Vraag

De Gekste straf ?

  • 21 February 2022
  • 44 reacties
  • 1185 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hoi , ik lees veel ( soms grappige ) verhalen hier van mensen die soms straf krijgen en dan op een bijzondere manier. Ik werd daardoor benieuwd: wat is jouw gekste/grappigste/stomste  straf of maatregel  die je ooit hebt gehad of gezien bij iemand ? Kan op school, thuis, hobby of wat dan ook ! Ik ben benieuwd naar jullie verhalen. Bedankt vast !

Lieve groetjes Ellen -xxx-


44 reacties

Hoi mijn gekste straf was dat ik met een krijtje zo'n pieding het hele bord moest volschrijven met ‘ik moet me gedragen en geen lawaai maken’ en als het bord dan vol stond weer wegvegen en opnieuw :(  en ik moest ook wel eens op de gang staan.  en een jongen moest bij ons ook een keer in de hoek net als Julian en Anonymous ook handen op de rug etc.( trouwens dat  lijkt me helemaal erg voor 70 kinderen zo staan ) . En ik heb alles gelezen en behalve dat jij in de hoek  moest wat mij heel nederig lijkt voor je vond ik Julians’verhaal echt grappig XD lief bedoeld hoor ! Met die kaart haha :D

Sanny xxxx

Reputatie 7
Badge +17

@Sanny  haha thanks ! Was ook grappig. 😊

Vandaag bijna de klas uit doordat ik telkens in de lach schoot om een gekke b** die een meisje steeds trok maar gelukkig mochten we blijven als we niet meer lachten.  ;)

Groetjes liefs Julian X

Hey vandaag moest een jongen "M"  die door een film zat te kletsen en hinderlijk deed voor straf iedereen apart excuses aanbieden dus de film werd stop gezet en hij moest voor de klas staan en ons allemaal apart " het spijt me dat ik vervelend was Sanny " zeggen en dat dus bij alle 24 apart hahaha echt zo schamend. En toen gingen we weer verder kijken en hij heeft geen geluid meer gemaakt XD.  Nouja hij was ook wel vervelend dus tja geen medelijden dit keer. ( is dat gemeen?)  

Sanny xxxx

Hi, leuke vraag.  Ik moest bij sommigen ook wel lachen om wat jullie vertellen haha. Mijn gekste straf was een hele bak met dopjes en gummetjes uitpakken en sorteren en in zakjes op kleur en kapot en nog heel uitzoeken, wat een werk was dat.  Dat kwam omdat ik  eerst te laat kwam en daarna telkens in de lach schoot en een dom antwoord gaf toen de juf vroeg of ik eens wou gaan meedoen met de les.  Eigen schuld ;)  Laatst moest mijn crush op de gang staan en daar naar een  foto staan kijken en toen hij terug kwam vertellen wat daar allemaal op stond XD.  En een jongen uit de 3e moest laatst kei lang nablijven en helpen met gym en hij moest naast de deur staan als hij niks te doen had.  Ook bij onze les. Knappe vent trouwens hihi .

Sjammetje xxx

Vandaag hoorde ik van een jongen van 14 diens ouders zijn heel streng gelovig en als hij iets "zondigs" heeft gedaan of straf op school heeft gehad moet hij op zijn knieën bidden en vergeving vragen en hoe lang hangt dan weer af van wat hij gedaan heeft.  Ik vind veel grappig maar dit is echt dom. Maar goed. Ik wou het even kwijt 😊

Sjammetje xxxxx

PS wie heeft er nog meer een verhaaltje ? 

Reputatie 7
Badge +15

Ik heb dus ooit iets heel raars meegemaakt: ik ging naar tennis ( ik wa s5 ofzo, nee lame ik denk 7 ) en we hadden een invaller, en steeds als je een bal in het net sloeg, moest je met je gezigd naar de muur gaan staan en mocht de rest van het tennis groepje ( zo hard als hij/zij wou ) een bal tegen je aan slaan…

deed ook echt gwn pijn ,, nouja , na 2x nooit meer gezien haha 😛 

 

 

Mij_Niet_Gezien 

@Mij_niet_gezien  aahw haha  gelukkig dan maar. Ook weer vanaf. Wat geven sommige mensen toch rare straffen xd

Reputatie 7

bij mij is het thuis voor het minste foutje gelijk een week niet paardrijden of een week schermpjes kwijt of een week niet hobbyhorsen (en in die week zeuren ze dan non-stop dat ik naar buiten moet gaan?!) en vroeger toen ik ongeveer 5 was moest ik als ik niet wou slapen 3 uur in een stoeltje op mijn kamer zitten en tegenwoordig als ik zeg dat ik nog niet moe ben als ik naar bed word gestuurd moet ik tot mijn ouders aar bed gaan achter aan de keukentafel zitten in mijn pyjama en als ik omkijk moet ik naar buiten (is gelukkig nog nooit gebeurd)

Ik heb toen ik in groep 7 zat een keer straf gekregen omdat ik echt heel erg vaak voor bepaalde woorden het woordje “tyfus” zei… ( tyfus zooi, tyfus school, tyfus persoon enz) Mijn ouders vonden dit echt vreselijk en hebben mij toen na het avond eten een hele minuut lang tyfus laten zeggen, ik vond dat zo erg en ook helemaal niet leuk… Daarna nooit meer gezegd 🤣

Hey,

Ik kreeg in groep 3 als straf: geen strafwerk.

