Vraag

De oplossing?

  • 10 April 2018
  • 6 reacties
  • 99 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Ik heb een probleem, mensen snappen mij gewoon niet. Ik zit met meer probleem dan ik zelf eigenlijk weet/begrijp. ( zie mijn topic hoop )

Ik wil hier weg, weg bij alles waar ik depressief van word, en weg bij alles wat mij pojn doet, tot alleen mijn herrineringen nog over zijn.

Ik heb een paar plannen:
1. De rest van m'n leven toch hier blijven en z.s.m. zelfmoord plegen, of van binnen dood gaan, maar dat is het zelfde.

2. Onmiddelijk illegaal meereizen op een boot naar Amerika of Engeland en van de aardbodem verdwijnen en verder leven als iemand anders.

3. En rugzak in pakken en door Europa reizen.

4. Naar Afrika of Azië verhuizen en de rest van m'n leven tasjes naaien voor een hongerloontje.

Heeft iemand en andere oplossing, of is een van deze hopeloze oplossingen goed genoeg?
Plz help mij!!!!

~Asy

6 reacties

Plan 3 is nog niet zo slecht alleen moet je eerst werken om geld te verdienen.
Als je nog een opleiding/studie gaat volgen kun je op kamers gaan om weg bij je problemen te gaan.
Voor de informatie ( sorryverheten te zeggen ) ik ben 13. Dus werken... mm lukt nog niet echt en als ik moet wachten tot ik op kamers kan ben ik al dood omdat ik nog 5 jaar mort wachten
Onnodige quote verwijderd door De Kindertelefoon

Oh dat is wel onhandig, maar is het misschien een idee om erover te praten met je mentor/een vertrouwenspersoon. Erover praten met mensen helpt om van je probleem af te komen en nu begrijp ik dat mensen je niet snappen, maar zou dat kunnen komen doordat je zelf nog in de knoop zit met het probleem?
1. Ik praat al wel een beetje met mijn mentor, en dat is denk ik een reden dat ik überhaupt nog leef

2. Ja idd ik zit zelf ook nog een beetje in de knoop, maar dan nog snapt niemand me boor hoever ik het snap
Hoi Asy,
ik wil eerst even deze dingen zeggen:
1. PLEEG GEEN ZELFMOORD.
2. Je bent NIET alleen.
3. Ik beveel je niks.

Ik ben zelf ook depressief en weet van mezelf dat als ik er met mensen over praat dat het heel veel beter gaat met me (Ik zeg niet dat dit ook zo bij jou is, want iedereen is anders).
Ik heb nu gesprekken met een psycholoog en dat helpt heel veel. Een tip die ik heb gekregen is dat het handig is om er eerst met iemand over te praten en vervolgens iets te doen wat je afleidt (dit kan bijvoorbeeld muziek luisteren, of een spelletje spelen zijn)(Als je besluit muziek te luisteren, doe dan vrolijke muziek?).
Ook zou het voor jou (en je omgeving) handig zijn als je het bespreekbaar zou maken met je ouders, die kunnen je heel goed helpen als je je niet goed voelt.

Je zei dat je een beetje in de knoop zit, door erover te praten met iemand, zou je daar uit kunnen komen.

Een plan die ik je zou aanraden: Praat erover en Zoek hulp (d.m.v. bijv. een psycholoog)

Ik hoop dat je hier wat aan had
gr. Rowan?
Bedankt, maar de meeste oplossingen gelden niet voor mij,
Ik praat vaak wel 1 keer in de 2 weken met mijn mentor.
Maar wel bedankt voor die tip van het afleiden.

Heeft er iemand nog meer oplossingen??

Reageer