gaan zeggen "dit klopte niet helemaal en dat ook niet ect.". Niemand zal me dan ooit nog gaan geloven en iedereen gaat dan ook twijfelen en de dingen die wel waar waren dat ik heb gezegd heb.

Ik wordt nu al vaak wanneer ik serieus ben niet eens serieus genomen, een tijd terug had ik een serieus gesprek (dacht ik) over mijn eerste zelfmoord poging toen ik 6 was, hier wordt non-stop grapjes over gemaakt. Dit was 4 jaar geleden op het moment dat ik voor het eerst het gevoel had dat ik echte vrienden had en ze maken er nog steeds grappen over, ik ga dan nu echt niet zeggen dat het niet helemaal klopt. Ik ben het een tijdje terug nagaan en ik was blijkbaar 7 niet 6, toen ik 6 was startte de neiginning, maar de poging was op mijn 7e. Ik heb het daarna zovaak gehoord dat ik het zelf ben gaan geloven totdat ik een 2 maanden gelede ofzo terug ging rekenen het staat daardoor ook verkeerd in mijn eerste topic, mijn excuses daarvoor. Dit is gewoon een klein voorbeeld, maar er zijn zoveel van dat soort dingen, het gebeurt dagelijks. Ik wil gewoon dat dit soort dingen stoppen, ik weet alleen niet hoe.

Ik weet gewoon alleen niet hoe ik er vanaf kom, het gaat gewoon zo makkelijk. Het gebeurt gewoon en dan heb ik vaak van die momenten dat ik mezelf afvraag waarom heb ik dit nou weer gezegd en ik blijf dan gewoon al die leugens volhouden, waardoor ik gek wordt van alle leugens. Het verbaast mij eigenlijk heel erg dat nog nooit iemand erachter gekomen is. Hoe kom ik hier nu vanaf, heeft er iemand een idee?


Met vriendelijke groet,

17 reacties

Hey Mimilicious,

Wat je zegt is allemaal veel moeilijker gedaan dan gezegd.

vergeet het verleden maar


Trauma's zijn niet dingen die je makkelijk vergeet.


Probeer je op andere dingen te focussen. Bvd in het hier en nu.


Het hier en nu is k*t, zit met heel veel problemen. Dat zijn niet dingen waar je je graag op focust.


Ik zal volgens jou echt luisteren en in gesprek gaan bij mensen waar je gelogen hebt.


Weet je wel niet hoelang ik dan bezig ben? Ik loog tegen iedereen om mijn depressies zelfmoordneigingen ect te verbergen. Als ik tegen iedereen moet gaan vertellen over iedere leugen, dan ben ik volgend jaar nog niet klaar.



Ik weet dat je het goed bedoelt, maar ik heb al heel veel geprobeerd ik zit hier namelijk al meer dan 10 jaar mee.

Misschien als het echt niet lukt met jou probleem kan je 113 site gebruiken misschien. Je voelt je idd schuldig. Dan is het echt belangrijk om hulp te zoeken.


113 Is voor mensen met zelfmoord neigingen en gedachtes en deze topic gaat over leugens, zij zullen me dan doorverwijzen naar bijvoorbeeld de kindertelefoon.


Sta op en zeg wat je hebt gedaan. Ook tegen je ouders of mentor. Ze nemen je best wel serieus. Spijt ja I know, but dont regret just lessons.


Dat zou catastrofaal uitpakken en dan zou niemand me meer geloven als ik iets zeg.


Je kan naar GGD site met een hulpverlener praten over je schuldgevoelens.


Dat lost het probleem niet op, want ik zou er alsnog gewoon mee doorgaan.


mensen die gepest werden hebben later kans op problemen zoals liegen of gedragsproblemen en niet begrepen voelen door je mentor en ouders.


Dit advies komt 11 jaar te laat, maar toch bedankt.


Met vriendelijke groet,
Hey Bellablue,

misschien zou het volgend school jaar kunnen proberen. dan heb je een nieuwe ronde en nieuwe kansen.


Laten we het hopen. Maar ik betwijfel of het volgend schooljaar wel gaat lukken. Ik kom 0,2 tekort op Engels waardoor ik nu opeens blijf zitten. Ik probeer er alles aan te doen om alsnog over te gaan, aangezien ik weer dat ik het metaal niet nog een keer ga overleven.


ik ga het morgen proberen en als het dan niet lukt ga ik het ook op geven hoor.


Succes!


Groetjes,
En weet je, mensen die gepest werden hebben later kans op problemen zoals liegen of gedragsproblemen en niet begrepen voelen door je mentor en ouders. Ik zou praten.
Hey AnOnleMer2019!

