Bang voor oorlog

  • 14 April 2018
  • 8 reacties
  • 1660 Bekeken

Hoi zoals jullie weten is dr nu shit tussen rusland en de VS ik ben echt bang voor wereld oorlog 3 😞, ik vroeg aan mijn moeder of we bezorgd moesten zijn en ze zei uh umhm uh jaa uh nee nog niet echt zo vaag antwoord k ben beng >;( iemand help

8 reacties

Hii,
Ten eerste: wees niet bang
Ten tweede: je gaat toch ooit nog wel eens dood
Ten derde: ik ben bangger voor een grote vulkaan uitbarsting.

Nu wat serieuzer

Je bent bang voor oorlog tussen de VS en Rusland. De vorige keer dat de hele wereld dat was noemden we dat de koude oorlog, uiteindelijk gebeurde er niks.

En daarnaast volgens van die mensen die te toekomst voorspellen begint de derde wereld oorlog met een IS achtig iets.

Nouja, ik kan ook niet veel beters verzinnen, Sorry.

~Asy
De kans op WO3 is nog klein. Er zijn wel spanningen, maar de dreiging is nog niet reƫel. Er is wel een kans op een oorlog in Aziƫ/midden oosten maar daar raakt Nederland wrs niet bij betrokken zoals in WO1.
Dus er is nog geen reden om je zorgen te maken! Keep strong
Nouja, op zich hoeft het geen oorlog te worden tussen Rusland en de V.S.
Niet alleen is voor beide landen vrede een stuk aantrekkelijker, maar ze hebben al problemen zat.
De extreme vervuiling in Rusland en de gezondheidskwestie in de V.S. zijn al problemen waar zij hun handen aan vol hebben.

Een grootschalige oorlog in het Midden-Oosten en Zuid-Oost Aziƫ is logischer.
Het M-O is al een hutspot van dictaturen, onderdrukkingen, rebellen , extremisten en Israƫl.
Daar is nu al wat aan de gang, maar landen en grote organisaties zoals NATO kunnen een actieve rol gaan spelen om stabiliteit te vormen.

Echter kunnen de spanningen in Z-O Aziƫ die er zijn vanwege China en Noord-Korea ook uit de hand lopen.
China is in tegenstelling tot Noord-Korea wel iets om rekening mee te houden.

Een kernoorlog zal het ook niet worden, zeker met MAD (mutual assured destruction) , omdat niemand dat kan winnen.
Zelfs als er geen detonatie in jouw land is verlies je toch, zo werken die wapens nou eenmaal.
Reputatie 3
Badge +4
Tuurlijk kunnen we de dingen goed praten en denken dat het toch niet gebeurd. Maar als we ff kijken he... Trump, poetin, Kim ju Un, assed, IS. Er zijn gewoon teveel gekke aan de macht. Ze denken niet normaal na.

Als dit zo doorgaat denk ik dat er wel oorlog zal komen. Alleen zal het totaal niet te vergelijken zijn met de 1ste en 2de wereldoorlog. En ehh de aarde is rond he dus Amerika en Rusland kunnen elkaar bereiken via de andere kant.

Maarja zolang wij het milieu blijven vervuilen en de broeikaseffect maar toeneemt etc etc zullen we eerder natuurrampen krijgen dan oorlog.

Als het kernoorlog word zijn we allemaal dood, want de een gooit op de een en die gooit op de ander en zo gaat het maar door. Ik denk niet dat ze zo dom zijn om het zo ver te laten gaan.

Ook hebben we online soort van oorlog. Kijk naar Facebook, banken die worden gehackt etc etc.

Onthoud 1 ding. Wij zitten in de eu dus als er oorlog komt hebben we veel samenwerking want andere leden van de eu moeten helpen.

Achjoh geniet van wat je doet. Milieu dat vervuild word en rare mensen aan de macht. We zittem al heel lang deze shit 😃
Reputatie 3
Badge +4
Ohja vergeten re zeggen: grote mannen met een grote bek maar geloof me... Ze hebben geen ballen 😉
Bedankt voor de reacties 🙂!
Ik denk dat iets als genetische manipulatie, natuurrampen of een handelsoorlog meer iets is om je zorgen over te maken. Dat zijn namelijk dingen waarbij je zelf nog leeft en je last kan hebben van de gevolgen.

Bij een kernoorlog is Nederland in 1x plat, dus daar hoef je je dan eigenlijk ook geen zorgen over te maken.

Rusland en de VS vechten hun meningsverschillen ook liever uit boven conflictgebieden als Syriƫ, dan boven hun eigen land.

En zoals ook al genoemd zijn China en Noord-Korea misschien eerder landen om rekening mee te houden.

Gr. Pin
hallo,
Ik kan je verzekeren dat er geen 3e wereld oorlog zal komen. Er zijn spanningen, maar veel groter dan het nu is zal het niet worden. geloof me.

Reageer