Beantwoord

Ben ik depressief???

  • 19 June 2019
  • 7 reacties
  • 989 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
hai ik wil dit verhaal even kwijt.

Ben ik depressief? ik voel me continu down, op een paar momenten na. maar je zou kunnen zeggen dat ik me 80 - 90 % van de dag gewoon zwaar kut voel. ik heb het gevoel dat ik overal te veel ben, als mensen me daar niet willen waarom zou ik het dan überhaupt proberen. Je kan mensen niet dwingen je aardig te vinden. Ik heb overigens een paar vrienden waarvan ik ze op 1 na maar af en toe zie. en die ene lijkt vaak niet geïnteresseerd te zijn in mij. het is alsof de vriendschap van 1 kant komt... alleen van mijn kant. ik fake thuis de hele tijd een glimlach op mijn gezicht , op school alleen als ze vragen of er iets is. en ze geloven me altijd als ik zeg dat het goed gaat, ook al staan de tranen in mijn ogen. ik ben 90 % van mijn tijd alleen in de pauzes ga ik dus vaak naar de bibliotheek in onze school. en mensen merken niet dat ik ben weggeweest. ik wacht na de les op mensen zodat ze niet alleen hoeven lopen en niemand die dat voor mij doet. ik heb welles zo'n depressie test genomen en ik kwam uit op 60 en van 49+ is er een grote kans dat je depressief bent. ik snij mezelf nu ook al een paar maanden. en mijn oma heeft afgelopen december zelfmoord gepleegd. zij was toen al 3,5 jaar depressief. ik heb zelf ook vaak zelfmoord gedachten. maar ik wil het mijn ouders niet aandoen. Ben ik depressief...

Ik weet niet hoelang ik dit nog volhoud...
please help me..
icon

Beste antwoord door Anonymous 19 June 2019, 19:10

Bekijk origineel

7 reacties

Hoi, ja het zou kunnen dat je depressief bent maar alleen een huisarts kan de diagnose stellen. Als je het dus zeker wilt weten kan je na de huisarts gaan.. en die heeft beroepsgeheim.. en zou het niet met je ouders mogen bespreken. Alleen als hij/zij zich zorgen maakt! Ik wens je heel veel goeds! En veel sterkte!❤️
Je kan helaas geen zelf diagnose stellen, daarvoor moet je echt naar een psycholoog gaan, die kunnen je daar goed mee helpen en hebben geheimhoudingsplicht. Ik heb precies hetzelfde probleem, maar mijn ouders zijn erachter gekomen via mijn vriendin, de enige persoon die ik het ooit verteld heb. Mijn ouders gingen er best soepel mee om, het feit dat ze te weten kwamen dat ik al een keer een zelfmoordpoging had gedaan. K ben naar een psycholoog gestuurd en die heeft me de diagnose “dysthymie”. Een langdurige milde depressie. Dus er zijn ook nog verschillende vormen van depressie. Het feit dat ik mezelf snijd is niemand ooit te weten gekomen, dat houd ik graag zo want daar gaan mijn ouders niet zo makkelijk mee om denk ik. Sorry k moest ff mijn verhaal doen. Ik heb je waarschijnlijk niet geholpen, je moet het eigenlijk gewoon laten gebeuren ( vertellen aan ouders ). Ga anders naar iemand van school, een vertrouwenspersoon bijvoorbeeld, ik snap dat je dat niet durft, maar het gaat je situatie een stuk beter maken, misschien mag je als er een diagnose is gesteld wel medicijnen voor depressie gebruiken, dat helpt in het begin wel. Ik hoop dat je uit deze situatie komt, sterkte🖤
ik weet het niet meer ik ben bang en kwaad en teleurgesteld. ik wil hier weg, weg ,weg ,weg ,weg, weg
sorry ...
sorry
sorry
sorry
sorry
voor mijn bestaan
ik haat mezelf.

ik weet dat dit geen vraag is maar dit is de enige plek waar ik het kan zeggen

ik wil slapen en nooit meer wakker worden
hey

je mag hier (bijna) alles delen wat je kwijt wilt daar hoef je je echt niet schuldig over te voelen.

misschien kan je een keer met kt chatten of bellen ik denk dat dat zou op luchten en zij kunnen dan ook mee denken voor een oplossing

groetjes
bella
Zelfde verhaal voor mij..
maar k weet t zeker omdat ik mezelf eerst ook sneed enzo..

sterkte meid x
Unknowxoxox
ik snijd mezelf ook .
Heyy x

Echt, ik kan niet bevatten en snappen hoe kut dit allemaal voor jou moet zijn.

Het enige wat ik kan zeggen is dat ik veel medelijden met je heb. Jammer dat je op dit forum niet kan chatten soms, zoals voor zulke dingen. Snap het ook wel, anders zou het echt een chaos worden!

Maar buiten dit om zou je dan mensen zelf kunnen zoeken op chat apps om met mensen te praten. In ieder geval moet praten echt gebeuren, zonder kom je er niet! Samen sta je altijd sterker <3

Je zou bijvoorbeeld op random mensen chat apps kunnen opzoeken. Soms kan een anoniem luisterend oor al veel helpen! Ook bijvoorbeeld gebruikersnamen op de app Wickr, de mijne opzoeken zal zeker resultaat leveren bijvoorbeeld!

Maar ik leef echt met je mee, veel sterkte meid! Er zijn altijd ergens wel mensen die voor je klaar staan!

Reageer