bang voor naalden en bloed

  • 5 September 2019
  • 4 reacties
  • 74 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Help, ik ben enorm bang voor naalden en bloed en alles wat er uets mee te maken heeft.
ik heb dus sinds een tijdje een rode vlek op mijn been en heb hier geen last van, maar nu heb ik het ook op mijn rug. Ik ben echt enorm bang en lig er wakker van, omdat ik het dus aan niemand durf te vertellen en van mn leven niet naar de dokter wil.
kan iemand me helpen?!

4 reacties

@Pislink het probleem is voor mij dat mijn ouders echt niet snappen waarom ik zo bang ben. Maar eigenlijk is het constant en ja ik weet het niet.
Ouders zijn soms rare wezens. Ze snappen niet alle problemen, denken vaak dat het wel mee valt of dat zij het beter weten.
Het is heel vervelend om constant bang te zijn, Trust me i know. En die angst kan uit heel veel verschillende dingen voorkomen. Mijn advies is om op school een afspraak te maken met je vertrouwenspersoon, die weet er vaak wel raad mee en heeft eventueel als je dat fijn vindt geheimhoudingsplicht. Waarschijnlijk raadt hij/zij je aan om eens met de ggz arts van jouw school te praten. Vaak wordt je hier een ervaring rijker van. De ggz arts kan je eventueel folders of flyers mee geven voor een angst therapie of iets in die trant. Als je er echt zoveel last van hebt zou ik gewoon eens een keer langs gaan, want kijken kan nooit kwaad. En geloof me, het werkt het heeft namelijk mij ook zeer goed geholpen.
De huisarts bellen is inderdaad een goed idee,
Ik vraag me echter af waarom je zo bang bent voor naalden en ik hoop je hier wat advies over te kunnen geven.
Ik heb zelf een tijdje in het ziekenhuis gebracht en moest daarvoor aardig wat prikken krijgen en eigenlijk deed het nooit pijn, ik vond het altijd wel spannend maar deze mensen hebben heel erg veel ervaring en voor jou is het eigenlijk maar een minuutje oncomfortabel. Het enige wat je niet moet doen is kijken naar de naald als je er erg bang voor bent. En bovendien is er een kleine kans dat je iets moet laten prikken voor die vlekken. Als je gewoon naar de dokter gaat en vraagt wat het is heeft hij waarschijnlijk wel een uitleg voor je klaar en zo niet zijn er genoeg opties en als een daarvan bloedprikken is moeten jullie dat samen besprken.

Geen zorgen en succes!
@Pislink het probleem is voor mij dat mijn ouders echt niet snappen waarom ik zo bang ben. Maar eigenlijk is het constant en ja ik weet het niet.
Help, ik ben enorm bang voor naalden en bloed en alles wat er uets mee te maken heeft.
ik heb dus sinds een tijdje een rode vlek op mijn been en heb hier geen last van, maar nu heb ik het ook op mijn rug. Ik ben echt enorm bang en lig er wakker van, omdat ik het dus aan niemand durf te vertellen en van mn leven niet naar de dokter wil.
kan iemand me helpen?!

Hey,
Wat vervelend voor je. Zijn het vlekken die er constant zijn, of verdwijnen ze soms en komen later weer terug. Als het de tweede optie is zou het eventueel zonne uitslag kunnen zijn.
As ik jouw was zou ik het eerst bespreekbaar maken naar je ouders/verzorgers toe. Dat hoeft dus niet te betekenen dat je gelijk naar de huisarts gaat, maar dat jullie het gezamenlijk in de gaten kunnen houden. Als je heel erg bang bent dat het iets ernstigs is kan je ook je eigen huisarts bellen. Bijna alle huisartsen posten hebben wel een telefonisch spreekuur, hier kun je dus via de telefoon uitleggen wat er aan de hand is. Ook zou het nog kunnen dat het uitslag is, door bijvoorbeeld stress, als je namelijk veel stress hebt kan je soms ook uitslag krijgen.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt en als je nog vragen hebt stel ze gerust.

Reageer