Beantwoord

beste vriend en vriendin zelfmoord poging!

  • 27 March 2020
  • 7 reacties
  • 371 Bekeken

Badge

Hoi hey is nu neen paar weken gelden maar het doet nog steeds veel pijn. Een van mijn beste vriendinnen kwam op Mijn verjaardag naar mij toen en vertelde ze me dat ze gay was en dat ze mij leuk vond. Ik heb haar eerlijk verteld dat ik zelf niet op meisjes val. Ze begreep het wel en we gingen gewoon weer met elkaar om. Ik wist wel dat haar moeder het niet accepteerde en dat ze haar bijna uit huis wou sturen. Haar ouders zijn gescheiden dus gelukkig kon ze naar haar vader. Een paar maanden later belde ze me op een feest en kreeg ik het bericht dat ze zich zelf iets heeft aan proberen te doen met een mes. Ik was verdrietig en zakte helemaal in. Gelukkig was mijn beste vriendin er heeft me getroost ook al wist ze niet wat er aan de hand was wand ik mocht het tegen niemand zeggen. Uiteindelijk heb ik het haar verteld en het was nog geen dag later of 1 van mijn beste vrienden kwam aan lopen (die mij ook leuk vindt) en zei dat hij ook zelfmoord pogingen had . Ik was echt zoo verdrietig en ik kon gewoon niet goed meer nadenken.

 

 

Het is nu een paar weken verder en ik kreeg te horen dat hun een stelletje zijn. Super leuk voor ze. Helaas duurde het maar 2 dagen en maakte ze het uit.

 

Ze hebben alle bij ernstige problemen en ik wil ze geleken maar ik weet niet hoe! Ze haten elkaar nu en met mijn andere vrienden loopt get ook niet lekker ik kan nog maar op 1 persoon vertrouwen en dat is mijn beste vriendin. Ik huil me s'avonds vaak in slaap en ik weet niet meer wat ik moet doen!

 

Ik hoop dat iemand die dit zelf deze pogingen me kan uitleggen hoe het voelt en hoe ik iemand hierbij kan helpen!

icon

Beste antwoord door anoniem_meisje 31 March 2020, 09:34

Bekijk origineel

7 reacties

Badge

hi, als antwoord op je vraag hoe je er mee kan helpen is voor mij best makkelijk zorg dat ze weten dat je om ze geeft. Niet alleen wanneer je aan het praten bent over haar of zijn nare gevoelens maar ook gwn random. Uit jezelf morgens een berichtje sturen ‘hi ik hoop dat je een goede dag hebt’ of ‘ik mis je’ geef ze het gevoel dat je aan ze denkt en doe soms random wat leuks. Samen een ijsje halen ofz of heel even samen bellen. Het kunnen de kleine dingetjes zijn die hun het gevoel geven dat ze belangrijk zijn. Als jullie dr over praten zeg dan dat het misschien een idee is om help te zoeken maar als ze er niet klaar voor zijn moet je ze niet dwingen. Hoeveel je ze ook wil helpen als ze het niet willen gaat niks lukken. En over dat je vriendin gay is en je leuk vind/vond, help haar met het comfortabel voelen met haar seksualiteit. Ik ben biseksueel en vond ook mn beste vriendin leuk. Nu niet meer, maar ze hielp me met oke er over voelen door gwn precies hetzelfde te doen tegen mij en door over in plaats van alleen over leuke jongen praten ook over leuke meiden te praten en zij is niet een gay/bi/pan. Als je nogmeer vragen heb kan je het altijd bij me vragen. <3

xx

Reputatie 2
Badge +1

Ik heb het zelf niet, maar Als je maar op 1 iemand kan vertrouwen moet je de rest loslaten vindt Ik bedoel je lesbisch?

Sorry weet niet veel hierover. 

Succes grtjes 

Hi Skibabby,

ik weet zelf ook niet hoe het voelt, maar als je iemand wilt helpen kun je hem/haar zeggen dat ze 24/7 terecht kunnen bij de zelfmoordpreventielijn:

https://www.113.nl

0900-0113

 

Je kunt daar zelf ook informatie vinden:

https://www.113.nl/ik-maak-me-zorgen-om-iemand-anders

 

Je kunt natuurlijk ook bellen/chatten met de Kindertelefoon, zie

https://www.kindertelefoon.nl/13-18/chat/

0800-0432 elke dag tussen 11.00 en 21.00 uur

 

Groetjes,

M&M's

Reputatie 3
Badge +4

Ik heb zelf geen ervaring met dit soort dingen maar ik zou met ze praten en ze aanbevelen met iemand te praten, ik weet eerlijk gezegd zeker dat ze nee zeggen ( heb ik ook gedaan) maar in elk geval zal ik dan zeggen dat als ze denken aan zichzelf zich wat aan doen dat ze dan je moeten appen 

heel erg veel suc6 <3

hey 

 

ik weet hoe het voelt als je dood wilt.  ik heb zelf alleen nooit echt een poging gedaan (gelukkig?).

als ik het graag wil doen voel ik me meestal radeloos. ik weet niet meer wat ik moet doen. ik voel me dan onbegrepen. en totaal niet belangrijk. en ik voel een hele hoge druk van ik moet dood…

 

ik weet ook hoe het voelt om te weten dat vrienden zm willen plegen. 

 

ik weet niet zo goed wat je voor tips ik je kan geven want het verschilt perpersoon. maar ik vind het vervelend als vrienden zeggen blijf voor mij leven. 

 

probeer ze voorzichtig over te halen om hulp te zoeken. als de scholen weer open zijn kan het gewoon de mentor van hun zijn. zij kunnen je beter helpen want zij kennen je vrienden beter. 

 

probeer voor nu vooral een luisterend oor te zijn. 

 

groetjes blue 

Badge

Heel erg bedankt ik denk dat me dit heel erg gaat helpen!

Badge

heel erg bedankt allemaal ik denk echt dat dit helpt :grinning:

Reageer