De problemen blijven zich maar opstapelen


  • Anonymous
  • 0 reacties
Hey,

de problemen blijven zich maar opstapelen en ik weet het gewoon echt niet meer, ik ben aan het verdrinken in mijn eigen gedachten en kan nergens een reddingsband vinden. Je kan er wel een naar me toe gooien, maar dan zal ik hem gewoon terug gooien. Want ik vind dat ik het alleen moet oplossen, maar ik moet gewoon even mijn verhaal kwijt.

Ik ga voor de verandering niet bij het begin beginnen maar ergens richting het einde aangezien je anders wel heel veel tijd kwijt bent met lezen (als je het leest). Ik zal het even kort samenvatten: ik ben heel lang gepest waar ik trauma's aan heb over gehouden, heb het thuis nooit naar mijn zin gehad en heb een zelfmoord poging gedaan.

Afgelopen november ben ik voor het eerst in 15 jaar zelf opzoek gegaan naar hulp, aangezien niemand het ooit heeft aangeboden en ik kwam in een hele zware depressie terecht (zie vorige topic), dus ik dacht ik ga meer eens hulp zoeken. Ik vond het nooit erg om over mijn problemen te praten (ik was een open boek) alleen niemand vroeg ooit hoe het ging of iets in die richting, dus het kwam er nooit van. Ik was altijd van: het zijn mijn problemen en ik moet het zelf oplossen, ook voel ik me altijd een aansteller als ik over mijn problemen praat, dus daarom had ik nooit eerder om hulp gevraagd. Het liep slecht af, ik kreeg van 3 mensen hulp en het forum en bij 2 van de 3 ging het fout, 1 persoon ging erover roddelen en de ander ging in gesprek met mijn ouders terwijl ik heel duidelijk had aangegeven dat ik dat niet wou. Dus toen ik zag hoe grote fout het was, ben ik meteen met alle soorten vormen van hulp gestopt. Hierdoor bleven de problemen maar opstapelen en weet het gewoon even echt niet meer. Het forum was altijd een goede helpende hand, dus ik dacht laat ik hier maar mijn verhaal doen en misschien helpt het.

Dit zijn een aantal van de problemen waarmee ik zit:

Mijn ouders gaan scheiden, dat is nog niet het probleem. Ik denk zelf dat het zo beter is. Alleen ik wil liefst bij allebei niet wonen. Ik mag m'n moeder echt niet, je kan het bijna haat noemen en begin steeds ergere hekel aan m'n vader te krijgen. Ik wil al heel lang het huis uit, maar dat is helaas niet mogelijk. Ik heb amper vrienden (dat is al meer dan op de basisschool dus wel vooruitgang), ik ben gepest door mijn familie, dus er zijn nou niet echt veel opties, hierdoor zit ik altijd thuis. Ik weet niet wat het is, waarom haten zoveel mensen mij ben ik dan zo'n klootzak? Wat doen ik fout? Ik heb me al zovaak aangepast en dingen geprobeerd ect. maar niks lijkt te werken. Wat doen ik verkeerd? Ik weet het is niet mogelijk dat iedereen je mag, maar dat betekend toch niet dat zoveel mensen je moeten haten.

Ik kwam er afgelopen december achter dat ik al 11 jaar een zusje heb. Hoe kon ik dit nou niet weten? Allebei mij ouders vertellen een andere verhaal, maar in allebei de verhalen is ze wel dood, dus dat is iets wat zeker is. Het houd me heel erg bezig, waarom weet ik dit nu pas? Was het leven wel leuk geweest als zij er was geweest? en zou ik dan van m'n zelfmoord gedachtes af zijn gekomen? Zou ik een goeie broer geweest zijn? Dit zijn vragen waar ik nooit antwoord op ga krijgen, dus waarom houd het me dan zo erg bezig. Behalve die laatste vraag, mijn vader en stiefmoeder wilt graag kinderen. Ik weet echt niet wat ik daarvan moet denk. 1 van je eerste 3 kinderen is dood en de andere 2 hebben zelfmoord neigingen, wat denk je dan? 3 maal is scheepsrecht. Daarnaast wordt ik een goede broer? Ik zal het zeker gaan proberen, maarja je best doen is niet genoeg weet ik al uit ervaring.

Ook school gaat slecht, ik zit er echt niet voor de lol. De enige reden dat ik er zit is omdat het moet, maar anders was ik nooit naar toe gegaan. Er zijn docenten die echt een hekel aan mij hebben, wat heb nu weer fout gedaan? Doe dan ik dan nooit iets goed? er zijn klasgenoten die grappen maken over zelfmoord terwijl ik het iedere dag meerdere keren overweeg. Dan zijn er van die kinderen die zeggen: "Als ik het raam open doe, spring jij er dan uit?". Ik zeg altijd:"ja is goed", maar niemand heeft ooit echt het raam open gedaan en als dat wel zo was geweest was ik eruit gesprongen.

