Binnenkort zelfmoord plegen

  • 21 January 2023
  • 20 reacties
  • 583 Bekeken

Reputatie 2
Badge

Ik ga waarschijnlijk  binnenkort zelfmoord plegen ik trek de thuis situatie niet meer ik mis me oma 

teveel ik huil aleen maar ben continu gespannen 


20 reacties

Reputatie 4
Badge +3

niet doen ik wou het ook omda ik vekracht ben maar ik doe het warschijnlijk ook maar als je echt voelt doe het ik zou het ook doen.. veel sterkte

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @Hoi200 ,

 

wow, het raakt me echt wat je schrijft en ik zou hopen dat ik de oplossing voor jou had, zodat je je beter voelt.

Iemand moeten missen die heel speciaal voor je is, is zwaar. Uit jouw woorden denk ik dat jouw oma en jij een speciale band hebben, dat jij veel steun aan haar had en omgekeerd dat oma dat van jou ook kreeg.

Als het thuis dan ook niet lekker loopt, kunnen dingen ‘opstapelen’ en dat maakt alles nog zwaarder.

Ik zou bijna zeggen, dat alles 'grijs’ is,. Dat zijn woorden uit een liedje dat voor mij veel betekent. Het vertelt hoe ik me soms ook voel. Misschien zegt het jou ook iets.

Alles is grijs
Alles heeft een datum
Alles is oneindig
Alles is alles behalve te rijmen met
Dat jij niet meer bij me bent

Want ik kan de zon wel zien
Maar ik voel de warmte niet
De wereld draait nog steeds voor mij
Maar ze is haar kleuren kwijt

Blauw was de lucht waar ik onder sliep
Groen was het gras waar ik over liep
Er konden wolken vol zorgen zijn
Uiteindelijk dreven ze toch voorbij
Ik ben op zoek naar de rode draad
Iets wat het allemaal logisch maakt
Ik wil weer zien zoals ik zag, toen ik jou nog had

 

Het is (een gedeelte van) de tekst van Grijs gezongen door Jaap Reesema (origineel van Nielson):

 

Nou snap ik wel dat je misschien denkt, oké, leuke tekst en dan, wat heb ik er aan…….

Zelf denk ik dat als -ook al is het maar - iets (een klein begin) zou kunnen veranderen, waardoor het aantal dingen dat jouw wereld ‘grijs’ maakt, minder wordt, dat zou kunnen helpen. Lekker vaag, hè. Ik ga proberen het duidelijker te maken.

Ik denk, dat als jouw thuissituatie (die ik natuurlijk niet echt ken, behalve dan wat jij er hierboven in dit topic over zegt) zou kunnen verbeteren, dat jou (een beetje)  zou kunnen helpen. Als de thuissituatie op zich niet (makkelijk) te veranderen is, is het dan bijvoorbeeld mogelijk dat jij (voor een tijdje of langer)  ergens anders zou kunnen wonen. Dat zou miss iets minder stress kunnen geven. Is er andere familie waar je zou kunnen wonen voor een tijdje?

Misschien zijn er meer dingen die jou zouden kunnen helpen, ook al zorgen die dingen op zichzelf misschien niet gelijk voor de oplossing. Al die dingetjes die je kunt verbeteren kunnen bij elkaar wel zorgen voor een aanzienlijke verbetering. Net zoals 'slechte’ dingetjes op kunnen stapelen, kunnen 'goede dingetjes’ dat ook. Van je slechter voelen (de situatie waar je nu in zit) kun je je weer beter gaan voelen.

Natuurlijk is dat niet allemaal zomaar geregeld, maar met wat hulp kun je vast, stapje voor stapje weer terecht komen in een wereld met kleur.

 

Ik las in een ander topic over een gesprek met jouw docent. Hopelijk kan dat helpen met het zetten van de eerste/een aantal stapjes in de goede richting.

Zijn er nog anderen die jou kunnen helpen? Familie, vrienden, mentor op school, huisarts, praten met de Kindertelefoon, 113, VeiligThuis?

Misschien kan de Kindertelefoon je daar bij helpen…..samen kijken wie wat voor jou kan doen. Is dat een plan? Leg uit wat er is gebeurd en zeg dat je wilt dat het beter wordt, maar dat je zelf niet precies weet wat je er aan kunt doen en wie je kan vragen om te helpen. Je kunt erbij vertellen dat je zelf al bij die docent bent geweest, wat heel goed van jou is.