Ik verveelde me kapot op school, dus ging ik zeuren om strafwerk. Ik heb de hele dag gezeurd en toen kreeg ik te horen dat ik als straf geen strafwerk kreeg.🤣 Dat soort straf zou ik nu ook wel willen, maar helaas kreeg ik dat alleen in groep 3.

Adios!

Reputatie 7
Badge +2

Hoi leuk topic! ;) 

Ikzelf heb als raarste straf een keer op de gang gestaan en ik moest daar een stripboek tegen een kast aanhoudend op ooghoogte en dat lezen. Omdat ik door een geschiedenis les heen zat te giechelen ( ik was ook wel irritant hoor hihi). En een jongen in mijn klas moest eens staand aan de zijkant de les volgen 20 minuten omdat hij telkens met de stoel zat te wippen op 2 poten haha!  En in een andere klas moesten een paar jongens afentoe achter in de klas in de hoek. En het apartste wat ik heb gehoord (op dit forum) dat was een jongen, Tartan13 die bij gym op de blote knieën moest zitten als straf voor een foutje dat iedereen kan maken. En hij moest ook bij gym kei lang in de hoek staan met gezicht naar de muur en handjes op zijn rug . Echt heel maf en ook zielig. Sta je in je sportbroekje. En ik ken een jongen van 15 die heeft een halt straf gekregen, moest de hele dag takken rapen en bladeren opvegen.  Dat lijkt me ook erg. 

Maiskolfje xxx

PS @Tartan13  ik hoop dat je het niet erg vind dat ik je noem, excuus hoor! Je verhaal maakte indruk en ik wil lerares worden dus dan denk ik daar erg over na. Sorry! 

@Mimo  jouw verhaal vind ik ook heel zielig! 

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @Sanny ,

 

ik vind dat sommigen echt belachelijk hoge of vernederende straffen hebben gekregen. Dan ben je toch geen goede docent en niet geschikt voor het vak. Dus, ik ben het wel eens met @Maiskolfje.

 

Soms moet ik ook echt lachen om de reden dat iemand straf krijgt, zoals @Tartan13 die dan straf krijgt omdat ie lacht, tsja, ik zou wel bij 'm in de klas willen zitten en dan ga ik sws ook dubbel van het lachen en dan neem ik die straf wel op de koop toe. Kunnen we tijdens straftijd mooi een spelletje 'Try not to laugh’ spelen.

@Mimo , das echt niet normaal om jou zo te behandelen en zeker niet op die leeftijd, eigenlijk kan zoiets nooit, op welke leeftijd dan ook. Ik vond het wel fijn dat je uitlegde wat wel en niet mocht en toen dacht ik dat het toch niet zo'n slechte school was….sorry voor de grap die ik er nu over maak en hopelijk kun je er nu ook om lachen…..wat niet mag is:

….. De vrouwen die de overblijf verzorgden dachten volgens mij dat ze in een gevangenkamp werkten want we mochten niks.  Bijvoorbeeld: niet praten tijdens het eten,  geen tikkertje bij buitenspelen,  niet rennen bij buitenspelen,  geen eikels ( van een boom) aanraken. We mochten eigenijk niks. 

nou ja, dus alleen binnen tikkertje doen en rennen en buiten niet, geen eikels van een boom aanraken en die andere mocht je wel aan uh dingesen ...…..beetje apart wel, maar wel my kind of school, lekker open minded….

 

Sorry voor die slechte grap, ik kon het niet laten

 

Zelf kwam ik wel vaak onder straf uit of kreeg ik 'm wel, maar werd ie weer ingetrokken, omdat mijn straf uitvoeren meer gedoe teweeg bracht als geen straf uitvoeren.

Dan moest ik voor straf in de hoek gaan staan (boring) en dan ging ik op mijn handen in de hoek staan en dan begon iedereen te lachen en was de hele klas afgeleid…..na een minuutje zei ik dan tegen de meester of juffrouw….'sorry,  uhm...maar ik heb kriebel aan mijn neus, dus mag iemand uit mijn klas dan even aan mijn neus komen krabbelen en dan lag iedereen weer dubbel, dus dat werkte niet.