Dit zijn gewoon een paar simpele voorbeelden, ik kan er nog veel meer bij schrijven en er verder op in gaan. Maar zie het nut er niet echt van in, ik weet eigenlijk niet helemaal waarom ik deze topic maak en of ik hem überhaupt ga plaatsen. Mijn problemen gaan er niet van weg en het leven gaat er echt niet leuker door woorden. De enige manier die ik zie om in een keer van alle problemen, trauma's en haat af te komen is zelfmoord. Ik heb zoveel mensen hier op het forum verteld dat zelfmoord niet de optie is, dus ik kan moeilijk het een doen het andere zeggen. Ik ga het gewoon nog proberen zolang mogelijk uitstellen, maar weet niet meer hoelang ik dat nog vol konden houden. Stond een tijdje terug al klaar met de strop om me nek, maar toen realiseerde ik me dat ik mijn afscheidsberief kwijt was. Hierdoor heb ik het uiteindelijk niet gedaan en heb toen de halve dag therapie gehad, ik moest toen beloven dat ik volgende week terug zou komen. Ik ben een man van mijn woord dus dat heb ik toen gedaan. Me zus heeft met mij afgesproken dat we allebei geen zelfmoord gaan plegen en ik probeer me er zoveel mogelijk aan te houden. Maar zoiets is makkelijker gezegd dan gedaan, want het blijft toch verleidelijk.


Met vriendelijk groet,

22 reacties

Hoi,
ik wil je graag helpen. Maar ik ben er niet zo goed in zo als jij maar ik ga maar een poging wagen.

Je kan er wel een naar me toe gooien, maar dan zal ik hem gewoon terug gooien. Want ik vind dat ik het alleen moet oplossen

Ik snap het dat hulp van andere accepteren heel lastig is. Ik heb het altijd (en nu nog steeds) gezien als laf om hulp te vragen. Maar je hebt juist durf nodig om het te vragen.

maar ik moet gewoon even mijn verhaal kwijt.

Het is altijd goed om op te schrijven als iets hoog zit. Zo kan je er ook helderheid in die oceaan van problemen creëren.

Ik ga voor de verandering niet bij het begin beginnen maar ergens richting het einde aangezien je anders wel heel veel tijd kwijt bent met lezen (als je het leest).

Het hoeft ook geen mooi verhaal te zijn. Zo lang het helpt om het op te schrijven

Afgelopen november ben ik voor het eerst in 15 jaar zelf opzoek gegaan naar hulp,
dus ik dacht ik ga meer eens hulp zoeken.

Ik vind het echt goed en knap van je dat je zelf hulp hebt gezocht!

Het liep slecht af, ik kreeg van 3 mensen hulp en het forum en bij 2 van de 3 ging het fout, 1 persoon ging erover roddelen en de ander ging in gesprek met mijn ouders terwijl ik heel duidelijk had aangegeven dat ik dat niet wou.

Jammer dat ze zich niet aan de afspraak hebben gehouden.

Hierdoor bleven de problemen maar opstapelen en weet het gewoon even echt niet meer. Het forum was altijd een goede helpende hand, dus ik dacht laat ik hier maar mijn verhaal doen en misschien helpt het.

Je mag altijd hier om hulp vragen. Daar is het hier te slotte voor. Zeker iemand zo als jij die vele andere al heeft geholpen.

Alleen ik wil liefst bij allebei niet wonen. Ik mag m'n moeder echt niet, je kan het bijna haat noemen en begin steeds ergere hekel aan m'n vader te krijgen. Ik wil al heel lang het huis uit, maar dat is helaas niet mogelijk.

Je kan van af je 15de uit huis. Als het niet lekker gaat met jou of thuis niet lekker gaat. Dit heb ik vorige week te horen gekregen van iemand van kt. Misschien kan je in een chat vragen hoe dat zit. Ze wouden het uit leggen en toen verbrak de chat.

Ik heb amper vrienden (dat is al meer dan op de basisschool dus wel vooruitgang)

Je hoeft niet veel vrienden te hebben als het maar goede vrienden zijn. Ik zeg altijd 1 vriend waar je op kunt bouwen dan 10 die je laten vallen.

Ik weet niet wat het is, waarom haten zoveel mensen mij ben ik dan zo'n klootzak?

Jij bent zeker geen klootzak. Ik weet zeker dat je het omgekeerde er van bent. Heel behulpzaam
Je hebt alleen de verkeerde mensen om je heen.

Wat doen ik fout? Ik heb me al zovaak aangepast en dingen geprobeerd ect. maar niks lijkt te werken. Wat doen ik verkeerd?

Je doet zeker niks verkeerd. Ik denk dat jou familie jou met je zus vergelijkt.

Ik kwam er afgelopen december achter dat ik al 11 jaar een zusje heb. Hoe kon ik dit nou niet weten? Allebei mij ouders vertellen een andere verhaal, maar in allebei de verhalen is ze wel dood, dus dat is iets wat zeker is.