Wat vervelend voor je.
Enigste waar ik je erbij kan helpen is om Headspace te downloaden. En vergeet het verleden maar. En geen gejaarmaar. Dat heet piekeren. Je kan er niks aan doen. Ik word er ook gek van. Belangrijkste is om afleiding te zoeken en naar een therapeut te gaan die bij JOU past. Als ik jou was zal ik het doen. EN vergeef mensen tegen wie je gelogen hebt. Je leert van je eigen fouten. En er is eigenlijk niks aan de hand behalve je gedachten. Je bent je gedachten niet. Dingen vergeten hoort er ook bij.
Je 'denkt' dat je liegt, maar is het ook. Probeer je op andere dingen te focussen. Bvd in het hier en nu.
Liegende mensen. Tja tis wat. Ik zal volgens jou echt luisteren en in gesprek gaan bij mensen waar je gelogen hebt. Zoek die mensen op! Waarschijnlijk zijn hun pas vergeten dat je loog.
Wacht ff ik ben helemaal door de war.
Oke ja, het verleden toekomst en nu en vast in hoofd.
Misschien moet je zeggen dat je gelogen hebt en vertellen dat je er niks kon doen of vertellen wat je die tijd wel bedoelde.

LUISTEREN Is de sleutel.


Misschien als het echt niet lukt met jou probleem kan je 113 site gebruiken misschien. Je voelt je idd schuldig. Dan is het echt belangrijk om hulp te zoeken.

Don't waste your time.

Sta op en zeg wat je hebt gedaan. Ook tegen je ouders of mentor. Ze nemen je best wel serieus. Spijt ja I know, but dont regret just lessons.

Je kan naar GGD site met een hulpverlener praten over je schuldgevoelens. Leave it to proffesionals.

Sorry dat dit een beetje verwarrend is.
hey

niet liegen is ook gigantisch moeilijk...

als je je alleen maar slechter ga voelen door het niet liegen moet je het zeker niet doen.

misschien zou het volgend school jaar kunnen proberen. dan heb je een nieuwe ronde en nieuwe kansen.
ik ga het morgen proberen en als het dan niet lukt ga ik het ook op geven hoor.

groetjes
bella
Hey Anoniem293838292,

Bedankt voor je berichtje!

Ik herken helemaal wat je zegt en hoop dat het bij jou wel wat beter zal gaan.


Sterkte!


Met vriendelijke groet,
Hey ik heb eigenlijk hetzelfde probleem
Ik lieg echt enorm vaak over enorm veel dingen die dan niet eens zo belangrijk zijn om over te liegen ofzo
Ik heb ook zware depressie enzo alleen op school doe ik alsof ik blij ben, niet dat ik echt vrienden heb op school maar dat is een ander verhaal
Als ik niet lieg dan verzwijg ik al dingen
Hierdoor haat mijn hoofd echt helemaal dood omdat ik met al die leugens en situaties en dingen in mn hoofd zit alleen ik heb niemand om het mee te delen
Ik heb niet echt iets om je te helpen maar dan weet je tenminste dat er nog iemand op dit forum is die dit heeft
Hey,

Ik heb het eerlijk gezegd gewoon maar een beetje opgegeven, dus er me niet heel veel meer mee bezig gehouden. Het gaat momenteel weer best wel snel achteruit en ik probeer altijd mijn depressies ect. te verbergen en dat gaat dan waarschijnlijk niet lukken als ik continue de waarheid moet praten.


Met vriendelijke groet,
hoi

hoe gaat het met de waarheid vertellen?
ik ben benieuwd omdat ik gister en vandaag tegen het laatste persoon waar ik nooit tegen loog heb gelogen 😔

dus ik hoop dat het bij jou beter gaat het niet liegen...

groetjes
bella
Hey,

Jij bent zo te lezen al verder dan ik.


tenslotte kan ik het niet uit staan dat ik dat niet kan dus wil er wel aan werken.


Kan het ook niet uitstaan en het lijkt best wel makkelijk, maar dat blijkt dus lang niet zo te zijn. Dat is ook de reden dat ik deze topic heb gemaakt. Ik probeer het al een tijdje, maar het lukt niet. Ik denk dat het misschien iets te maken heeft met mijn depressies en zelfmoord gedachtes ect. dat ik niet wil dat mensen echt weten wat er in mij omgaat.


Groetjes,
hoi

het is zeker zo dat de waarheid zeggen voor meerdere lastig zijn. mijn beste vriend kan ook alleen tegen mij de waarheid zeggen.

ik ben vandaag tegen de huisarts volledig eerlijk geweest 👏🏻
het lijkt er op dat dat moeite kost want was daarna kapot moe.

ik denk dat het fijner is om met iemand samen iets te oefenen dan in je 1tje. tenslotte kan ik het niet uit staan dat ik dat niet kan dus wil er wel aan werken.

groetjes
bella
Hey,

nee ik heb echt geen idee 🤔 😂


😂


Ik let er ook op. maar het lukt (bijna) nooit


Wel toevallig dat we het allebei hebben en dat het bij ons allebei amper lukt. Ik krijg hierdoor het vermoede dat we vast niet de enige zijn.


zal ik het dan ook maar proberen..


