Meer hulp Meldknop.nl Bel gratis en anoniem 0800 - 0432 of chat
13-18

biseksueel? help

Heey allemaal,

Ik ben denk dat ik biseksueel ben. De laatste tijd kijk ik ook veel naar meisjes en vandaag zag ik een meisje in de winkel en kreeg ik vlinders in mijn buik en durfde haar bijna niet aan te kijken. Ik ben pas 15 waarschijnlijk zouden de meeste mensen dan zeggen dat het een fase is maar ik had vroeger ook een keer gevoelens voor een meisje maar had ik dat niet echt door omdat ik nog wat kleiner was. Ik had ook wat gezocht op internet en had gelezen dat in dit geval fase betekent dat je meer nieuwsgierig bent naar hoe seks is met een meisje en zoenen dus ik denk dat ik niet onder 'fase' val. Maar mijn vraag is ik ziet hier best lang mee en zou het graag kwijt willen ook al weet ik niet zeker of ik biseksueel ben is het dan handig om het te bespreken met mijn beste vriendin? Ze kent zelf ook mensen die lesbisch zijn en is er niet tegen. Of zou ik het pas moeten bespreken als ik het zeker weet?

11 reacties

Ik denk dat je eerst beter voor jezelf kunt nagaan of je er zeker van bent.
Als je erover wilt praten met je vriendin; voor al doen. Biseksueel zijn is niet illegaal.

Hermione
Bedankt voor je snelle reactie hermione ☺️
Het is heel normaal als je Bi bent. Je hoeft je dus niet te schamen. Probeer het is uit, dan kan je het altijd zien of je het echt bent of niet.

Succes!!!!

Gr.
Hey,
Dingen waar je mee zit voor jezelf houden is nooit slim! Dan word het vaak alleen maar een groter en groter issue. Als je het vertelt kan je zeggen 'ik denk dat ik bi ben, maar ik weet het niet zeker'. Dan weet ze wel dat je erover na denkt, maar weet ze ook je twijfel. Praten kan echt opluchten!
Zelf heb ik een hekel aan het woord 'fase'. Voor mij klinkt het alsof je en jou gevoelens niet serieus worden genomen. Jij voelt wat je voelt. en ja, je bent een puber, maar so what! Dan maakt jou gevoelens niet minder echt.
Kus,
Ik ben het vaak eens met Pheebe, maar helaas deze keer niet. Sommige mensen verwerken hun 'problemen' door er niet over te praten. Ik hou niet van praten over mijn gevoelens of iets dergelijks. Ik verzwijg mijn problemen en voel mij er lekkerder door dan er over te praten met mijn psycholoog en psychiater. Nu weet ik dat zij mij kunnen helpen, dus vertel ik het als nog. Maar liever zou ik het verzwijgen.

Natuurlijk is iedereens manier van verwerken anders, dus ook die van jou. Als jij denkt dat je je er beter door voelt om er over te praten, moet je dat doen. Zoals Pheebe al zei: praten kan opluchten. Dus als je van jezelf weet dat dat het geval is, waarom zou je het niet vertellen?

Verder wonen we in de eenentwintigste eeuw en is seksualiteit in bijna alle vormen sociaal geaccepteerd. Biseksueel zijn is tegenwoordig in de ogen van de maatschappij geen zonde meer, dus echte negatieve reacties zou je niet kunnen verwachten. Tuurlijk zullen er mensen zijn die er wat negatiefs over te zeggen hebben, maar die houd je altijd.

Je kan inderdaad er over praten en vertellen dat je je gevoelens nog niet helemaal begrijpt, zoals al eerder is gezegd. Als je wil wachten totdat je er zeker van bent, kan je in sommige gevallen lang wachten. Sommige mensen begrijpen jaren lang hun gevoelens niet en twijfelen jaar in, jaar uit.

En inderdaad, dit kan een fase zijn. Maar who cares, leef je leven en wacht niet op iets waar je geen zekerheid over hebt.

Goodluck!
Ik heb het baar gister vertelt via WhatsApp omdat ik wist dat ik het niet in het echt zou durven zeggen gelukkig vond ze het helemaal niet erg. Ik ben blij dat ik het heb vertelt ze probeert me nu te helpen ☺️
Fijn om te horen dat je er een goed gevoel over hebt!
Slim van je om een manier te kiezen die je wel durfde, en je niet blind te staren op hetnIn het echt zeggen!
Ga naar een willekuerig miesje en togn haar als je het leker vint ben je bi
Non-binarypotato: Ehmm dat lijkt mij niet zo'n goed idee.. naar mijn mening moet je ook verliefd zijn op een meisje om te weten dat je bi bent ik ga niet zomaar iemand zoenen.
Weet iemand misschien ook hoe ik erachter zou kunnen komen?

Reageer