Ik dacht echt iets heel anders dan dat ze er niet meer is. Ik vind het niet raar dat je dat niet wist. Ik denk dat het te lastig was om het te vertellen aan jou. Dat ze het daarom hebben verzwegen. Ff voor de duidelijk heid ik kom niet voor je ouders op.

Het houd me heel erg bezig, waarom weet ik dit nu pas? Was het leven wel leuk geweest als zij er was geweest? en zou ik dan van m'n zelfmoord gedachtes af zijn gekomen? Zou ik een goeie broer geweest zijn? Dit zijn vragen waar ik nooit antwoord op ga krijgen, dus waarom houd het me dan zo erg bezig.

Ik ken de vragen. Die heb ik ook rond spoken. Maar jammer genoeg kom je er niet achter.

Behalve die laatste vraag, mijn vader en stiefmoeder wilt graag kinderen. Ik weet echt niet wat ik daarvan moet denk. 1 van je eerste 3 kinderen is dood en de andere 2 hebben zelfmoord neigingen, wat denk je dan? 3 maal is scheepsrecht.

Ik denk dat ze het willen om hun 'liefde' voor elkaar te bevestigen en om een echt gezin te vormen.

Daarnaast wordt ik een goede broer? Ik zal het zeker gaan proberen, maarja je best doen is niet genoeg weet ik al uit ervaring.

Ik weet zeker dat je een goede broer zult zijn!

wat heb nu weer fout gedaan? Doe dan ik dan nooit iets goed?

Elke leeraar heeft bijna wel iemand die ze uit gekozen hebben om strenger te zijn om de andere te laten zien dat hij/zij ook streng kan zijn.

er zijn klasgenoten die grappen maken over zelfmoord terwijl ik het iedere dag meerdere keren overweeg. Dan zijn er van die kinderen die zeggen: "Als ik het raam open doe, spring jij er dan uit?". Ik zeg altijd:"ja is goed", maar niemand heeft ooit echt het raam open gedaan en als dat wel zo was geweest was ik eruit gesprongen.

Het is echt niet leuk dat zie die grappen maken. Het is geen pretje om je zo te voelen. En jij hebt er niet voor gekozen om je zo te voelen.

Ik heb zoveel mensen hier op het forum verteld dat zelfmoord niet de optie is, dus ik kan moeilijk het een doen het andere zeggen. Ik ga het gewoon nog proberen zolang mogelijk uitstellen,

Misschien moet je het nog 1x proberen om hulp te zoeken. Ik heb het zelfde gehad. En ik denk dat ik nu goede hulp heb gevonden. Na 4x gehad te hebben dat ze de afspraken niet zijn na gekomen.

Me zus heeft met mij afgesproken dat we allebei geen zelfmoord gaan plegen en ik probeer me er zoveel mogelijk aan te houden. Maar zoiets is makkelijker gezegd dan gedaan, want het blijft toch verleidelijk.

De mensen om mij heen die dat belooft hebben. Heeft het ook geholpen. 3 mensen hebben aan mij beloofd geen zm te plegen. 2 van de 3 zijn nu zelfs van hun problemen af.

Krijgt jou zus er hulp voor?
Anders zou je met elkaar kunnen afspreken dat jullie samen hulp zoeken. Misschien is dat fijn. Dan doe je het voor haar. En misschien helpt het jou ook.

Groetjes
Bella
Hee,

Je moet even weten dat je echt een geweldig persoon bent.
Je bent goed zoals je bent, maak je niet zo druk om anderen. Ik weet dat het makkelijker gezegd dan gedaan is, maar kijk even hoeveel mensen je helpt op dit forum. Je bent echt een heel lief en behulpzaam persoon. Laat anderen maar praten, als je zelf maar weet dat je er mag zijn.

Zelfmoord klinkt inderdaad als een makkelijke oplossing. Je bent in 1x van alles af. Maar het is ook zo dat je dan nooit zeker zal weten wat er in de toekomst zal gebeuren.
Ik weet zeker dat je op een dag iemand tegen komt die jou leven veel beter zal maken, alle mensen die nu gemeen over je doen, doen er dan niet meer toe.

Ik weet hoe moeilijk het is om hulp te zoeken, maar die angst moet je overwinnen.
Hoe meer mensen je hebben gekwetst, hoe moeilijker het wordt. Maar dit gaat ook niet werken, ik hoop dat je dat zelf ook inziet....

Maar waarom zou je hulp geen kans geven, wat heb je te verliezen? Het wordt er echt niet erger door.

liefs,
Xxjee

Hey @Bellablue

Bedankt voor je berichtje.
 

ik wil je graag helpen.

Thx!

 

 

Maar ik ben er niet zo goed in zo als jij


Nu moet je niet gaan overdrijven.

 

 

 

Je hoeft niet veel vrienden te hebben als het maar goede vrienden zijn. Ik zeg altijd 1 vriend waar je op kunt bouwen dan 10 die je laten vallen.


