Vraag

De brief is al geschreven

  • 28 March 2018
  • 2 reacties
  • 173 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Ik wil niet meer, ik heb mn brief al geschreven.... Iedereen denkt dat ik altijd dat vrolijke meisje ben, maar het is niet zo. Ik ben er klaar mee, iedereen die oordeelt over je, niemand die de moeite neemt om iemand echt te leren kennen. Het is waardeloos, ik ben waardeloos.

2 reacties

Heyy, ik ken je niet maar ik wil toch even iets zeggen. Mijn aller beste vriendin is depressief en heeft een persoonlijkheidsstoornis. Ze heeft al verschillende keren op het spoor gestaan en al verschillende afscheidsbrieven geschreven. Ik vind het heel jammer maar ik snap ook dat het heel moeilijk is om iemand van gedachten te laten veranderen. Weet wel dat je absoluut NIET waardeloos bent. Iemand gaat huilen als je zelfmoord of iets pleegt. Er zitten vast meiden in de klas die niks durven te zeggen. Zo iemand ben ik zelf ook, ik ben een loner, ik spreek nooit af en ben altijd alleen. Maar stiekem kijkt er tijdens de pauze een meisje naar je met medelijden, die ook alleen is en bang is om naar jou toe te stappen. Als ik jou berichtje zo eens lees, denk ik aan een sterk karacter, iemand die ik graag zou willen kennen
Hoi!

Ik vind het jammer om te horen dat je je eigen leven wilt nemen. Wat ik ook jammer vind, is dat je jezelf waardeloos noemt. Het liefst zou ik je doordringend willen aankijken om de volgende woorden tegen je te zeggen, zodat ik je kan doen inzien, maar aangezien ik het via deze tekst moet doen, doe ik het maar zo: niemand is waardeloos. Alles en iedereen heeft een doel. Dat doel kan verstopt zitten, maar het is er wel.

Iedereen denkt dat je een vrolijk meisje bent. Je doet je sterk voor. Het is ok om te tonen hoe het echt zit. De personen om je heen zullen vast even schrikken, maar zijn vast bereid je te helpen.

Niemand doet moeite om iemand echt te leren kennen. Dat kan, maar soms staan er andere zaken in de weg. Verlegenheid, angst, vermoeidheid etc. kunnen zaken zijn die doen uitschijnen dat niemand interesse in een ander toont. Het ligt niet per se aan jou. Misschien is er wel die ene persoon die jou heel erg wil helpen, maar durft die niet op je af te stappen.

Wat me nu het beste lijkt is dat jij, eventueel samen met je brief, naar iemand stapt die je vertrouwt. Je kunt, alleen als je dat zelf wilt, je brief laten lezen, zodat die persoon snapt wat er in je omgaat. Begrijp me niet verkeerd, het is niet de bedoeling die brief als afscheidsbrief te geven, maar eerder als signaal. Een signaal dat je niet dat vrolijke meisje bent dat zij denken, en hulp nodig hebt. Die hulp verdien je, aangezien je nodig bent, en niet waardeloos bent.

Groetjes
x

Reageer