Vraag

bindingsangst want vrienden kwijt

  • 4 January 2020
  • 3 reacties
  • 93 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

 Hey mensies, 

Een paar maand geleden ben ik me beste vriend kwijtgeraakt , die had het met me gehad ofzo.

Een paar weken geleden ben ik me beste vriendin kwijtgeraakt om dezelfde reden. Hierdoor werd ik best depressief

Nu heb ik het heel erg moeilijk om nieuwe goeie vrienden te maken omdat ik best depressief was en ik niet wil dat dit me nog eens overkomt maar aan de andere kant voel ik me best alleen.

Me vriendenkring is al nooit groot geweest en door 2 bovenstaande gevallen is die alleen maar verkleind . Sinds begin dit schooljaar heb ik een nieuwe klas en ik heb niet echt het gevoel dat er vrienden in me klas zitten die ik alles kan vertellen ( ook dirty talks) 

Kan iemand me helpen? Het is best vaag omdat ik zelf amper begrijpt hoe ik me voel :(

Alvast bedankt voor een antwoord


3 reacties

hey♥

wat erg voor je dat je je beste vrienden bent kwijt geraakt, zeg. dat is altijd vervelend. 

ik heb zelf ook veel moeite met vrienden maken, maar dat komt vooral door mijn sombere blik op mensen, en daarom mag ik niet zo veel tieners. 

wat ik wel weet van mezelf, is dat de meeste mensen zo veel meer diepte hebben dan je zou denken. je zou kunnen proberen wat kinderen die er wel ok uitzien beter te leren kennen, en als je ze uiteindelijk echt niet aardig blijkt te vinden, kan je naar de volgende groep verhuizen. op die manier kan je in iedergeval wat gewone vrienden maken, ze hoeven niet gelijk je beste vriend te worden, want door vrienden te maken, ontmoet je hun vrienden en zo vergroot je je vriendenkring steeds meer, en vergroot je je kans dat je iemand tegen komt waar je erg mee klikt en waar je een sterkere band mee kan krijgen.

 

ik hoop dat dit een beetje helpt. ik weet dat het lastig is met mensen te praten in combinatie met een slecht zelfbeeld, maar ga er maar gerust van uit dat anderen jou 10x zo leuk vinden als jij jezelf vindt. Verstand op 0, en gewoon praten! :)

 

Veel succes, Kweenie

-onnodige quotes weggehaald-

Kweenietof om te weten dat anderen hier ook moeite mee hebben , enorm bedankt voor je tips!

IK heb nooit veel vrienden gehad omdat de mensen om mijn school niet echt goed zijn voor mij ik ben eerder meer volwassen dan de anderen. ik heb niet eens dezelfde interesse zoals de andere mensen van mijn klas derest van mn klas zijn van die kleine kinderen die fortnite spelen (niets mis als je fortnite speelt). 

ik had lowkey bere veel fake vrienden die achter mn rug praten en die jongen praat niet alleen over mij hij praat  nog over een andere jongen (de shy kid) maar hij is wwel echt super lief maar w zijn niet echt close-friends dus ja

Reageer