Bang om dood te gaan en niet dood willen

• 23 September 2016
  • 7 reacties
  • 2146 Bekeken

• Anonymous
  • 0 reacties
Hoi,

Ik ben een poosje heel bang om dood te gaan.
Maar ik wil het echt niet.
Ik word bang als ik pijn krijg ergens in mn lijf. Steken oid.
En ook als ik op de verpakkingen van eten kijk (e nummers)
Dan lees ik in zo'n boekje dat veel enummers kankerverwekkend zijn.
En als mijn knie dan bijvoorbeeld heel zeer doet,
Denk ik dat ik kanker heb, en dan dood kan gaan.

Wat nu?

Marit

7 reacties

Hoi Buddylove,

Wat vervelend dat je dit hebt.

Ik heb ergens gelezen dat je afleiding moet zoeken om er niet aan te hoeven denken. Ik ben niet echt bekend met het onderwerp, want dit heb ik zelf niet. Dus heb ik zelf geen ervaringen.

Je hoeft echt niet bang dat je zomaar dood gaat. Je zult nu vast denken van 'Ja, logisch!'. Maar probeer door middel van afleiding het een beetje te vergeten.

Er bestaan ook medicijnen die je angst verminderen. Maar ik weet niet hoe met met de leeftijd zit enzovoort. Je zou het er met je huisarts over kunnen hebben.

Weten je ouders trouwens dat je dit hebt? Want ook hun kunnen je misschien helpen, en anders helpen ze je wel met afleiding. Als ze bijvoorbeeld zien dat je ergens pijn hebt, dat ze je vertellen dat het alleen maar pijn is. En verder niks ergs.

Bronvermelding: http://.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt,

Suzan (14) xx
Heey,

Euhm eerst een vraagje, Wat betekend dood voor jou? Doodgaan betekend voor iedereen iets anders, waarom ben jij zo bang voor de dood en als je pijn hebt meteen gaat linken aan kanker.
Ik kan je vertellen dat alles wat je doet, eten, drinken, lopen, fietsen ect gevaarlijk kan zijn, het hoeft niet maar kan wel bijvoorbeeld als je loopt kan je over een steen struikelen en heb je pijn dat betekend gewoon dat je lichaam een "seintje" geeft aan je hersenen dat je moet oppassen de volgende keer.

Xcelly
Hoi,

Ik denk dat als ik dood ga naar de hel ga.
Stom misschien.
Maar als ik pijn heb, weet ik niet waarvan, dus niet dat ik ben gestruikeld ofzo.

Mijn ouders weten het wel.
Ben 15 jr.

Marit
Hoi!

Wat vervelend dat je dit hebt. Ik denk de laatste tijd ook veel na over de dood. De gedachte dat de wereld doorgaat zonder mij vind ik ondraaglijk (klinkt misschien egoïstisch, maar is niet zo bedoeld). Ga met iemand praten die dit ook heeft. Doodgaan is het natuurlijkste dat er is. Je bent nog jong denk ik, dus je hebt nog een héél leven voor je. Vergelijk het gevoel met dat van de eerste dag van de zomervakantie, waar je nog allemaal leuke dingen te wachten staan. 🙂 Die pijnen die je voelt kunnen psychologisch zijn, aangezien je ze een soort van verwacht. Denk je dat je geruster bent als je naar de dokter gaat? Doe dat dan maar gerust. De dokter zal je ook kunnen helpen om dit gevoel weg te krijgen.

Succes!
En groetjes!
Hoi,

Ik heb er weleens met mijn psycholoog over gehad (heb autisme)
Maar nooit echt doorgesproken.
Maandag ga ik er weer heen, dus kan ik het dan zeggen.

Maar je bedoeld misschien de dokter voor de pijn.
Ik zou er wel heen kunnen gaan.

Marit
Hey,

Het is inderdaad een slim idee om deze angst met je psycholoog te bespreken! Zeker omdat je er zo veel last van hebt!
Zij/hij kan verder met je denken, maar de angst uitspreken en er echt over hebben zelf kan ook al heel erg opluchten!

Liefs,
Pheebe
Hello! :)

Ik denk dat het handig is om naar een psycholoog te gaan, en met hem praten. Die gene kan je verder helpen 🙂

Reageer