Ik hoef niet veel vrienden, een echt goede vriend zal ik tevreden mee zijn. Maar die heb ik niet.

 

 

 

Ik weet zeker dat je een goede broer zult zijn!


Die menging verschilt.

 

 

 

Misschien moet je het nog 1x proberen om hulp te zoeken.


Ik zou niet weten wie.

 

 

 

Krijgt jou zus er hulp voor?


Ja, zou wou geen hulp maar werd gedwongen. Ik heb geen zin om mijn ouders erbij te betrekken.

Groetjes,

 

 

Hey @Xxjee

Bedankt voor je berichtje.

Je moet even weten dat je echt een geweldig persoon bent.
Je bent goed zoals je bent, maak je niet zo druk om anderen. Ik weet dat het makkelijker gezegd dan gedaan is, maar kijk even hoeveel mensen je helpt op dit forum. Je bent echt een heel lief en behulpzaam persoon. Laat anderen maar praten, als je zelf maar weet dat je er mag zijn.


Meningen verschillen.

kijk even hoeveel mensen je helpt op dit forum.


Ik zeg gewoon een beetje basic dingen, dat kan iedereen.

Ik weet zeker dat je op een dag iemand tegen komt die jou leven veel beter zal maken, alle mensen die nu gemeen over je doen, doen er dan niet meer toe.


Ik wacht al bijna 16 jaar op die dag, ik ben het wachten een beetje beu.

Maar waarom zou je hulp geen kans geven, wat heb je te verliezen? Het wordt er echt niet erger door.


Eerste en laatste keer dat ik hulp zocht is het er niet beter op geworden, ik wil niet dat het weer achteruit gaat.


Groetjes,
Hoi

Je hoeft niet veel vrienden te hebben als het maar goede vrienden zijn. Ik zeg altijd 1 vriend waar je op kunt bouwen dan 10 die je laten vallen.
Ik hoef niet veel vrienden, een echt goede vriend zal ik tevreden mee zijn. Maar die heb ik niet.

Heb je een hobby? Doe je aan een sport?
Misschien kan je zo iemand leren kennen waar je iets gemeen mee hebt. Je zou zomaar een goede vriend(in) kunnen ontmoeten

Ik weet zeker dat je een goede broer zult zijn!
Die menging verschilt.

Wat zou je verkeert kunnen doen?
Ja als je geweld gaat gebruiken ben je geen goeie broer. Maar zo ben jij niet dus dan ben je vast een goede broer

Misschien moet je het nog 1x proberen om hulp te zoeken.
Ik zou niet weten wie.

Heb je een schoolpsycholoog geprobeerd?
Je hebt op 113 ook een online psycholoog. Misschien kan je dat proberen
Ja kan ook naar je huis arts gaan en samen met hem kijken wat voor hulp jou zou kunnen helpen.

Ik vond het ook moeilijk en doods eng om hulp te zoeken. Maar het forum heeft mij over gehaald. Waar onder jij...

Groetjes
Bella
Hey,

Je zegt misschien basic dingen, en iedereen zou dat dan misschien wel kunnen.
Maar jij doet het. En de rest niet.

Ik kan wel zeggen "pleeg geen zelfmoord" maar ik denk niet dat het verschil zou maken. Het is een keuze die bij jou ligt.
Ik hoop dat je het niet doet, dat is zeker.

Ik snap dat je niet wilt dat het achteruit gaat, maar wil je zo leven?? Dat gaat niet, dat zeg je zelf.
Dus ik denk dat het er niet erger van kan worden.

Maar ik ben geen professional. Dus je hoeft ook niks van mij aan te nemen.

Ik hoop alleen dat je je bedenkt❤

Liefs,
Xxjee
Hey @Bellablue

Bedankt voor je berichtje!

Misschien kan je zo iemand leren kennen waar je iets gemeen mee hebt. Je zou zomaar een goede vriend(in) kunnen ontmoeten


Ik heb hobby's, alleen die hobby's die ik heb woorden vooral beoefend door volwassenen. Er zijn amper kinderen van mijn leeftijd, dus dat gaat hem niet worden.

Heb je een schoolpsycholoog geprobeerd?


Ja, maar dat is niks geworden.

Je hebt op 113 ook een online psycholoog. Misschien kan je dat proberen
Ja kan ook naar je huis arts gaan en samen met hem kijken wat voor hulp jou zou kunnen helpen.


Ik weet het, ik ken de opties. Maar toch bedankt voor het meedenken.

Ik vond het ook moeilijk en doods eng om hulp te zoeken. Maar het forum heeft mij over gehaald. Waar onder jij...


Ik weet dat hulp goed is, ik wil het gewoon alleen niet meer. Ook als ik deze topic zo lees denk ik: ik moet me echt stoppen met aanstellen, waarom ben ik hier überhaupt ooit aan begonnen?


Groetjes,
Hey @Xxjee

bedankt voor je berichtje!

