Ben ik laat of zijn zij vroeg?

  • 16 July 2018
  • 5 reacties
  • 229 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hoi,
Elk meisje in mijn klas heeft het echt heel vaak over seksuele dingen, zoals vingeren, piemels, sperma, seks en noem maar op. Dat is natuurlijk heel normaal, al die dingen, maar zij vinden het blijkbaar grappig en ik zit daar dan altijd een beetje ongemakkelijk bij.

Die mensen zijn ook geen vriendinnen van mij, ik ga zelfs naar een andere klas omdat ik daar geen aansluiting kan vinden, het zijn totaal niet mijn types 😢. Maar daar even niet over ??

Ze hebben het ook vaak over dat ze al ongesteld zijn en ik ben dat nog niet geweest, ook al ben ik al 14 jaar jong...
ik voel me nu een beetje een soort buitenbeentje, want ik zie vaak ook op sites als deze dat mensen vragen sinds wanneer meisjes al vingeren en dan zeggen ze bijvoorbeeld, vanaf hun 10de...... omg? Echt? Heeft iedereen dat dan of zo?

Ik durf het nog niet eens aan, want ik ben bang dat ik mezelf bezeer.... en iedereen is er al mee bezig vanaf hun 10de ?

Misschien heeft iemand tips hoe ik er ik voorzichtig mee kan beginnen of zo? Want ik ben wel nieuwsgierig, maar ik vind het ook best een beetje eng en vooral best spannend, dusss..... ja 😢

Klinkt misschien raar voor de meisjes die er al vroeg mee begonnen zijn, maar tjaaa iedereen is weer anders op zijn eigen manier ;)

Groetjes,
~ Shy girl ??‍♀️??‍♀️

5 reacties

Meid het je bent echt niet laat zeker niet.
En weetje de meeste die ongesteld zijn willen liever niet ongesteld zijn, dus zie het als een voordeel want het doet wat ik gehoord heb best wel pijn.
En je word echt wel nog ongesteld het is heel verschillig kwa leeftijden.
-=-=-=
Vingeren verschild ook en als jij je er niet fijn bij voelt moet je het ook niet doen nooit iets doen tegen jou zin.

Maar ik ben een jongen dus meer weet ik ook niet maar ik hoop dat ik je er mee heb geholpen.
Doeii
Echt leuk hoor die puberteit, niemand wil de eerste of laatste zijn die daar aan begint.
Echter is het volledig aan die persoon afhankelijk wanneer dat begint.
Dat geldt ook voor jongens.
Sommigen merken er vrij weinig van, terwijl anderen de lengte in schieten en hun stem de diepte in valt.

"Dat is natuurlijk heel normaal, al die dingen, maar zij vinden het blijkbaar grappig en ik zit daar dan altijd een beetje ongemakkelijk bij."
Je hoeft er zeker niet over te praten.
Zulke onderwerpen komen ook wel eens op in mijn gesprekken.
Ik kan daar gewoon over praten, maar ook ik ben dan niet altijd op mijn gemak.
Dat is volledig afhankelijk van de situatie en je gesprekspartner.

"Heeft iedereen dat dan of zo?"
Sommigen beginnen vroeg, anderen juist laat.
Dat maakt niet echt iets uit, het voelt niet beter.
Zulke dingen doe je alleen als jij het wilt, niet omdat anderen het ook doen.

"want ik ben bang dat ik mezelf bezeer.... "
Dat gebeurd niet zomaar.
Je moet natuurlijk gewoon je handen gebruiken met niet al te scherpe nagels, geen glasscherven.

"Misschien heeft iemand tips hoe ik er ik voorzichtig mee kan beginnen of zo?"
Omdat de handen die ik bezit nog geen dame tussen de dijen hebben mogen strelen , vrees ik dat mijn advies niet al te best zal zijn.
Iemands suggestie was, als ik mij niet vergis, om met je vinger(s) rondjes te draaien rond je clitoris.
Je zou ook er met een douchekop een straal water op kunnen richten.
Op sense.info staat meer informatie, maar de zoekfunctie van het forum is ook van onschatbare waarde.

Succes met deze handarbeid, heh.
Vanaf je 10de beginnen met vingeren klinkt voor mij wel heel erg vroeg. Ik ben 16 en ik heb het ook nog nooit geprobeerd.

Het is ook altijd maar kijken of alle info die je hier leest wel waar is. Je bent hier anoniem, maar dat is voor velen ook een reden om zonder schaamte te kunnen liegen.

Je wordt vaak ongesteld rond hetzelfde levensjaar als wanneer je moeder ongesteld werd. Dus je kan bij haar even informeren.

Ik praat er wel eens met mijn vrienden over, het hele onderwerp seksualiteit enzo. We vinden dat allemaal wel ongemakkelijk, maar we zien er ook niet heel erg het nut van in om overal zo preuts over te doen.

Soms zijn de mensen die het hardst schreeuwen de mensen die het minst hebben gedaan of durven.

Je hoeft ook zeker niet te vingeren omdat je het gevoel hebt dat je achterloopt. Gewoon wanneer je er zelf behoefte aan hebt. Hoe je dat dan moet doen, ik vrees dat ik je daar niet mee kan helpen. Maar @MensPersoon heeft daar al wat nuttige dingen over gezegd.

Gr. Pin
Hoi

Sommigen beginnen daar vroeger interesse in te tonen, anderen later. Je hoeft je daar helemaal geen zorgen om te maken.

Het kan dat je vriendinnen hier uit ongemakkelijkheid over praten. Beginnen ze vaak te giechelen, of maken ze er grapjes over? Ze praten er misschien over, maar heel serieus zijn ze er nog niet mee bezig.

Je gaat naar een andere klas, omdat je je niet zo in je huidige klas kon vinden. Misschien kom je in die andere klas mensen tegen die er ook nog niet zo mee bezig zijn. Anders kan je in een gesprek aangeven dat je hier liever niet over praat, omdat je het nog wat ongemakkelijk vindt.

Met vingeren hoef je pas te beginnen als je daar zelf zin in hebt. Het is niet de bedoeling dat je jezelf hiertoe gaat dwingen om je ervaringen te kunnen delen in gesprekken hierover, terwijl je het eigenlijk nog niet wilt.

Als je er toch uit eigen initiatief aan begint, kunnen de tips van @MensPersoon je verder helpen.

Groetjes
x
Bedankt allemaal ??

Reageer