De toestand in mijn wereld

  • 16 July 2018
  • 2 reacties
  • 412 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hallo allemaal,

Ik zit ergens mee. De laatste tijd voel ik me nogal ondergewaardeerd door anderen.
Mensen tonen alles behalve interesse in mij. Ik word bijvoorbeeld genegeerd op WhatsApp en plannen met mij worden op
het laatst afgezegd. Het is net alsof ik er toevallig bij ben maar er niet toe doe.
Daarnaast lachen mijn vrienden mij uit omdat ik naar de sportschool ga en maken ze meer domme opmerkingen ten nadele van mij.
Ik had al meerdere keren aangegeven dat ik dit niet leuk vond maar dat liep uit op niets. Je kan niet nog geen pesten noemen maar toch..
Ik wil geen zelfmoord plegen maar het is wel zo dat ik er aanzienlijk meer aan denk de laatste tijd. Het is meer van, is het niet beter als ik ergens anders ben? Daarom vind ik weglopen een best aantrekkelijke gedachte.

Nu komt er misschien een simpele maar misschien ook een moeilijke vraag: 'Wat nu?'

Met vriendelijke groeten,
Gewoonlijkik

2 reacties

Reputatie 3
Badge +8
Hey,

Het jennen van je vrienden richting jou loopt nu al een tijdje. Een beetje plagen als vrienden is oké, maar zoals je aangeeft is het niet meer leuk. Ook zeggen diezelfde vrienden plannen met je af. Het klinkt niet echt alsof je blij bent met je huidige ‘vrienden’.

Is het daarom niet een idee om nieuwe contacten te leggen? Bijvoorbeeld in de sportschool. Er lopen allerlei peoples rond met eenzelfde interesse. Niet alleen zijn nieuwe vrienden leuk, ook hoef je je dan niet meer vast te houden aan je huidige vrienden. Momenteel heb je toch alleen maar last van ze.. Toon zelf initiatief en interesse in anderen, dan komt dat vanzelf ook terug (als ze je wat vinden).

Hoewel je dit zelf waarschijnlijk ook weet; met weglopen schiet je niks op. Je loopt letterlijk weg voor je problemen en zodra je gevonden wordt ben je niks opgeschoten. Vaak is dat al binnen 24 uur. Ook al hou je het langer vol het heeft geen positieve invloed op je fysieke en mentale staat. Alles lijkt misschien beter dan waarin je je nu bevindt, maar we weten beide dat dit maar schijn is. Het gras lijkt altijd groener aan de overkant. Probeer in ieder geval mijn suggestie. Ookal ligt hij misschien voor de hand en lukt het misschien niet. Het is het proberen in ieder geval waard. Niet geschoten is altijd mis namelijk. Ik strooi wel met one-linertjes trouwens, dus ik brei er een eind aan. Succes.
Hoi

Niet fijn dat je je ondergewaardeerd voelt. Genegeerd worden op WhatsApp en afspraken die op het laatste moment gecanceld worden zijn vervelend.

Je vrienden lachen je uit omdat je naar de sportschool gaat? Ze lachen je uit omdat jij belang hecht aan het fit houden van je lichaam? Als jij hebt aangegeven dat je die opmerkingen niet fijn vindt, en ze blijven ermee doorgaan, maken die vrienden je waarschijnlijk alleen ongelukkig. Zoals @Daan. zegt, kan je rondkijken of er geen personen rondlopen waar jij je beter bij voelt.

Weglopen en zelfmoord zijn de oplossing niet. Ik denk dat je best afstand doet van je huidige vrienden, die volgens mij de oorzaak zijn van jouw nare gevoelens, en je richt op personen waar jij wel een goed gevoel bij hebt.

Groetjes
x

Reageer