... Coronaproblemen ...


  • Anonymous
  • 0 reacties

Hallo iedereen :)

Ik ben woest op de demonstranten in nederland! Mijn moeder behoord tot de risicogroep en kan doodgaan aan corona door een 2de coronagolf. Ik vindt het dan ook achterlijk dat mensen gaan demonstreren zonder 1.5 meter afstand voor 1 zwarte man die doodgaat in de VS! Leuk dat ze willen protesteren maar kunnen ze niet rekening houden met de coronamaatregelen?!?!? En dan gaat die schijnheilige Halsema ook zeggen dat demonstratierechten belangrijker zijn dan de coronapandemie!. Dit is gewoon een middelvinger naar iedereen die netjes binnenblijft , de zorg die dag in dag uit 12 uur per dag aan het werken zijn en ondernemers die failliet zijn… Ik kan wel janken omdat mijn moeder dood kan gaan door deze achterlijke beslissingen door die demonstranten…

-TheMightySlayer… <3


32 reacties

Hey @TheMightySlayer .

Ik snap wat je bedoelt en ik snap je woede. 

Ik zelf ken ook veel mensen die een risicogroep zijn en door een 2e golf kunnen sterven. Ik vind het zelf ook niet kunnen dat ze dan gaan demonstreren en geen 1.5 m afstand houden. Wat wel is is dat ze demonstreren tegen politie geweld maar zelf heb ik er een dubbele gevoel bij en een dubbele reden, zelf denk ik dat het meer dan alleen om politie geweld gaat.

Het is inderdaad niet gepast dat ze zich niet aan de maatregelen houden. Daar ben ik het met je eens, je kan heus wel demonstreren maar daar kan inderdaad wel rekening worden gehouden aan de regels. Normaal deden we de doden herdenken en dus is toen niet doorgegaan als normaal.  Maar dit vind ik zelf ook niet kunnen.

Demonstranten recht is een recht maar er staat in dat er gedemonstreerd mag worden als mensen zich aan de regels houden, dat hebben ze inderdaad niet gedaan. Het is inderdaad belachelijk dat ze zegt dat dat belangrijker is dan corona, terwijl ze dat volgens de wet helemaal niet mag zeggen in haar functie.  Het is inderdaad niet eerlijk dat ze dit liet toestaan.en het is zeker niet eerlijk tegen over de zorg en de ondernemers die nu voor ons klaar staan en het ook moeilijk hebben.

Ik snap je gevoel.

 

Groetjes gebruiker c 

Hallo Gebruiker c :)

Ze mogen best demonstreren maar gewoon op 1.5 meter afstand… En ook halsema die zonder mondkapje op en zonder 1.5 meter afstand tussen de demonstranten staat, lekker voorbeeld weer. En dan doet ze alsof er niks is gebeurd.

-TheMightySlayer <3

Hey TheMightySlayer 

Klopt, is inderdaad een niet goed voorbeeld van haar. Ja, en dan ook nog ontkennen en een ander de schuld geven. Maar ja, wat doe je er nu nog aan.

Groetjes gebruiker c 

Reputatie 1
Badge

ik ben het helemaal met je eens en ik ben ook echt woest geworden en Hasema mag echt opdonderen van mij ze maakt er maar een potje van. Dan loopt zometeen het aantal besmettingen weer op hebben we dat binnen zitten voor niks gedaan alleen maar door die mensen die denken dat dit belangrijker is. Ze vermoorden zelf mensen door hun demonstraties!

Wisten jullie trouwens al , als je een boete krijgt omdat je te dicht op elkaar zit ,dat je dan een strafblad krijgt en een boete. Lekker als je werk zoekt. 

Een vriend van mij vader kreeg zo'n boete omdat hij met 3 personen in een busje van 9 personen zat. Hij kreeg toen een boete en dat word dus geregistreerd . En toen hij er achter kwam dat je dan dus een strafblad krijgt omdat je te dicht op elkaar zat , werd hij echt pissig. En dat daarna dit kwam en niemand een boete kreeg en hij wel.

Snap ik het wel dat hij boos was. Maar dat is toch belachelijk!

@TheMightySlayer .ik was nog vergeten te vertellen dat mensen graag willen dat halsema aftreed. (Wist je vast al) maar op YouTube . Kan je een filmpje die heet halsema goodbye. Denk dat je daar goed in kan vinden.