Ik heb geen idee wat ik hier op moet zeggen, ik ga erover nadenken.



Groetjes,
hoi

zou je me niet meer willen taggen... ik vind het vervelend dat ik dan een mailtje krijg. en ik ga er ook niet eeder op reageren. ik bedoel het echt niet gemeen hoor

Bedankt voor je berichtje!

graag gedaan hoor

Ik heb hobby's, alleen die hobby's die ik heb woorden vooral beoefend door volwassenen. Er zijn amper kinderen van mijn leeftijd, dus dat gaat hem niet worden.

misschien een nieuwe hobby? ehm... ik weet ff niks veder.... ik heb zelf ook een hobby waar alleen volwassenen of kinderen die veel jonger zijn die het doen.

Heb je een schoolpsycholoog geprobeerd?
Ja, maar dat is niks geworden.

jammer...

Ook als ik deze topic zo lees denk ik: ik moet me echt stoppen met aanstellen, waarom ben ik hier überhaupt ooit aan begonnen?

je stelt je echt niet aan. dat is 1 ding die zeker is. iedereen die denkt over zich zelf dat ie zich aan stelt maar dat is eigenlijk niet zo.

groetjes
bella
hey AnOnleMer2019

Ik zag dat je online was...
hoe gaat het nu met je?

groetjes
bella
Hey ballablue,

ik ben wel vaker online geweest de laatste paar maanden, ik kwam alleen nooit uit mijn woorden dus heb toen niks geplaatst. Het was dat ik nu niks te doen heb, dus dacht laten we nog eens kijken hoe het ervoor staat op het forum.

Het gaat de laatste tijd wel wat beter, maar het schommelt nog best wel wat.

En hoe gaat het met jou? (Of gaan we dan te veel of topic?)


Groetjes,
ik ben wel vaker online geweest de laatste paar maanden, ik kwam alleen nooit uit mijn woorden dus heb toen niks geplaatst. Het was dat ik nu niks te doen heb, dus dacht laten we nog eens kijken hoe het ervoor staat op het forum.

dat heb ik ook de laatste tijd ook veel. ik lees letterlijk elke toppic en dan denk ik laat maar er komen toch betere en duidelijkere andworden. en reageer daar door alleen op mijn eigen topic...

Ik denk dat schommelen (oke ik heb een beeld van een schommel in me kop die heen en weer gaat 🙈) betekend dat het langzaam beter gaat worden. maar ik kan het natuurlijk niet met zeker heid zeggen want ik ben geen psycholoog.

hoe gaat het met mij?
geen idee. op dit moment het is een gigantische gaos in mijn leven nu... geen idee of je er wat van mee hebt gekregen. maar ik ben voor een aantal mensen uit de kast als trans. van de 7 hebben er 2 meer afstand van me genomen en die wonnen in het zelfde huis als ik. school en thuis dwingen me om het tegen me vader te zeggen/sturen anders doen zij het. niks is meer hoe het was. ik heb nu al 2 maanden elke dag heeeel veeeel zelfmoord gedachten ook ideeën hoe ik het moet doen... dus ik vecht tegen me eigen. er zijn maar 2 mensen die voor me klaar staan buiten kt.

jij mag zelf beslissen hoe het met me gaat.

groetjes
Bella
ik lees letterlijk elke toppic en dan denk ik laat maar er komen toch betere en duidelijkere andworden.


Precies dat, daarnaast zijn er ook minder topics over zelfmoord, wat juist een goed teken is. Maar daar heb ik zelf ervaring mee, dus dan is het makkelijker om mensen daarmee te helpen.


betekend dat het langzaam beter gaat worden


Laten we het hopen.



hoe gaat het met mij? geen idee. op dit moment het is een gigantische gaos in mijn leven nu... geen idee of je er wat van mee hebt gekregen. maar ik ben voor een aantal mensen uit de kast als trans. van de 7 hebben er 2 meer afstand van me genomen en die wonnen in het zelfde huis als ik. school en thuis dwingen me om het tegen me vader te zeggen/sturen anders doen zij het. niks is meer hoe het was. ik heb nu al 2 maanden elke dag heeeel veeeel zelfmoord gedachten ook ideeën hoe ik het moet doen... dus ik vecht tegen me eigen. er zijn maar 2 mensen die voor me klaar staan buiten kt.


Dat is nog steeds niet goed, maar volgens mij is er wel vooruitgang. Je bent uit de kast gekomen, het moest toch een keer gebeuren, dus nu ben je er maar vanaf. Die situatie dat je het tegen je vader moet zeggen is misschien niet het fijnst, maar je hebt veel erger meegemaakt, dus ik weet zeker dat je hier ook wel doorheen gaat komen. De zelfmoord gedachtes en ideeën hoe herken ik heel erg, maar zoals ik, anderen en jij al eerder zijden tegen mensen met die gedachtes, DOE HET NIET!! Ik kan nu wel het hele riedeltje gaan opnoemen van 113 ect. maar ik denk dat je die inmiddels wel uit je hoofd kent. Ook merk ik vooruitgang bij jou dat er nu 2 mensen buiten de kt voor je klaarstaan, terwijl het eerst alleen die vriend was. Je bent op het goede pad, ga zo door!

