bang voor mezelf en uit huis plaatsing?

  • 28 February 2018
  • 5 reacties
  • 96 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Ik heb het gevoel dat ik met de dag hopelozer wordt, in mijn vorige toppic had ik uitgelegd wat er allemaal speelde. Die dingen zijn nog steeds niet opgelost. Nog steeds verschrikkelijk moe. Maar maandag begon mijn hoofd zelfs plannen te maken om er een einde aan te maken. En nu bij alles wat ik doe zie ik het voor me of hoor ik weer in mijn hoofd: snij je polsen door en maak er een einde aan. Ik ben bang voor mezelf. Als ik helder kan nadenken, zal het niet gebeuren. Maar ik weet niet hoe het is als in de war ben, dan raak ik namelijk de controle kwijt over wat mezelf en heb ik geen besef meer wat ik doe. Ik moet morgen gelukkig weer naar de psycholoog, eindelijk. Maar het voelt als of ik de dingen van thuis niet kan/mag vertellen. Voordat ik na mijn werk ging gisteren had ik ruzie met mama. En ik was gewoon echt bang dat als ik terug zou komen, mama er niet meer zou zijn. Toen ik namelijk doei tegen onze hond zei en hem een aai over zijn kop gaf, zei ze ja neem maar afscheid ik weet niet of ik er nog ben als je thuis komt. Ik was zo bang. Maar mama zei ook dat ze bang is dat mijn zusje en ik uit huis worden geplaatst. Dus vandaar dat ik die dingen niet durf te vertellen aan mijn psycholoog, ik wil thuis niet weg.

5 reacties

Hey,
vertel dit allemaal aan je psycholoog of als je het moeilijk vindt om het te vertellen, laat het dan lezen
Je wordt niet zomaar uit huis geplaatst. Sowieso is dan jou mening en wat jij wil het gene dat voorop staat. Als jij niet uit huis wil, is de kans heel klein dat je uit huis moet.
Jonah
Hoi,

Je bent 16 jaar, dus alles wat jij tegen je psycholoog vertelt, mag zij niet doorvertellen, tenzij jij een gevaar voor jezelf of andere vormt. Dus je hoeft je geen zorgen te maken dat je het door een of andere reden niet mag/kan vertellen, want juist voor de lastige en gevoelige dingen, heb je een psycholoog!

Je bent bang voor wat je doet/kan gaan doen. Dat is een heel naar gevoel! Ik heb zelf ook een tijdje gehad dat ik last had van dissociaties (momenten waarop je geen controle over jezelf hebt) en dat vond ik ook erg eng. Juist hierover praten is goed! Je psycholoog kan je tips geven en je geruststellen.

Je denkt dat je moeder dood is als je terugkomt of dat ze gewoon weg is? Je moeder zegt dat ze niet wilt dat jij en je zus uit huis worden geplaatst, dus dan snap ik niet zo goed waarom ze jullie dan zou verlaten? Iedereen heeft wel eens ruzie met zijn ouders, maar dat betekent niet meteen dat je ouders niet meer van je houden!

Ik hoop dat je je zorgen durft te delen met je psycholoog, zodat het wat dragelijker voor je wordt!

Gr. Pin
Hoi.

Bedankt voor jullie reacties!

Ik heb geprobeerd zo veel mogelijk aan mijn psycholoog te vertellen. Dit is aardig gelukt. Ik had zeker al elke donderdag een afspraak maar nu ook afgesproken om aan het eind van het weekend even een mailtje doen over hoe het is en of er nog dingen waren waar ik tegen aan liep, gewoon om wat extra steun te krijgen. Ook had ze het weer over medicatie en of dat mij toch niet zou helpen om iets meer rust te vinden in mijn hoofd. Daarnaast zei ze dat ik misschien op school ook moest vertellen dat het niet zo goed met me gaat, zodat ik vanuit school ook een stukje steun krijg. Als laatste zei ze nog dat een collega van haar therapie gaf in dingen van jezelf wat meer accepteren, de dingen in mijn hoofd wat meer te accepteren. Ook zodat ik meer rust in mijn hoofd krijg. Dit allemaal om ervoor te zorgen dat mijn hoofd niet overstroomt met gedachtes en dat het voor mij dus rustiger wordt. Dit zou er dus ook voor moeten zorgen dat ik minder snel het idee heb dat ik de controle over mijzelf kwijtraak. Dus dat is wel heel fijn.
Hoi,

Wauw, super knap dat je het er met je psycholoog over hebt gehad! Het klinkt allemaal goed wat je beschrijft!

Ik denk ook dat het een heel goed idee is wat dingen met school te delen. Dan kunnen ze rekening met je houden en worden de dingen wat lichter voor je!

Wil je die therapie van die collega doen?

Gr. Pin
Ja dat denk ik ook!

Ja ik denk het wel, als het mij helpt om de strijd in mijn hoofd iets meer rust te geven, is dat alleen maar gunstig.

Reageer