Meer hulp Meldknop.nl Bel gratis en anoniem 0800 - 0432 of chat
13-18

cuts

• 16 oktober 2013
  • 8 reacties
  • 372 Bekeken

• Anonymous
  • 0 reacties
hey! Ik snijd best wel veel en hoewel het winter is ben ik bang dat anderen dit merken. Hoe kan ik dat voorkomen? En mijn ouders, die niet van het snijden weten maar wel van andere dingen, willen dat k naar de psycholoog ga. Ik wil niet. Wat moet ik doen? Xx

8 reacties

De enige oplossing is stoppen......
Dan heb je er allemaal geen last meer van en hoef je het niet meer te verbergen.
xx
Smeer dagelijks wat vaseline op de littekens; op deze manier vervaagt het een beetje als het goed is.
Wat is de reden waarom je niet naar een psycholoog wilt?
Opzich weet ik dat het niet goed is. Maar soms kan ik mezelf niet eens tegenhouden. Het is denk ik wel een soort van verslavend. Ik houd er gewoon niet van om er over te praten. Zo'n forum gaat wel maar face-to-face kan ik denk ik gewoon niet goed aan. En daarbij denk ik ook dat het gewoon niet zinvol is.
Ik hem zelf ook gesneden maar ben er nu mee gestop, wat is voor jou de reden dat je jezelf snijd ?
ik had vaak ruzie met me ouders en mijn beste vriendin snijd zichzelf, ze bleef me maar sturen dat ze het niet wilde en alles en toch deed ze het, ik voelde me daardoor ook niet goed.
ik ben er mee gestopt omdat ik me bedacht hoe het zou zijn als ik er niet meer was ( doordat het mis was gegaan met snijden) ik zou dan zoveel mensen pijn doen, dus ben ik er mee gestopt.
ik snap dat dit niet voor iedereen zo 'makkelijk' is maar probeer wel te denken dat je met 1 te diepe snee op een verkeerde plek dood kan gaan zegmaar.
xx
Ik snap heel goed wat je bedoeld. Ik heb zelf vaak ruzie met mijn ouders en weinig vrienden. Er is 1 iemand met wie ik veel (ook hierover) praat. Diegene is ook erg bang dat er iets "misgaat". Zelf zit ik er helemaal niet mee. Ik heb dan ook al meerdere keren over zelfdoding nagedacht... Daarom is het best wel lastig om te stoppen met die reden
Ik snap wat je bedoeld, en ik weet dat het ook lastig is om te stoppen, maar geloof in jezelf ! zelfdoding is geen optie niet voor jou en niet voor andere mensen, er zijn echt genoeg mensen die om je geven dat weet ik zeker !
you can do this !
x stay strong
Dank je wel voor je mening. Ik zal het zeker onthouden en op een dag kan ik je misschien écht bedanken xx
Opzich weet ik dat het niet goed is. Maar soms kan ik mezelf niet eens tegenhouden. Het is denk ik wel een soort van verslavend. Ik houd er gewoon niet van om er over te praten. Zo'n forum gaat wel maar face-to-face kan ik denk ik gewoon niet goed aan. En daarbij denk ik ook dat het gewoon niet zinvol is.
Natuurlijk is het niet makkelijk om erover te praten, maar het is wel het beste. 
Ik neem aan dat je wel wilt stoppen met snijden? Een reden waarom veel mensen automutilatie hebben, is omdat ze in de knoop zitten met hun gevoel. Praten over hoe je je voelt, hoe je over dingen denkt, hoe het met je gaat etc., kan heel erg opluchten. Na enige tijd met een psycholoog gepraat te hebben, zul je merken dat je daardoor beter in je vel zult zitten.
Als ik jou was zou ik het gewoon een kans geven. Vooral in het begin kan het nog heel lastig zijn om over je 'problemen' and shit te praten, maar over een aantal jaar zul je blij zij dat je toch enige tijd bij een psycholoog hebt gezeten. 

Reageer