Succes!
betekend dat het langzaam beter gaat worden
Laten we het hopen.

ik ga met je mee duimen 👍. dit is de 4de x dat ik deze zin schrijf. mijn reactie verdwijnt de heletijd.


Dat is nog steeds niet goed,

nee i know. maar ja het is zo nu. het ging van vanochtend en begin middag beter dan de rest van de week. maar dan kom ik thuis en zak ik voledig in...

maar volgens mij is er wel vooruitgang.

geen idee. ik zie het niet. maar anderen zien dat ook. ze zien een minder stress volle blik 🤔. ik kijk gelukkiger. 1 iemand zij dat ze minder verdriet in me ogen ziet 🤔. ik voel me even kut als voor de vakantie.

Je bent uit de kast gekomen, het moest toch een keer gebeuren, dus nu ben je er maar vanaf.

ja en nee ben niet voor de belangrijken mensen uit de kast. ben nog niet voor me zus en broers en me hele familie ehm voor een aantal uit me klas.

Die situatie dat je het tegen je vader moet zeggen is misschien niet het fijnst,

het is vooral dat ik er nog niet klaar voor ben. maar ik woord gedwonengen dus dan ga ik het maar toch doen...

maar je hebt veel erger meegemaakt,

deze volg ik niet...

De zelfmoord gedachtes en ideeën hoe herken ik heel erg,

het zijn niet alleen ideeën en gedachtes het zijn ook stemmen.

Ook merk ik vooruitgang bij jou dat er nu 2 mensen buiten de kt voor je klaarstaan, terwijl het eerst alleen die vriend was.

ik heb zeg maar een lot genoot ontmoet dus met hem kan ik praten over gender problemen.

en ik heb een docent die mij ondersteunt als het nodig is, wel alleen op school. ze heeft voor de vakantie op maandag een les af gezegd is ze niet naar die les toe gegaan. en op woensdag heeft ze een les voor me verlaten. en heeft ze der pauze op gezegd en geregeld dat ik met iemand kon wandelen. en ze maakt elke week een vast moment tijd voor me vrij.

Je bent op het goede pad, ga zo door!

nee echt niet! me stief pa heeft mijn boekje gevonden waar mijn teksten over de dood in staan! ik heb gelogen dat het van paar jaar geleden is en dat ik het weg ga gooien. maar dat wil ik niet! het helpt me om ge blijven leven wat nu?

groetjes
bella
nee i know. maar ja het is zo nu. het ging van vanochtend en begin middag beter dan de rest van de week. maar dan kom ik thuis en zak ik voledig in...


Wat vervelend, alsnog het is wel een begin. Je kan niet verwachten dat het in 1 keer volledig goed gaat.


geen idee. ik zie het niet. maar anderen zien dat ook. ze zien een minder stress volle blik 🤔. ik kijk gelukkiger. 1 iemand zij dat ze minder verdriet in me ogen ziet 🤔. ik voel me even kut als voor de vakantie.


Wat vervelend dat je nog steeds zo kut voelt. Nog even volhouden, ik merk bij jou echt vooruitgang en ik ben niet de enige. Ga zo door en het komt zeker goed. Ik heb de volste vertrouwen erin.


ja en nee ben niet voor de belangrijken mensen uit de kast. ben nog niet voor me zus en broers en me hele familie ehm voor een aantal uit me klas.


Alsnog het is een begin.


het is vooral dat ik er nog niet klaar voor ben. maar ik woord gedwonengen dus dan ga ik het maar toch doen...


God dat je het toch gaat doen👍🏼. Maar aangezien je er nog niet klaar voor bent zou ik aanraden om te wachten.


deze volg ik niet...


Je hebt erger mee gemaakt, van wat ik uit je verhalen heb meegekregen en dat heb je volgehouden. Dan moet dit ook wel lukken.


het zijn niet alleen ideeën en gedachtes het zijn ook stemmen.


Stemmen? Dat hoor je niet zo vaak.


ik heb zeg maar een lot genoot ontmoet dus met hem kan ik praten over gender problemen.

en ik heb een docent die mij ondersteunt als het nodig is, wel alleen op school. ze heeft voor de vakantie op maandag een les af gezegd is ze niet naar die les toe gegaan. en op woensdag heeft ze een les voor me verlaten. en heeft ze der pauze op gezegd en geregeld dat ik met iemand kon wandelen. en ze maakt elke week een vast moment tijd voor me vrij.


Fijn voor je!👍🏼(Zoals ik al zei, vooruitgang.)


nee echt niet! me stief pa heeft mijn boekje gevonden waar mijn teksten over de dood in staan! ik heb gelogen dat het van paar jaar geleden is en dat ik het weg ga gooien. maar dat wil ik niet! het helpt me om ge blijven leven wat nu?


