Beantwoord

ben ik depressief?

  • 16 September 2019
  • 3 reacties
  • 679 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hoi,
ik denk dat ik depressief ben ik voel me vaak somber denk veel negatief over mezelf en wil alles tot in detail goed doen ik maak mezelf helemaal gek met dat ik alles fout doe en voel me soms niks waard.

nou moest ik voor school zon test doen en daaruit bleek dat ik wel een beginnende soort heb ik heb toen maar bij die opdracht opgeschreven dat ik het niet wou delen de uitslag. Maar nu wil ik weeten klopt het dat ik depressief ben beginnend of zo iets die site is via dat les vak aangegeven dat je die moet gebruiken dus denk dat het wel klopt wat moet ik doen iemand ?
icon

Beste antwoord door Anonymous 16 September 2019, 16:54

Bekijk origineel

3 reacties

Heyo,

Vervelend dat je veel somber voelt. Je vraagt je nu dus af of je een depressie hebt.

Mijn psycholoog vertelde me ooit is dat je daar zelf heel simpel achter kan komen.

Stel jezelf de volgende vraag en geef daar antwoord op:

Ben je al langer dan 3 weken somber, is er in die 3 weken totaal niks geweest wat je op kan vrolijken, heb je 3 weken lang geen put om ook maar iets te doen?

Denk daar heel goed over na. Is het antwoord Ja ik ben langer dan 3 weken somber, heb nergens zin in, en heb niets wat me opvrolijkt. Dan heb je depressie. En dan moet je nog kijken of het gaat om een diepe depressie, of een lichte depressie.

Bij mij was het probleem dat het constant wisselde, waardoor uiteindelijk is gezegd dat ik geen depressie heb

See ya!
Spookyzx.
Reputatie 1
Badge +1

Heyy, ik heb precies het zelfde ik vroeg me af hoe het nu met je gaat en of je stappen hebt ondernomen en misschien tips hebt hoe ik het aan mensen kan/durf te vertellen. Alleen mijn beste vriendin weet het maar ik wil haar niet met mijn problemen opzadelen omdat ze het zelf al moeilijk genoeg heeft. (Haar moeder is pasgeleden overleden)..

Badge

ga naar de gym of ga buiten sporten ik zweer het gaat je helpen ik had een vriend die depressief was en ik zei hetzelfde nu is hij helemaal gelukkig niet meer depressief 

Reageer