Nog één vraagje: heb je hobby's, wat vond je vroeger leuk om te doen en wat je nu niet meer doet…...zou het helpen om zulke dingen weer te gaan doen. Het kan wat afleiding geven en je jezelf beter laten voelen….

Allemaal dingen die kunnen helpen, hoop ik.

 

Voor nu wens ik je veel sterkte en het allerbeste.

 

Gr. MickeyMouse

 

Reputatie 5
Badge +4

beste @Hoi200 zelfmoord plegen is GEEN optie, ik heb zelf ook lang aan zelfmoord gedacht naar dit moet je niet doen. wat doen je ouders eigenlijk waardoor je niet meer bij ze wil blijven??

Reputatie 7
Badge +15

​​​​hoi , @Hoi200 

allereerst wil ik jou vertellen, zelfmoord is niet de enige en juiste oplossing..! En ik weet ; ik kan jou vertellen ;” pleeg gwn geen zelfmoord…” maar, ik snap ook dat dat niet duper veel zin heeft… 

 

 

wel wil ik jou wat andere tips geven! 
 

. in dit verhaal schrijf je dat je zelfmoord wilt plegen omdat”; je je oma mist; 

je de thuis situatie niet meer trekt; 

Je continu gespannen bent en continu huilt, 

 

oke.. dat is erg heftig… maar eerst wil ik dat je jezelf wat vragen stelt! 
 

je mist je oma, dat snap ik volkomen, maar waarom mis je d’r, kon je altijd bij haar teregt met problemen?! Was ze zo’n super lieve verwen oma..?! Of iets anders?! 
kijk, dat jij jou oma mist (wat ik volkome begrijp) , kan ik niet ( heel ) veel aan doen,  wel wil ik je voor dit probleem de tip geven praat met de kindertelefoon!!!!!! ( zie de linkjes oneraan het bericht) 

 

 

probleem 2; je thuissituatie, ik weet niet wat ee is bij jou thuissituatie ( gwn k*t ouders… geslagen worden… ect?!) meer info kan fijn zijn, maar bij een onveilige (!) thuissituatie, kan je altijd bellen/chatten met veiligthuis.. ( zie linkje onderaan bericht) 

 

 

en dan het huilen- en continu (!) gespannen zijn… heb je zelf enig idee hoe dit komt?! Trauma’s , of door al die problemen bij elkaar ; je oma; je thuissituatie, misschien wel nog (!) iets anders?! 
 

00k daarvoor wil ik je de rip meegeven; de kindertelefoon chat/bel …

 

en dan zelfmoord gedachten…. Chatt met 113 ( linkje onderaan de pagina ;) ). En als je een poging hebt gedaan BEL GELIJK 112! 
 

 

 

de linkjes 

www.kindertelefoon.nl
www.113.nl.  

Www.veiligthuis.nl.  
groetjes en sterkte 💪❤️

 

Mij_Niet_Gezien 🧡

Reputatie 3
Badge +1

@Hoi200 ,

doe dit alsjeblieft niet. Je denkt dat je van alle pijn af bent maar dat is helemaal niet zo, je doet andere heel erg veel pijn als je zelfmoord pleegt. Jammer dat jou thuissituatie niet fijn loopt, mijne ook namelijk niet en ik zeg je eerlijk ik denk ook weleens aan zelfmoord. Maar dan vind ik het een paar dagen erna raar want buiten thuis heb ik best wel een goed leven, je leven is een test. En jij zit nu even in de put, maar je komt er zeker ook weer uit als je door zet. Zelfmoord lost niets op.

 

Groetjes …

 

Reputatie 4
Badge +3

Luister, iedereen heeft ups en downs en sommige hebben meer downs dan andere. Je hebt nog een toekomst voor je, je kunt het nu opgeven of iets doen. Misschien is het handig om therapie te doen en misschien naar een psycholoog voor de zekerheid. Ik had een tijd in mijn leven waarbij ik ook dit soort gedachtes had, maar ik ben er overheen gekomen. Ik weet dat ik op een dag weer dit soort gedachtes ga hebben. Misschien morgen, misschien vandaag. Maar uiteindelijk ben je er overheen, met hulp of zonder. Maar stop hier alsjeblieft niet. 

