Vraag

Bang voor zelfmoord

  • 7 November 2018
  • 9 reacties
  • 310 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Ik ben heel erg bang dat ik zelfmoord ga plegen, en omdat ik er zo bang voor ben geloof ik soms ook dat ik het echt wil! Ik ben 14 jaar en een jongen!

9 reacties

hey,
hoe kan het dat je hier aan denkt?
is er iets gebeurd?
Reputatie 2
Badge +9
Heey,

Je bent vorig jaar gepest. Wordt je dit jaar ook gepest?
Je bent bang dat je zelfmoord gaat plegen.

Zolang jij niet dood wilt, hoef je je echt geen zorgen te maken dat jij zm pleegt.

En bij zelfmoord komen heel wat meer dingen bij kijken. Laten we zo zeggen dat jij in de 1e fase bent "er aandenken". En als ik even nadenk hoeveel fases ik heb gebruikt dan zijn dat er 7. De 8e fase heb ik helaas niet gered. Daarnaast heeft iedereen wel is nagedacht over zelfmoord.

Praten zoals Ronald2001 al zei is erg verstandig, je kan dan vertellen hoe je erover denkt en misschien lucht het wel op!

Over die naaktfoto. Ik zou zeggen laat die maar met rust. Het is 4 maanden geleden. De kans dat diegene hem heeft verwijderd is er en anders kijkt die er misschien niet eens meer naar om. En als jij dan verteld van heey wil je die naaktfoto verwijderen. Dan kan het zijn dat diegene hem juist bewaard om jouw ermee te belasten.

Ik zeg niet dat het gebeurd ik zeg alleen dat het kan gebeuren.

Gr:Mr. S
als jij hier echt bang voor bent zou ik het zeker met mensen gaan bespreken, vrienden/familie/dokter/mentor zodat die je ermee kunnen helpen, daarnaast helpt praten ook heel erg!
voor die naaktfoto, zou je aan diegene kunnen vragen of die het kan verwijderen?
hey

hoe groot die kans is, weet ik niet... ik verwacht en hoop niet.
waarom zou jij geen zelfmoord plegen? uhm het leven is positief, toekomst is positief en je heb mensne die om je geven die je ermee pijn zou doen
@Biseksuele goed daf je hem wilt helpen maar contactgegevens uitwisselen is verboden
ik ben vorig jaar heel,erg gepest maar hier heb ik geen last van gehad, ene oor er in andere er uit! Maar we kregen laatst inlichting over pesten en dat dit ook kan lijden tot zelfmoord! Hierdoor ben ik bang dat dit bij mij ook gebeurd! Ook heb ik 4 maanden geleden een naaktfoto gestuurd en ben ik bang dat die word doorgestuurd! Ik ben in paniek!
-onnodige quote verwijderd door De Kindertelefoon-

Is de kans groot dat een naaktfoto nog word doorgestuurd na 4 maanden?
en waarom zou ik geen zelfmoord plegen?
Hey gast probeer met mensen te praten door dat te doen heb ik ook geen zelfmoord gedachten meer

Bericht aangepast door de Kindertelefoon ivm forumregels
Reputatie 4
Badge +4

Heyy,

ik ben een meisje van 14 en ik praat elke week met een dokter (misschien ook iets voor jou), ik wil mezelf soms pijn doen en zij heeft toen een schema met mij gemaakt, het zijn een soort van redenen om jezelf niet pijn te doen en misschien helpt dat ik bij suïcidale gedachten, ik weet niet helemaal meer hoe het zat maar 1 ding weet ik nog heel goed:

als je jezelf pijn zou doen → het  verzet je je gedachten voor nu, maar niet voor lang → in bijvoorbeeld de avond denk je weer aan vervelende dingen en heb je letterlijk pijn aan je ‘wond’.

Ik maak er  nu een versie van voor jou:

(sorry als je het niet helemaal goed vind of iets anders ofz)

je hebt suïcidale gedachten→ je pleegt zelfmoord → (besides waar je heen gaat) zijn je problemen op aarde opgelost? Nee, je hebt er juist meer veroorzaakt, de mensen/dieren die jou gaan missen, die gaan door een heel zware tijd en krijgen misschien zelf ook wel suïcidale gedachten. Je hebt ook nog een hele toekomst voor je liggen je bent pas 14 jaar. Je weet niet wat voor mooi de dingen er nog gaan gebeuren in je leven en misschien ook mindere dingen maar die gaan er blijven er ook altijd zijn, maar je hebt altijd trucjes om je gedachten daar van af te leiden.

 

 

Reageer