- naam weggehaald i.v.m. privacy. -

Soms moest ik dan na school wel even 10 minuutjes blijven helpen om het lokaal op te ruimen of de stoelen op z'n kop op de tafels te zetten, maar dan vielen er weer stoelen en waren ze vaak blij als ik weer weg was. Ik deed ook eigenlijk nooit echt gemene dingen, ik was gwn nogal aanwezig ….kijk als ze mij dan naar de conciërge zouden sturen om een zware doos ofz dan was ik ook ff uit de klas en had ik niks in de gaten en die doos konden ze mij dan later weer terug laten brengen en dan mij laten denken dat ze iets nodig hadden uit die doos….Mama stuurde mij soms ook wel eens om een pak melk en dan wilde ze die hebben van de supermarkt die het verste weg was, omdat ze die lekkerder vond, maar een keertje was ik er achter gekomen dat dat meer een smoes was, zodat ik wat langer van huis was…...en een keertje had ze het toen ook uitgelegd en toen snapte ik wel waarom...dus ja, zo kan het ook

 

Ik vind dat straf alleen zin heeft als je snapt waar het voor is, dat je er iets van opsteekt en vaak is het gwn zo stompzinnig dat het niks helpt. Kinderen moeten ook gwn kind kunnen zijn, dus daar moeten ze dan op een andere manier mee omgaan en niet van die strafregels geven of iemand in de hoek laten staan ofzo.

 

Gr. MickeyMouse

@MickeyMouse

 

Reputatie 7
Badge +8

Hey! Naast alle keren gang, hoek, bieb en bord (topic) heb ik ook een grappige straf, heb een keer voor de klas voor het e bord gestaan naar dat bord kijken naar een plaatje van  een huilende smurf 😄 later begreep ik pas echt goed wat de juf ermee bedoelde. En ik heb in groep 6 een paar blaadjes vol moeten schrijven en tekenen over hoe ik in 15 verschillende situaties mijn rommel zou opruimen. Ik had wat papiertjes uit mijn zak op de grond laten vallen 🤔.  En jeetje Tartan wat @Maiskolfje  schrijft dat is wel erg streng zeg, moest je op je knieën in de hoek?  Nee toch. Dat gaat te ver toch? Of begrijp ik het verkeerd(hoop ik voor jou😘) . Ohja en Halt heb ik ook een jongen uit mijn straat een keer zien moeten met nieuwjaar.  Dat lijkt me ook echt balen!  Reden genoeg om toch maar uit te kijken 😄 

Tover xxx

Reputatie 7
Badge +17

@Tover01 haha zo ver ging dat niet hoor. Wel bijna 😊 ik had nieuwsgierig een alarmbel ingedrukt in het sportmagazijn. en dat gaf een boel gedoe oeps! O.a. ontruiming 🤭 en daarvoor kreeg ik een half uur straf gym met oefeningen telkens 2 minuten waaronder wandrek klimmen, squads, push ups en op mn knieën zitten met de zware bal in de handen. Dus allerlei oefeningen xd. Ach ik sport toch al veel dus heel erg vond ik het niet. En achteraf kon iedereen ook wel lachen om de heisa van dat alarm want dat gaf een heel gedoe. Staat wel in de topic over bloopers 😊😊 

Groetjes liefs Tartan X 

 

@Tartan13  🤣🤣😂 geweldig!  Wou dat ik daar bij was! ❤️

Btw @Tartan13  wat vond jouw meisje daar eiglk van? Van je 'streek' en van je straf? Was ze erbij? 🤭 

Asky XxX 

Reputatie 7
Badge +17

Hoi @Askygirl  ja ze was bij beide 🤭🤭 de streek had ze grote lol om zoals iedereen. In een deuk xd.  En mijn straf reageerde ze dubbel op, aan 1 kant verdiende ik het en aan de andere kant vond ze het zielig.  Ze kwam me wel supporten met d'r bff's  in elk geval (de sportzaal heeft een tribune) 😊😘 

Groetjes liefs Tartan X 

Reputatie 4
Badge

Hoii in de eerste ging ik niet op mn plek zitten lachen en had iets opgezocht op de computer dus de docent zo van ga maar regeltjes schrijven ik zo van wattan "haily is knap" en "haily luistert goed" dus zij zo van ja schrijf dat maar honderd keer op en moest t ook echt doen

XxX haily

Hi! @Haily_fake_naam  haha aahw dus je gaf jezelf strafregels soort van. Poor you, 100 keer is veel! 

@Tartan13   haha zo sweet van haar en haar vriendinnen om jou te supporteren. Zagen ze jou dus ook op je knieën 🤭 ik zou ook medelijden hebben. Gelukkig ben jij sportman 😎 peace of cake dus die oefeningen voor jou. Cool! 

Asky XxX 

Reageer