Groetjes 

Ben het helemaal met je eens @TheMightySlayer, alleen vind ik het ook niet goed hoe de amerikaanse politie optreed tegen getinte mensen, maar halsema mag van mij ook aftreden hahaha:)

Hallo Gebruiker c :)
Ik ga hem even kijken.

Hallo j2004 :)

Ik vindt politiegeweld tegen getinte mensen ook niet goed (tegen niemand trouwens). Alleen ik vindt coronaverspreiding belangrijker in deze periode. Een online demonstratie had ook gekund.

-TheMightySlayer <3

Of zoals ze in den haag deden of Groningen.  Die ging wel goed met de regels.

Ik denk dat we ons moeten afvragen wat nu "het brandende huis" is. Heeft corona meer prioriteit of protesten tegen racisme en politiegeweld?

Racisme heeft zo veel meer doden veroorzaakt dan welk virus dan ook. Wat mij betreft is dat het brandende huis en niet corona. Ik vind corona niet belangrijker. 

Hiermee wil ik niet zeggen dat we de regels dan maar moeten negeren en een tweede golf moeten riskeren. Ik vind de manier waarop het is gebeurd, het protest, niet goed, maar dat er is geprotesteerd uiteraard wel. 

Ook ik voel me genaaid, gezien ik mij de afgelopen maanden netjes aan de regels heb gehouden en mij zo veel dingen zijn afgenomen door de lockdown. Echter ben ik ook trots op deze samenleving dat we laten zien dat we zo veel willen riskeren voor de veiligheid van een andere risicogroep. 

Het is belangrijk om ons te realiseren dat corona niet het enige is wat NU aandacht nodig heeft... Het is belangrijk om beide kwesties aandacht te geven op een veilige manier voor iedereen.

Ik ben het ook eens met @Pin en het is zeker niet ‘door 1 zwarte man die doodgaat in de VS’ dit is (jammer genoeg) al veel vaker gebeurd.

Hallo Pin :)

Ik snap dat racisme een belangrijk maatschappelijk probleem is in de huidige maatschappij, echter vindt ik het onverantwoord om samen te komen en gewoon een middelvinger naar de zorg. Er wordt nu gedemonstreerd voor de risicogroep (degenen die worden getroffen door racisme) maar andere risicogroepen (diegene die doodziek kunnen worden van corona) krijgen het mogelijk zwaarder door deze actie. Een online demonstratie, een demonstratie waar de coronamaatregelen worden opgevolgd zijn prima maar niet demonstraties zoals bij de Erasmusbrug of op de Dam. Jij zegt tevens dat racisme een dodelijker virus is DAN ieder virus. COVID-19 eist alleen al (minstens) 400.000 doden, sommige virussen meer dan 20.000.000 doden. Ik geloof niet dat het hedendaagse racisme zoveel doden eist. Sinds 2009 overleden er 18.000 mensen aan politiegeweld in de VS. COVID-19 eist in een half jaar al 400.000 doden, de H1N1 grieppandemie van 1918 eisde 20-40 miljoen doden in 1 jaar. Dus racisme is niet per definitie dodelijker dan ieder virus. Ik vindt dat je geen haar beter bent dan de moordenaars van George Floyd als je de samenleving in ernstig gevaar brengt. Ik vindt het doel van die demonstraties goed alleen de uitvoering is belachelijk door de samenleving in gevaar te brengen. Femke Halsema had gewoon die demonstratie moeten beeindigen toen het te druk leek te worden.

-TheMightySlayer <3

*Femke Halsema had gewoon die demonstratie moeten beeindigen toen het te druk leek te worden.*

klopt. Ze had ook op het podium kunnen zeggen dat het voorbij was. 

En trouwens hoe was het filmpje?

groetjes gebruiker c 

Hey man, ik vind het ook nergens op slaan wat daar is gebeurd zelf heb ik astma maar omdat ik nog jongg ben is er voor mij eigenlijk geen gevaar wel voor andere en dus jou moeder die allemaal kwetsbaar zijn. Het is dus allemaal wel jammer en onbegrijpelijk waarom ze daar zo dicht bij bij elkaar aan het demonstreren waren. En dat halsema niks deed tja ze heeft Amsterdam al verpest en nu nog dit:(. Nu hopen voor i geen 2e golf ik wens je veel veiligheid toe

Greets jongen104

Racisme is al eeuwen aan de gang, dus ja, meer doden dan ieder virus. 

