Buitengesloten

• 16 februari 2016
  • 1 reactie
  • 134 Bekeken

Ik zit in het eerste jaar van het vmbo MAVO ik baal hier echt erg van want al mijn vriendinnen van de basisschool zijn naar HAVO gegaan.
Ik kwam in een klas waar ik helemaal niemand kende. Ik had wel een klik met een meisje en werd er goede vrienden mee maar dit is de stomste stap die ik ooit heb gezet zo voelt het voor me. Eerst zat ik wel bij de rest van de meiden. Maar ik liep mee naar het kluisje van dat meisje zij mee naar de mijne. Haar bff van de basisschool zat ook bij ons en werd jaloers. Ze ging heel raar doen. Dat is opgelost met een gesprek met mijn metor. En ik heb een hele domme zet gedaan ik heb het tegen een goede vriendin die als een grote zus voor me voelde gezegd want er was over me geroddeld dat ik vaag praat en raar ben. maar ze had haar een beetje heel erg uitgescholden...Zij is nu bang voor maar opzich deden de anderen wel nog aardig...Alleen ik ben introvert. Maar ik heb ook echt geen idee waarover ik het moet hebben..Hun kenden elkaar al en ik ben zelf heel rustig. Ik werd steeds beter bevriend met dat meisje haar naam begint met de K zo noem ik haar nu ook even.Die anderen minstens 3 meiden wel maar de anderen heb ik echt geen klik mee. Maar ik sprak met K af om samen naar school te fietsen sprak vaak met haar af. K is heel onzeker en durft langs bepaalde kinderen echt niet langs. Ze is ook heel dwingend naar me. Een keer was ik ziek en ging ik naar huis en toen zei ze:Ja nu laat je me alleen en ik voel me ook helemaal niet lekker en nu kan ik ook niet naar huis. Bij het eerste schoolfeest die dag toen hadden we al iets afgesproken maar toen was ik helaas ook ziek. En andersom was ik niet gegaan maar zij ging wel. Ik heb soms echt het idee dat ze me gebruikt om niet alleen te hoeven staan. Maar hierdoor gingen de andere meiden ons buitensluiten. Niet bij ons komen zitten negeren. Al met de mentors besproken maar die kunnen niks doen vinden het onzin en wij zijn het probleem. Ik ben misschien ook wat rustiger door mijn oudere broer die autistisch is. De laatste tijd is hij heel aggresief.hiermee praat ik goed over...Maar K gaat dus helemaal terug door haar slechte cijfers naar kader kernteam. Hierdoor kom ik dadlijk alleen te staan in de tweede want die meiden negeren me echt niet normaal hard. en ze maken me zwart achter me rug om. Ik weet echt niet wat ik moet doen. Ik voel me kut door die problemen thuis dus met mijn broer {wekrijgenwelhulpmaaralsnog} en ook op school haat ik het ik ben er zenuwachtig voor. Ik heet Sophie en bij mentorbegeleiding hadden we het over sexting ik weet niet meer precies maar naaktfoto's maar net mijn noem moet als voorbeeld. Sophie heeft naaktfoto's naar Bryan gestuurd. blabla. Iedereen keek me aan en moest lachen. Toen we met groepjes door de docent gemaakt gelukkig moesten gaan overleggen wat ze kon doen. Hoorde ik kinderen over me roddelen ik zou echt nooit naaktfoto's van Sophie willen zien haha etc. HET IS NEP HET IS EEN VOORBEELD MET TOEVALLIG MIJN NAAM. Maar nee..Waarom moest het nou mijn naam zijn:(. Zo gebeuren er heel vaak van die dingen. Maar als er een meisje bij ons komt zitten {bij K en mij} wordt ze terug geroepen. Ik weet echt niet wat ik moet doen. Ik wil niet alleen komen te staan. Mensen snappen ook niet dat ik introvert ben. Ik ben gewoon heel rustig. Dat wordt ook niet geaccepteerd...Ik weet vaak ook niet waarover ik moet beginnen want ik voel me bij de meeste niet op mijn gemak. Ik vind het sowieso niet leuk met mijn MAVO advies. Maar HAVO kan ik niet door mijn dyscalculie..Ik heb me altijd beter op mijn gemak gevoeld bij kinderen met een hoger advies. Iniedergeval die zijn ook gewoon wat rustiger. enzo ik kan wel meer dingen opnoemen maar HAVO kan ik op mijn buik schrijven weet iemand wat ik moet doen ik wil ook gewoon vriendinnen zeg maar...:?

1 reactie

Hoi!
Het lucht in ieder geval op als je hier met iemand over kan praten, kan je dat?

Verder weet ik niet goed wat helpt om vrienden te maken. Het is wel iets wat je kan leren, maar ik ben hier zelf nou ook niet bepaald goed in ;)

Het pesten wat ze doen hoort wel serieusgenomen te worden, daar zou ik wel met iemand over praten (liefst van school, maar iemand anders, iemand die je vertrouwt, kan ook).
Dit persoon kan je dan helpen.

Ik kan natuurlijk standaard dingen zeggen als:
Je hebt bij pesten twee keuzes om het te laten stoppen en het verschilt een beetje welke werkt:
- Negeren
- Voor jezelf opkomen

Dit is makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk!

Succes en sterkte!

Reageer