Een kopie/nepboekje maken en weggooien. Of hem de waarheid vertellen, wanneer je dat anderen ook gaat vertellen.


Sterkte!
hoi

nee i know. maar ja het is zo nu. het ging van vanochtend en begin middag beter dan de rest van de week. maar dan kom ik thuis en zak ik voledig in...

ik heb vaker dat het overdag op stage goed gaat. maar dat komt ook omdat je gewoon geen tijd hebt om na te denken...

Wat vervelend, alsnog het is wel een begin. Je kan niet verwachten dat het in 1 keer volledig goed gaat.

dat weet ik zeg ik ook tegen iedereen. maar ik zie er geen verbetering in. zo lang ik in dit huis woon...

Ik heb de volste vertrouwen erin.

fijn dat jij er vertrouwen in hebt. dat heb ik namelijk niet.

Goed dat je het toch gaat doen👍🏼. Maar aangezien je er nog niet klaar voor bent zou ik aanraden om te wachten.

maar als ik het niet doe woord het maandag door de school psycholoog gedaan. ik heb geen keuze.

het zijn niet alleen ideeën en gedachtes het zijn ook stemmen.
Stemmen? Dat hoor je niet zo vaak.

ja stemmen die zeggen wat je moet doenm hoe je een plan uit kan voeren.

Een kopie/nepboekje maken en weggooien. Of hem de waarheid vertellen, wanneer je dat anderen ook gaat vertellen.

je hoort toch soms dat mensen niet kunnen liegen. voor mij is de waarheid zeggen even lastig als voor hun liegen. het is vrij wel onmogelijk voor mij.

sterkte!

jij ook!
je kan het volhouden heb er vertrouwen in!

groetjes
bella
nee i know. maar ja het is zo nu. het ging van vanochtend en begin middag beter dan de rest van de week. maar dan kom ik thuis en zak ik voledig in...

ik heb vaker dat het overdag op stage goed gaat. maar dat komt ook omdat je gewoon geen tijd hebt om na te denken...

Wat vervelend, alsnog het is wel een begin. Je kan niet verwachten dat het in 1 keer volledig goed gaat.

dat weet ik zeg ik ook tegen iedereen. maar ik zie er geen verbetering in. zo lang ik in dit huis woon...

Ik heb de volste vertrouwen erin.

fijn dat jij er vertrouwen in hebt. dat heb ik namelijk niet.


Ga het eens een beetje positiever bekijken!!!!


maar als ik het niet doe woord het maandag door de school psycholoog gedaan. ik heb geen keuze.


Dat is wel vervelend, je bent toch 16+? Dan mag jij bepalen wat je ouders wel en niet over je weten, dus als jij vind dat zij het niet mogen weten of nog niet mogen weten heeft de schoolpsycholoog geen recht van spreken, daarnaast zit hij/zij ook nog met beroepsgeheim.


ja stemmen die zeggen wat je moet doenm hoe je een plan uit kan voeren.


Dat is wel vervelend, ik had zelf alleen gedachtes die gewoon langs schoten met de hoe. Ik had vorig jaar zomervakantie 1 keer dat ik in 1 ruimte 42 manieren zag om zelfmoord te plegen en ik zocht er niet eens naar het kwam gewoon opeens in mijn hoofd. Is dit bij jou ook zo of is het echt een stem met doe dit doe dat?


je hoort toch soms dat mensen niet kunnen liegen. voor mij is de waarheid zeggen even lastig als voor hun liegen. het is vrij wel onmogelijk voor mij.


Ik snap wat je bedoelt, meer dan dat ik eigenlijk zou willen toegeven.


jij ook!
je kan het volhouden heb er vertrouwen in!


Thx!


Groetjes,
Ga het eens een beetje positiever bekijken!!!!

sorry iets positiefs bekijken vind ik lastig.

ja ik ben 17. maar zij vind beroepsgeheim onzin...

je had gedachtes die voor bij schoten. schieten ze nog steeds voor bij?

Ik had vorig jaar zomervakantie 1 keer dat ik in 1 ruimte 42 manieren zag om zelfmoord te plegen en ik zocht er niet eens naar het kwam gewoon opeens in mijn hoofd.

dit lijkt me wel echt heel erg lastig om dat te hebben. om dan niks uit te voeren. was dat lastig?

Is dit bij jou ook zo of is het echt een stem met doe dit doe dat?

nee gelukkig niet. mij woord het vertelt. hoe ik het moet doen. ik zit nu beneden en er zegt iemand nu de heletijd dat ik een mes moet pakken en naar de wc moet gaan en allebei me polsen zo diep door snijden. ik weet ook als ik in me kammer ben dat hij de heletijd zegt doe het raan open klim het sak veder op en spring! dat zegt hij de hele nacht lang.

groetjes
bella
sorry iets positiefs bekijken vind ik lastig.


