Ben ik bi? Willen jullie mij helpen?

  • 10 June 2018
  • 2 reacties
  • 96 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hai, ik zit een beetje te twijfelen of ik op jongens (wat ik al doe) en dan ook meisjes. Ik vind het lastig, ik zei tegen mijn beste vertrouwelijke vriendin dat ik het misschien ben maar niet zeker weet. Ik voel me een beetje droevig omdat mensen vroegen al aan mij of ik gay was, ik zei nee. En als ik het ben weet ik zeker dat mensen op mijn school nog erger naar mij gaat staren. En dan moet ik het ook nog aan mijn ouders vertellen, kunnen jullie mij helpen om hier doorheen te gaan? Of nog Andere bi’s hun verhaal vertellen ( als je wilt natuurlijk) dank jullie wel❤️

2 reacties

Ik weet niet of ik je heel goed kan helpen. Maar ik ga het proberen

Oke. Je valt op jongens, maar je twijfelt of je ook op meisjes valt. Je kan het alleen ontdekken als je verliefd word op een meisje, of gewoon echt niks voor meiskes voelt ( bij dat laatste ben je waarschijnlijk niet bi )

Mensen gaan denk ik niet heel erg meer naar je gaan staren als je het op school verteld. Misschien denken ze alleen. Hey wat een knap mens. Of kijk daar heb je die grappige bi weer. Persoonlijk vind ik mensen die bi/gay zijn wel interessant en vaak ook grappiger.

Als je ouders positief staan tegenover bi/gay mensen hebben ze vaak ook geen probleem met dat hun kind dat is. Meestal houden ze gewoon van je en willen ze dat je gelukkig bent.
Hoi,

Laten we het stap voor stap bekijken. Je hoeft je geen zorgen te maken over het wellicht uit de kast komen, als je niet eens zeker weet of dat nodig is. Dus probeer dat gevoel voor nu even te laten rusten en eerst de tijd te nemen om erachter te komen of je wel of niet op meiden valt.

Ik denk dat als het je lukt die stress los te laten voor het uitkomen, dat je dan allereerst veel beter na kan denken, maar dat je dan ook beter weet of je daadwerkelijk bi bent of niet.

Wat ik je wil meegeven: het heeft geen haast. Deze zoektocht kun je niet forceren. Zoals @Asy Silivana zei, je merkt vanzelf of je verliefd wordt op een meisje: dan weet je het zeker. Je zou het ook kunnen merken aan het feit of je meiden aantrekkelijk vindt of dat je wellicht een soort crush op een meid krijgt.

Als je twijfels hebt, blijf dan lekker twijfelen. Wat ik daarmee bedoel: je kunt je er zorgen over gaan maken, maar je kan ook verder gaan en door ervaring te weten komen wat de twijfels zijn.

Oké, misschien klinkt dit allemaal erg vaag. Dat zou ik wel begrijpelijk vinden. Ik ben zelf nog niet uit de kast (voor mij betekent dat dat ik geen flauw idee heb op welk(e) geslacht(en) ik val) en ik ben ook nog lekker aan het twijfelen. Ik weet dat ik er over kan gaan piekeren en mezelf er druk om kan maken, maar daar schiet ik niks mee op. Ik word vanzelf een keer verliefd (of niet en dan weet ik dat ook weer) en dan zal ik het dan wel weten. Ik heb geen naam voor mijn seksualiteit nodig om mezelf te kunnen zijn.

Als je eenmaal weet wat je voelt, dan kun je nadenken over een eventuele coming out. Ik zou me geen zorgen maken om de mening van anderen. Dit heeft alleen maar nadelen. Je zult als LBGT'er altijd last hebben van haat. Het is aan jezelf om jezelf te omringen met mensen die je wel accepteren. 100% haat vrij zit er in deze maatschappij helaas niet in, dus als je jezelf accepteert, dan ben je al een heel eind en meer heb je eigenlijk ook niet nodig. Blijf bij jezelf en denk aan jezelf. Dan kun je de haat wel weren en alsnog vrolijk zijn.
Laat ze maar kijken. Er is namelijk altijd wel wat te zien. Ook als je niet bi bent is er altijd wel wat te zien. Laat ze maar doen, met hun close-minded hersentjes. Dat is hun probleem en niet jouw probleem.

Gr. Pin

Reageer