De groeten <3

Reputatie 4
Badge +1

Hoi, ik ben een meisje van 14 die zelf het leven 2 keer heeft geprobeerd te eindigen. Ik zat in zulke diepe kuilen en ik had het gevoel alsof ik er niet uitkwam. Ik snap hoe je je voelt en dit hoor je waarschijnlijk heel vaak, maar het is het echt niet waard. JIJ ben zoveel meer waard dan dat! Je hebt nog een heel leven voor je, je moet nu alleen even doorzetten. Geloof me, het komt goed, ooit. 

Reputatie 7
Badge +9

doe niet ik begrijp je dat zelfmoord wilt plegen maar doe het niet je komt er wel uit 

Badge

Doe het pls niet. Soms lijkt het of het leven geen zin meer heeft maar dat heeft het wel. IErzijn altijd mensen die van jou houden ook al weet je het misschien niet pls doe het niet je bent geweldig hoe je bent

Reputatie 2
Badge

We zijn nu een dag verder en ik ben op het moment dat  dit schrijf aan het huilen ik weet het allemaal niet meer ik slaap vanacht toch niet dus boeiend maar  ben best somber en weet het gwn ff niet en bedankt voor jullie reacties 

Reputatie 7
Badge +17

Heel veel sterkte !  Ik vind het echt naar voor je. Misschien helpt het om de tips te volgen :)  het helpt ook als je met iemand kan praten. Als je echt even wilt praten kijk dan naar de tip om 113  te bellen van @Mij_niet_gezien . Je kunt ze 24 uur p.d. bellen. Doe je dat ?

Groetjes en hug Julian X

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @Hoi200 ,

 

ik heb nu geen woorden om je te kunnen helpen

ik zou je eigenlijk gewoon even vast willen houden (als jij dat goed vindt) 

en niks zeggen, alleen voelen en je tranen laten gaan

in de hoop dat het iets oplucht

 

Gr. MickeyMouse

 

Reputatie 2
Badge

Hallo met mij gaat het steeds slechter helaas 

@Hoi200 praat erover met een psycholoog, iemand die ik ken die ook eerst zelfmoord wilde plegen, heeft hier veel aan gehad. Probeer het tenminste, zelfmoord plegen kan altijd nog, dus waarom niet alles proberen...

Reputatie 4
Badge +1

Hey,

Ik heb ook weleens zelfmoord willen plegen maar ik heb het toch niet gedaan omdat ik iets heb gevonden om voor te leven. Probeer ook maar eens😯

Reputatie 4
Badge +3

@Hoi200  probeer over goede dingen na te denken ik weet dat het moelijk is door flash backs dat heb ik zelf ook omdat ik vekracht ben. ik ga waarschijnlijk zelf wel een poging doen. Probeer vol te houden.  ik hoop dat je dit bericht leest en goed na denkt over wat je dwars zit en probeert er over een goede manier na te denken veel sterkte 

 

boywithdamage./verkrachteboy

 

Tekst aangepast door De Kindertelefoon ivm forumregel 10: plaats geen triggerende content op het forum.

Reputatie 2
Badge

Ik voel me slecht maar ik ben zoals altijd aan het huilen om me oma 

Reputatie 7
Badge +15

Ik voel me slecht maar ik ben zoals altijd aan het huilen om me oma 

Wat vervelend dat het nog zo slecht gaat… heb je geprobeerd hulp te krijgen, van een psycholoog of dergelijke? Zo niet; zou ik echt eens langs de huisarts of je mentor, om te vragen of je mentale hulp kunt krijgen. 
 

Heb je al gechat met de kindertelefoon? Dat zou ik ook doen als ik jou was… 

dit klinkt misschien heel cliché, maar ik zou het echt doen!! 
 

Mij_Niet_Gezien 

Reputatie 2
Badge

Ik ben me steeds alleen te voelen en wil nog steeds een eind aan me leven maken 

 

De tekst is aangepast omdat deze in strijd was met forumregel 10. Plaats geen illegale, schadelijke, triggerende en/of choquerende (seksuele) inhoud of links op het forum.

Reputatie 6
Badge +5

Hoi @Hoi200 ,

We lezen dat je in een lastige situatie zit. Je kunt De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen. Onze vrijwilligers luisteren graag naar je. Ook kan je voor hulp of ondersteuning contact opnemen met 113 Zelfmoordpreventie via www.113.nl.

Groetjes en sterkte,

Renske (De Kindertelefoon) 

Reageer