Bang voor vader, en misverstand over misbruik vriend

  • 19 July 2018
  • 2 reacties
  • 151 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hoi
Ik ben een meisje en ik ben 16 jaar oud. Ik hen mijn hele leven al bang voor me vader ik weet niet hoe ik daar mee om moet gaan en hij drinkt ook erg veel. Omdat ik altijd ongelukkig en bang was thuis had ik iemand gevonden om wel mee te praten. Die persoon is alleen wel 7,5 jaar ouder. Ik heb zeker wel heel erg lang alleen met hem gepraat zonder bedoelingen maar sinds kort voelen we wat voor elkaar. We hebben alles geheim gehouden en ik loog over alles tegen iedereen (daar heb ik achteraf echt heel veel spijt van). Toen ik het wel aan iemand vertelde heeft diegene het aan me ouders vertelt omdat ze bang was dat ik misbruikt werd door een eigen ervaring. Nu kots en walgt iedereen van me en heb ik alles en iedereen verdrietig gemaakt. En ik ben alles kwijt. Ik weet gewoon niet wat ik nu nog moet doen. Hij heeft namelijk echt geen misbruik van me gemaakt dat weet ik 100% zeker.
Iemand tips?

2 reacties

Hoi,

Wat vervelend dat je zo bang bent voor je vader! Heb je een idee waar dat vandaan komt? Is hij bijvoorbeeld agressief, mishandeld hij je of iemand anders uit het gezin, scheld hij vaak of is hij vaak dronken? Of is het 'gewoon' een gevoel?

Heb jij ooit al eens hierover gesproken met iemand uit jouw omgeving? Dus iemand anders dan die man van 7.5 jaar ouder? Want als jij weet waarom je zo bang bent voor je vader, kun je wellicht hulp vragen aan iemand uit je omgeving om ervoor te zorgen dat de situatie verandert.

Ik snap niet zo goed waarom iedereen nu kotst en walgt van jou. Hebben ze je geprobeerd te helpen? Wat is er precies gebeurd? Ik snap niet waarom dit nu zo is geëscaleerd.

Ik hoor graag van je,
Gr. Pin
Hoi

Niet fijn dat je bang bent voor je vader. Gebeuren er nare dingen thuis, of bedreigt hij je? Geeft hij je een naar gevoel?
Misschien kan de site van Veilig Thuis je verder helpen.

Je hebt er met iemand over kunnen praten. Deze persoon is 7,5 jaar ouder. Jullie hebben altijd een goede band gehad, en nu beginnen jullie gevoelens te krijgen voor elkaar. Jullie hebben, als ik het goed begrijp, een geheime relatie.

Iemand heeft, vermoedelijk met de intentie jou te beschermen, je ouders ingelicht over de relatie. Ik begrijp niet goed waarom iedereen van je walgt. Je zegt dat je iedereen verdrietig hebt gemaakt. Waaruit komt dat verdriet volgens jou?

Je bent alles kwijt. Is er iemand waar je terecht kan?
Als je graag wat advies wilt, of nog eens je verhaal kwijt wilt, kan je bij de KinderTelefoon terecht. Je kan anoniem bellen of chatten.

Doet je omgeving ook vervelend tegen die vertrouwenspersoon, waarvan zij denken dat hij jou misbruikt heeft?

Groetjes
x

Reageer