Vraag

Burn-out

  • 24 September 2018
  • 4 reacties
  • 194 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hallo! Zijn hier mensen die een burn-out hebben gehad? Dan heb ik jullie hulp hard nodig!

Ik zit nu in 6VWO. Ik had in de zomervakantie een depressie, voor nadere uitleg zouden jullie mijn eerste bericht kunnen lezen van het topic ‘peten/verlies dierbare’, maar dit is niet heel erg noodzakelijk, want ik ben daar al erg goed geholpen door andere forumgebruikers.

Na 2 maanden ben ik toch gestart met school. Dit bleek te vroeg te zijn. Ik heb er nu een burn-out bij. Mijn lichaam is overbelast/ingestort, overal pijn van de stress. Ik heb al die jaren te hard gewerkt voor school (en nog andere dingen meegemaakt zoals staat in mijn eerdere topic), vooral vorig jaar was een erg zwaar schooljaar.

Hoe ga je om met zo’n burn-out? Mijn geest/ikzelf wil dolgraag verder met leren en goede schoolexamencijfers halen (se week al over een maand), maar mijn lichaam blokkeert dat en geeft aan dat ik moet stoppen. Ik ben hopeloos en machteloos. Ik wil zo graag door met school.

Erover praten op school heeft geen zin, de school werkt niet mee en heeft totaal geen begrip. Ik mis de juiste steun die ik hard nodig heb. Ook thuis. Die steun kan ik op dit moment van niemand krijgen die ik ken (ja, wel van één persoon, maar das een lang verhaal.. mensen die mn eerdere topic gelezen hebben, weten het).

Gr. Loes

4 reacties

hey,
ik had je eerste topic ook gezien alleen niet gereageerd volgens mij want ik had eigenlijk niet zovveel tips voor je, maar is het niet zo dat bij een burn-out je eigenlijk moet stoppen met school voor 1 jaar? dus een tussen jaar?
Jaa jij hebt wel gereageerd op mn eerdere topic 🙂 Meerdere keren zelfs
Hey Loes123

Niet fijn, zo’n burn-out. Het was goed geweest als school je hulp kon bieden. Als je het gevoel hebt dat zij er geen werk van maken, kan je naar begeleiding buiten school zoeken. Kan je huisarts je hier informatie over bieden? Misschien helpt deze video je in de tussentijd wel verder.

Groetjes
Kenshin
Hoi Loes123!

Er is een grote kans dat ik last heb gehad van een burn-out vorig jaar. Ik weet het eigenlijk niet zeker maar ik denk van wel. Ik merkte dat alles, op school maar ook andere dingen, mij veel stress bezorgde. Iets wat mij veel helpt op dit moment is mijzelf de vraag stellen: 'Maak ik me hier nog zorgen om over 4 maanden'. Over sommige dingen wel, zoals examens, maar andere dingen als jezelf voor schut zetten of een toets die maar 1 keer meetelt verpesten niet. Ik hoop dat het snel beter met je gaat!

Gr. Aza

Reageer