Vraag

Beste vriendin depressief

  • 27 July 2020
  • 7 reacties
  • 77 Bekeken

Reputatie 2
Badge +2

Hoi allemaal. Mijn beste vriendin is depressief. Hiervoor heeft ze 3 maanden in een kliniek gezeten. Niet zo lang geleden is ze weer thuis gaan wonen. Nu ben ik er altijd best luchtig mee omgegaan. Ik heb haar nooit op een donker moment gezien.

Ik weet dat ze zich snijd, maar ik heb er nooit echt over nagedacht. Net heb ik foto’s daarvan op internet opgezocht. Ik schrok best wel heel erg.

Opeens komt binnen hoe heftig  dit allemaal eigenlijk is. Ik heb nu een beetje een mental breakdown en ik weet niet hoe ik hiermee om moet gaan. Help?

 

Groetjes


7 reacties

Waardoor precies heb je een mental breakdown? Doordat je niet hebt geholpen of iets anders?

Reputatie 2
Badge +2

Waardoor precies heb je een mental breakdown? Doordat je niet hebt geholpen of iets anders?

Ik weet het niet. Als ik denk aan het feit dat ze zich zo verschrikkelijk voelde dat ze zichzelf 

pijn wilde doen. Die gedachte ofzo. En ik weet niet hoe ik haar kan helpen.

Het beste hoe je kan helpen is er om voor haar te zijn. Als ze uitgebreid over haar verhaal verteld, laaat het dan lijken alsof het je boeit. Dan voelt ze zich misschien al beter. Je moet gewoon laten zien dat je er voor haar bent.

Reputatie 2
Badge +2

Het beste hoe je kan helpen is er om voor haar te zijn. Als ze uitgebreid over haar verhaal verteld, laaat het dan lijken alsof het je boeit. Dan voelt ze zich misschien al beter. Je moet gewoon laten zien dat je er voor haar bent.

Okay bedankt!

Geen probleem! Laat weten hoe het ging.

Ik kan me voorstellen dat je daarvan schrikt inderdaad. Zoals Anoniemegast43 al zegt, je kunt haar helpen door een luisterend oor voor haar te zijn. Vertel haar dat je er voor haar bent en dat ze haar hart kan luchten bij haar. Zo krijgt ze het gevoel dat ze er niet alleen voor staat. Praten met mensen die je vertrouwt, helpt het beste voor mensen met depressies. Wees er voor haar, zo kun je haar helpen.

 

Groetjess

Badge

hey, ik schrijf hier ff het verhaal van mijn vriendin haar depressie, miss dat dat je gedachten er een beetje vanaf helpt. 

mijn vriendin had dus veel ruzie met haar vader, dagelijks, en het werd steeds erger, totdat ze er klaar mee was en ze besloot voor een trein te springen. 

ze wilde het doen waar ik bij stond. 

ik kon haar net op tijd tegenhouden. 

mijn tip voor jou is om er gewoon voor haar te zijn, haar te beschermen 

Reageer