I know.


ja ik ben 17. maar zij vind beroepsgeheim onzin...


Wat is dat voor bullshit, ze hebben beroepsgeheim en daar moeten ze zich aan houden. Je zou kunnen zeggen dat ze zich eraan moeten houden want dat is de wet (zover ik weet) en anders hebben ze het verkeerde beroep gekozen. En dat als ze zich er niet aan houden dat je dan een klacht ingaat dienen zodat het in ieder geval niet nog een keer bij anderen gaat gebeuren die dan denken ik vertel iets in vertrouwen maar dan blijkbaar niet zo is.


je had gedachtes die voor bij schoten. schieten ze nog steeds voor bij?


Zelden.


dit lijkt me wel echt heel erg lastig om dat te hebben. om dan niks uit te voeren. was dat lastig?


Best wel, maar aan de andere kant ik kon maar geen keuzen maken.


nee gelukkig niet. mij woord het vertelt. hoe ik het moet doen. ik zit nu beneden en er zegt iemand nu de heletijd dat ik een mes moet pakken en naar de wc moet gaan en allebei me polsen zo diep door snijden. ik weet ook als ik in me kammer ben dat hij de heletijd zegt doe het raan open klim het sak veder op en spring! dat zegt hij de hele nacht lang.


Dat is wel vervelend. Kan je niet op de begaande grond gaan slapen?


Groetjes,
ik probeer het echt en doe mijn best maar het lukt niet. ik heb een voor beeld: huilen is goed, toch?
ik vind huilen heel goed als andere dat doen maar als ik het doe is het gewoon watjes gedrag voor een meid. wat betekend dat ik dan meisjes achtig ben. wat dan betekend dat ik toch geen transgender ben. ja het is onzin maar zo zie ik het.

Je zou kunnen zeggen dat ze zich eraan moeten houden want dat is de wet (zover ik weet) en anders hebben ze het verkeerde beroep gekozen.

mijn school zitten zeg maar (vooral) verstandelijk gehandicapten die dus zoon beslissing niet kunnen nemen. ik ben dat niet (gelukkig). maar omdat de rest dat wel is is dat niet echt een keuze om het te vertellen. het is een afspraak van school. als het verstandig is dat je ouders het weten vertellen ze dat.

Zelden.

fijn dat je ze bijna niet meer hebt.

Best wel, maar aan de andere kant ik kon maar geen keuzen maken.

ik ben blij dat je geen keuze kon maken 😊

Dat is wel vervelend. Kan je niet op de begaande grond gaan slapen?

dan verzinnen ze wel andere maniere. ik zou dat ook niet fijn vinden. ik ben nogal prikkel gevoelig en beneden hoor je iedereen boven lopen en zo. ook op de middelste verdieping trouwens. daarom slaap ik op zolder van wegen prikkels.

groetjes
bella
ik probeer het echt en doe mijn best maar het lukt niet. ik heb een voor beeld: huilen is goed, toch?
ik vind huilen heel goed als andere dat doen maar als ik het doe is het gewoon watjes gedrag voor een meid. wat betekend dat ik dan meisjes achtig ben. wat dan betekend dat ik toch geen transgender ben. ja het is onzin maar zo zie ik het.


Mijn moeders standaard reactie is om te gaan huilen, dus daarom vind ik het watjes gedrag en aanstelleritis. Maar dat is mijn mening.


mijn school zitten zeg maar (vooral) verstandelijk gehandicapten die dus zoon beslissing niet kunnen nemen. ik ben dat niet (gelukkig). maar omdat de rest dat wel is is dat niet echt een keuze om het te vertellen. het is een afspraak van school. als het verstandig is dat je ouders het weten vertellen ze dat.


Dat is wel vervelend.


ik ben blij dat je geen keuze kon maken


😀😀


dan verzinnen ze wel andere maniere. ik zou dat ook niet fijn vinden. ik ben nogal prikkel gevoelig en beneden hoor je iedereen boven lopen en zo. ook op de middelste verdieping trouwens. daarom slaap ik op zolder van wegen prikkels.


Dat is wel vervelend, er is vast wel een manier om er vanaf te komen. We hebben er alleen nog niet aan gedacht. Het komt vast wel goed.


Groetjes,
Mijn moeders standaard reactie is om te gaan huilen, dus daarom vind ik het watjes gedrag en aanstelleritis. Maar dat is mijn mening.

dat vind ik dus ook. maar iedereen zegt altijd tegen mij dat je dan juist durf hebt omdat je je dan kwetst baar open stelt voor andere. maar ik vind het echt voor watjes. (ik wil er niemand mee beledingen)

Dat is wel vervelend, er is vast wel een manier om er vanaf te komen. We hebben er alleen nog niet aan gedacht. Het komt vast wel goed.

het komt vast wel misschien ooit goed als ik er nog ben....

groetjes
bella

Reageer