Dat is volledig aan jou.


Groetjes,
hai

Enig idee hoe dat zou komen?☺️

nee ik heb echt geen idee 🤔 😂

Ik lette er al een tijdje op, alleen hierdoor nog meer.

Ik let er ook op. maar het lukt (bijna) nooit

mooi dat je je best doet. zal ik het dan ook maar proberen..

groetjes
bella
Hey bellablue,

bedankt voor je berichtje!

toen ik het eerste stukje las dacht ik meteen dat komt me bekend voor 🤔


Enig idee hoe dat zou komen?☺️


het was echt niet mijn bedoeling om je aan het denken te zetten....


Ik lette er al een tijdje op, alleen hierdoor nog meer.


ik heb geen 1 2 3 een op lossing maar ik denk dat het een kwestie is van oefenen oefenen en oefenen om uit eindelijk de waarheid te kunnen spreken.


Ik zal mijn best doen.


Groetjes,
hai

toen ik het eerste stukje las dacht ik meteen dat komt me bekend voor 🤔

het was echt niet mijn bedoeling om je aan het denken te zetten....

ik heb geen 1 2 3 een op lossing maar ik denk dat het een kwestie is van oefenen oefenen en oefenen om uit eindelijk de waarheid te kunnen spreken.

groetjes
bella
Hey Xxjee,

bedankt voor je bericht.


Ik herken wat je zegt, soms is liegen makkelijker dan de waarheid vertellen.


Bij mij is het niets soms, maar gewoon altijd. Ook wanneer er helemaal niks mis is met de waarheid en dat ben ik gewoon helemaal zat.


Zodra je iets nieuws deelt met je vrienden, vertel hoe het echt is gegaan. Probeer eerlijk te zijn.


Ik heb het geprobeerd, maar ik kom altijd weer terug bij het ouden. Ik heb het in december/januari een paar weken volgehouden, wat heel slecht uitpakte. Ik stopte met me depressie verbergen en mijn zelfmoord neigingen ect. ik voelde me echt als een aandachtsvrager en ik kreeg nou niet bepaald het gevoeld dat ik serieus werd genomen en toen ben ik automatische weer terug gekomen in de oude gewoonte wat voor mij eigenlijk normaal is, ik doe dit al jaren. Maar wanneer het niet over zelfmoord of depressie gaat lieg ik eigenlijk gewoon bijna alles, het is gewoon automatisme.


Dat je vrienden grappen maken over dat je een zelfmoordpoging hebt gedaan op je 6e/7e is niet oké. Dat is best wel ernstig als je zo jong daar al mee bezig bent.


Hoe ernstig dat is vind ik inmiddels wel mee vallen. Het is inderdaad niet goed en probeer iedereen hier op het forum ook te vertellen dat het niet de optie is. Maar voor mij is het gewoon een standaard iets, ik kan me eigenlijk amper tot niet meer herinneren wanneer zelfmoord niet standaard tussen de opties zat. Het is de laatste tijd al wel wat minder, maar nog lang niet in de buurt van hoe het volgens mij zou horen.


Heb je het er weleens met ze overgehad wat het met je doet?


Ik heb er wel eens met hun over geprobeerd te praten, maar wordt niet serieus genomen en ze gaan er dan juist alleen maar meer grappen over maken.


Doe gewoon je best , meer dan dat kan je niet.


Dat doe ik dus al, maar het werkt niet. Het is heel de tijd achteraf "waarom heb ik dit nou weer gezegd". Ik moet wel toegeven dat het me hierdoor is opgevallen dat ik best wel creatief ben, als je zou zien wat voor onzin ik allemaal geluld heb en mensen gewoon geloven, dat is echt niet normaal.


Groetjes
Hey,

Ik herken wat je zegt, soms is liegen makkelijker dan de waarheid vertellen.

Ik denk niet dat je moet gaan vertellen wat je allemaal hebt gezegd dat niet klopte, begin gewoon met vanaf nu de waarheid te vertellen. Zodra je iets nieuws deelt met je vrienden, vertel hoe het echt is gegaan. Probeer eerlijk te zijn.

Dat je vrienden grappen maken over dat je een zelfmoordpoging hebt gedaan op je 6e/7e is niet oké. Dat is best wel ernstig als je zo jong daar al mee bezig bent. Heb je het er weleens met ze overgehad wat het met je doet?

De waarheid vertellen kan heel moeilijk zijn, helemaal als je al zo ver in de cyclus zit. Probeer vanaf nu zo eerlijk mogelijk te zijn, maar ga je vrienden niet vertellen wat je allemaal hebt gelogen. Dan nemen ze je niet meer serieus. Doe gewoon je best , meer dan dat kan je niet.

succes
liefs,
Xxjee

Reageer