Daarbij zeg ik niet dat ik het goed vind HOE het is gebeurd, als je goed gelezen hebt. 

Ik vind dat er aan beide kanten gedacht moet worden. Alleen online demonstreren is niet genoeg. Met zo veel op de dam ook niet. Dit nu negeren brengt de risicogroep van racisme weer in gevaar. Je kan niet jaren hetzelfde blijven doen en een ander resultaat verwachten. We kunnen niet stil blijven.

Hallo Gebruiker c :)

Volledig mee eens met dat filmpje, Femke Halsema moet aftreden.

Hallo Pin :)

Meer doden zou ik het niet willen noemen want virussen doden nog altijd meer mensen, ik zou het in jou geval en in jou context het omschrijven als '’langer aan de gang'’. We kunnen inderdaad niet die doelgroep negeren, maar een corona-proof demonstratie is wel mogelijk, online of in real-life terwijl in real-life dan de corona-maatregelen moeten worden opgevolgd om een tweede coronagolf te voorkomen. 

-TheMightySlayer <3

Dat zeg ik toch ook... Dat een coronaproof demonstratie kan... Zijn we het daar over eens! :)

Hallo Pin :)

Inderdaad!

Maar anti-lockdown of 5G demonstraties zijn dan weer wel niet toegestaan ook al is het corona-proof…

-TheMightySlayer <3

Anti-lockdown protesten lijken me sowieso niet slim, want ik denk niet dat zij intenties hebben om zich aan de regels van de lockdown te houden 🤔 

En protesten tegen 5G, tja... Als het gewoon volgens de regels gaat, waarom niet? Weinig mensen en genoeg afstand... Zelf kan ik me niet vinden in hun gedachtegoed, maar ze hebben nog steeds een recht om te protesteren right?

Hallo Pin :)

Inderdaad maar daar wordt iedereen aangehouden ondanks dat ze zich aan de regels houden maar volgens Femke Halsema mag een demonstratie met 5.000 man en een mogelijke 2de coronagolf wel doorgaan. Dat is dus gewoon meten met 2 maten. De anti-lockdown protesten zijn ook niet echt verstandig aangezien als de lockdown wordt opgeheven de coronagevallen stijgen maar het recht op demonstratie blijft natuurlijk wel bestaan maar dan moeten zij zich wel aan de corona-maatregelen houden.

-TheMightySlayer <3

Halsema is zo slim...

Hey,

  • met alle respect.. Racisme is een veel groter probleem dan een virus. Dat zou je weten als jij zelf ook een allochtoon was. Je kan niet oordelen als jij niet weet hoe het er aan de andere kant aan toe gaat. Allochtonen zijn bang op plekken waar jij je veilig voelt, moeten hun excuses aanbieden voor iets wat jij normaal vind en hebben vanaf jongs af aan te maken met racisme. Jammer zo een virus echt een kwalijke zaak, maar een virus van een half jaar is niks vergeleken met de onderdrukking en racisme van allochtonen van meer dan 400 jaar . 
    Hopelijk word niemand meer ziek en ik hoop dat jullie allemaal veilig en gezond blijven. 

Hallo TheNeverEndingJ :)

Het virus is een groter probleem voor mij. Jij mag racisme best een groter probleem vinden maar ik vindt corona een groter probleem. Het coronavirus is een pandemie die niemand spaart… En dat virus heeft in een half jaar wel bijna een half miljoen mensen omgebracht. En dan heb ik het nu alleen nog maar over het huidige SARS-CoV-2 virus. 

Stay safe!

-TheMightySlayer <3

Ik snap best dat jij dat vind schat want waarschijnlijk heb je nog nooit te maken gekregen met racisme. Corona kan wegvagen , racisme niet. Bij deze een fijne dag verder and stay safe yh😘

Hallo TheNeverEndingJ :)

Corona vaagt honderden duizenden mensen weg, racisme minder. Jij hebt waarschijnlijk niet te maken met als je moeder tot een risicogroep behoord dat zij een grote kans heeft op overlijden indien zij het virus oploopt.

Fijne dag!
 

-TheMightySlayer <3

Reageer